среда, 22.05.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 16:26
ПРОФЕСИЈА ДИРЕКТОР ФОТОГРАФИЈЕ

Повратак у свет реклама

Никада пре ове серије нисам радио на толико локација, било их је више од 170. Када је мој посао у питању, избор локације и сценографија заслужни су за добру слику и више од 60 одсто. Уз помоћ слике ја морам да дочарам атмосферу коју је редитељ желео, каже Владимир Илић, директор фотографије у серији „Пет”
Аутор: Снежана Чикарићуторак, 07.05.2019. у 11:54
Владимир Илић за камером (Фото: Стефан Ђаковић)

Да није пристао да помогне брату од тетке који је својевремено снимао један музички спот, ко зна да ли би Владимир Илић данас седео иза филмске камере и сликао Београд неким својим бојама, каквим га гледамо у серији „Пет”. Пристао је да помогне брату, а потом и стрицу, продуценту и организатору Сретену Мијовићу. Доносио је кафе и гледао како се ради на филмском сету.

– Онда ми је једног дана стриц рекао да сам научио да носим каблове и да више не долазим. „Иди, упиши факултет”, рекао ми је и ја сам га послушао. Време проведено код стрица било је довољно да схватим шта желим и избор је пао на фотографију. Нисам успео да упишем камеру из првог већ тек из трећег пута, али исплатило се – прича директор фотографије Владимир Илић, признајући да ни једног јединог тренутка није зажалио због одлуке да крене у свет покретних слика.

Три године пре него што је уписао Факултет драмских уметности, ангажован је да ради као клапер, особа која означава почетак снимања сцене, у филму Срдана Голубовића „Апсолутних сто”. Била је то добра школа за младог Владимира, који је управо ту упознао Александра Илића, директора фотографије, који ће му касније постати ментор. С њим и Голубовићем касније ће снимити још два филма – „Кругове” и „Клопку”.

– У међувремену, уписао сам факултет и током студија са старијим колегама с режије и студентима глуме, продукције снимао студентске филмове. Тада смо још радили на филмској траци и ја сам управо ту стекао прва искуства као директор фотографије. Много сам научио од Александра Илића, с којим сам снимао и рекламе. Радио сам као сниматељ и камера оператер, а потом, сасвим случајно, почео да радим и као директор фотографије. Било је то након завршетка студија – прича Владимир Илић, који је још током студија био ангажован да ради на Голубовићевој „Клопки”.

Било је то за њега најзначајније и најлепше искуство, а потом је почео сам да ради, упловио је у свет реклама, чиме се и дан-данас бави.

Онда су уследила два америчка пројекта. Два играна филма.

– Американци су снимали код нас и ја сам на оба био ангажован као директор фотографије. Један од тих пројеката био је научнофантастични филм за који је сценографију, и то сјајно, урадио Никола Берчек. Ту се комплетна радња дешава у свемирском броду. И доста наших глумаца је било ангажовано у том филму, али сам ја потом наставио с рекламама. Тек касније, стигао је позив од Балше Ђога да радимо заједно серију „Пет” – прича наш саговорник.

С редитељем серије о пет другарица које узимају правду у своје руке упознао се пре више од десет година, али се нису баш најбоље разумели на самом почетку.

– Балша је импулсиван, енергичан, гласан, а ја то не волим. Миран сам по природи и та бучност ми ремети мир. Изнервирам се. Када он почне да се дере, кренем и ја на њега да вичем – смејући се прича Владимир како је изгледао почетак рада с Балшом Ђогом, који је у то време радио као вођа снимања, помоћник редитеља.

Пријатељи су постали захваљујући Владимировој најбољој другарици која их је мало ближе упознала у једном клубу.

– Тек тада смо некако „кликнули” и наставили дуго година заједно да снимамо рекламе. Више пута месечно. И почели да се дружимо – прича Илић, а на нашу констатацију да је онда логично што је Балша Ђого управо њега ангажовао да буде директор фотографије, Илић уз осмех каже:

– Па, и не баш! Признао ми је да сам му ја био тек – пета опција! Звао је пре мене доста реномираних директора фотографије, али је већина њих већ била заузета на неким пројектима. Тек онда је звао мене – прича Владимир, не заборављајући да напомене како је Ђого током снимања серије стално говорио да више ни с једним директором фотографије осим с Илићем не жели убудуће да снима.

И потом је крену рад на серији. Додуше, прво је требало изабрати локације за снимање и то је мало успорило ток снимања. Снимали су у Београду и на Тари.

– Никада пре ове серије нисам радио на толико локација, било их је више од 170. Када је мој посао у питању, избор локације и сценографија заслужни су за добру слику и више од 60 одсто – каже Илић.

На наше питање како би, у најкраћем, описао шта је посао директора фотографије, каже да је на њему да исприча редитељеву причу на најбољи начин.

– Уз помоћ слике морам да дочарам атмосферу коју је редитељ желео. У овој серији била је добра сарадња с глумцима. С глумицама које тумаче главне ликове није било много посла. Само упалите камеру и снимате. Морате да имате добру сарадњу с глумцима, они су звезде. Много битнији од нас. Директора фотографије сутра могу да замене, глумца не – каже Владимир Илић.

За младог директора фотографије рад у серији „Пет” био је далеко важнији него чињеница да је сарађивао с америчким филмаџијама. Овде је, објашњава, радио једанаест недеља док је на два америчка пројекта био ангажован нешто дуже од шест.

– Али, било је то лепо искуство – признаје Илић и каже да се након сарадње с Балшом Ђогом и екипом серије „Пет” поново враћа у свој свет реклама.

Дивља Тара

– На Тари смо имали четири снимајућа дана. Било је већ свеже, средином септембра смо снимали. Предивна планина. Али, и опасна. Има медведа. Сећам се, један од глумаца је пожелео да свој слободан дан проведе шетајући од хотела у којем смо били смештени до језера. Било му је потребно неколико сати да пређе ту раздаљину. И, при повратку, пао је мрак. Сељаци на које је наилазио у чуду су га запиткивали где је кренуо у то доба, јурили су га дивљи пси... Онда је он звао Балшу да дође по њега. А Балша није знао где да га тражи па је користио сирену од кола да га усмерава ка себи – прича Владимир Илић.


Коментари1
b7579
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Балша Ђого
Хвала Снежани Чикарић 3а ове портрете дискретних хероја серије Пет.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља