понедељак, 22.07.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:10

Трагедија на Шереметјеву: 41 жртва у авиону који се запалио

недеља, 05.05.2019. у 23:30
(Фотографије Бета/АП)

МОСКВА - Само 37 од 78 путника и чланова посаде руског авиона који се запалио на московском аеродрому Шереметјево је преживело, саопштио је руски Истражни комитет.

„У авиону на лету од Москве ка Мурманску било је 78 путника и чланова посаде. Према најновијим подацима доступним истрази, 37 њих је преживело“, рекла је портпаролка Истражног комитета Светлана Петмеко, преноси Танјуг.

Она је додала да истражитељи сада испитују преживеле, очевице, запослене на аеородрому и аво-компанијама, преноси Тасс.

Компанија Аерофлот потврдила је да су се мотори авиона на лету СУ1492 од Москве до Мурманска запалили приликом принудног слетања на московски аеродром Шереметјево.

„Авион се вратио на аеродром из техничких разлога. Ватра је угашена. Медицинска помоћ је понуђена свима којима је потребна”, наводи се у саопштењу.

Формирана је комисија за истрагу узрока и околности несреће.

Могуће је да је пожар изазвао гром који је ударио у мотор авиона.

Радар за праћење летова Флајтрадар 24 показао је да је авион направио два круга око Москве и слетео после 45 минута.

Инцидент се догодио у 18.40 по локалном времену, а убрзо су се појавили снимци авиона захваћеног ватром.

На снимцима се такође види како труп авиона гори на писти, док се над аеродромом надвио густ црни дим, пренео је Ројтерс.

Агенција Интерфакс наводи да је реп авиона потпуно изгорео, а да спасиоци покушавају да пронађу преживеле у том делу авиона.

Авион је произведен 2018. године.

Московски међународни аеродром тренутно ради у ограниченом режиму, преноси Танјуг.

Међу 13 погинулих у пожару авиона двоје деце

МОСКВА - Руски истражни комитет потврдио је да је у пожару у авиону на аеродрому Шереметјево погинуло 13 особа, укључујући двоје деце.

Повређено је још седам путника од којих троје теже, преноси РТ.

Председник Русије Владимир Путин изразио је саучешће породицама настрадалих и наложио истрагу о узроцима несреће, саопштио је његов портпарол Дмитриј Песков, преноси Танјуг.


Коментари28
2e427
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Pojasnjenje
Mislim da bi trebalo da sacekamo nalaz “crne kutije” (stvarna boja je crveno narandzasta a pravi naziv je Flight recoder). Nemaju svi avioni sitem za izbacivanje goriva. Npr. Boing 737, 717, Air bus 320 etc. nemaju taj sistem. Veci avioni npr. Lockheed L-1011, McDonnell Douglas DC-10 / MD-11, Boeing 747 and Airbus A340 imaju taj sistem ali nekada avio prevoznik koji je porucio neki od ovih aviona ne zeli taj sistem. To zavisi od aviomotora. Novi aviomotori su mnogo jaci tako da MTOW (maximum takeoff weight) maksimalna tezina uzletanja i MLW (maximum landing weight) maksimalna tezina sletanja, ne predstavlja problem. Imajuci u vidu da je elektronika dominantna u novim tipovima aviona pitanje koliko je pilot mogao da upravlja avionom. Suhoj 100 ima palicu za upravljanje kao npr. Airbus. Cilj ovog teksta nije da objasni zasto je doslo do udesa. Zelio sam da samo ukazem na neke stvari koje sam uocio u komentarima povodom ovog udesa.
Бранко Срб Козаковић
Малопре видех клип: снимак телефоном из неке собе на овом аеродрому где радници гледају снимак несреће (један је и снима преко екрана својим телефоном) и коментаришу - поспрдно, смеју се.. Несхватљиво.
шта ћеш
Немојте људи ко Бога Вас молим. Прочитах изјаве пилота који лете на том типу авиона и нико од њих није изјавио ништа слично као стручњаци на сајту. Иначе, пилот је искусни летач који лети последње две године само на том типу авиона. Сви преживели путници се захваљују особљу на одличној реакцији и захвални су им за живот. Погинули стјуард је покушао немогуће. Тако да...
Pavle vKarajovic
Postovani,za iskusne dovoljno su dva mala snimka da se vidi koliko je gluposti odradila posada.Sletanje je bilo katastrofalno sa brzinom od 274km/s(pilot je sam tu brzinu spomenuo),sto je bar 50-60 km/s veca od potrebne.Koliko je bila stvarna istraga ce ustanoviti.Sa tom brzinom nabio je avion na nos,slomio stajni trap, odskocio I drugi put je pao na trup,zbog velikog trenja , zapalio se. Poginuli stw nije sme da otvori vrata,jer je samo pomogao da se pozar I dim prosire.Bog da mu dusu prosti. Avionima je dozvoljeno da slete sa max opterecenjem u emergensi uslovima ,samo trebalo bi sto mekse sleteti.To se upise u knjigu I avion ide na boroskopski(rengensi) pregled structure. Sistemi za izbacivanje goriva su veoma skupi,ne ugradjuju se samo na prekookeanske letelice.Procedura izbacivanja goriva je takodje konplikovana,desilo se par udesa za vreme te procedure. Izgubljene su dragocene sekunde pri gasenju pozara,jer vatrogasci nisu cekali avion pored piste.Ako avion najavi emergensi sle
Препоручујем 0
Pavle Karajovic
Poslednji snimak dokazuje da I posada nije bila na nivou emergensi procedure.Samo sletanje nije bilo dobro.Avion je imao preveliku brzinu na sletanju.Moguce da konfiguracija na krilima nije bila ni izvucena.Da li je u panici zaboravljena ili je otkazala tesko je reci ? Kada avion najavi emergensi sletanje vatrogasci treba da avion cekaju na na drugom kraju pored piste sa kamionima vatrogasnim topovima.Svaki sekund je tada vazan.Prezivljavanje u zapaljenom avionu je 90 sec.Ako putnici se ne avakuisu momentalno ,vec vade torbe iz boksova,blokiraju brzu evakuaciju I ugrozavaju svoje I tudje zivote.Posada je pomagala evakuaciju sto je za pohvalu,ali pre toga ….
ID
Katastrofalno kašnjenje vatrogasaca. Potpuno zakazao sistem i to na najvećem aerodromu u Rusiji. Jave im da gore i vatrogasci nisu uzbunjeni da budu što bliže avionu. Došli kad je izgoreo. O tome da preživeli nose stvari, a u repu ljudi ginuli samo govori kolika ljudi mogu biti stoka.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља