четвртак, 27.06.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 09:29

Од 1. септембра кроз Карађорђеву аутомобили и јавни превоз

Циљ је да до тада радници уреде коловозне траке и поставе трамвајске шине. – Како су радови, који су почели у новембру, орочени на 425 дана, у току јесени и зиме ће се сређивати тротоари и кеј
Аутор: Дејан Алексићсубота, 11.05.2019. у 18:17
Шине чекају на монитање (Фото Д.А.)

Београђанима који свакодневно пролазе преко Бранковог моста и Савским кејом тренутно делује као да се уопште не назире крај радова у Карађорђевој и да ће комотни рок од 425 дана бити дебело пробијен. Али, по свему судећи, овај утисак прилично заварава. Јер, коловозне траке које се у Карађорђевој тренутно потпуно преуређују и премештају ближе кеју, како „Политика” сазнаје, биће отворене већ 1. септембра. То значи да ће од почетка школске године трамваји 2 и 11 поново да пролазе редовном трасом, али и да ће аутомобили у Карађорђевој после више месеци коначно моћи да користе све саобраћајне траке.

– Све активности извођача радова усмерене су на изградњу саобраћајнице, управо зато што је отварање Карађорђеве за саобраћај планирано за 1. септембар. Уређење Савског кеја очекује се да буде завршено у оквиру укупно уговореног рока, односно 425 дана од увођења извођача у посао – наводе за наш лист у Дирекцији за грађевинско земљиште.

Како је конзорцијум предвођен „Енергопројект нискоградњом” у посао уведен крајем новембра, они би Карађорђеву требало да напусте до краја јануара.

Да је, колико то на први поглед не делује баш тако, врло живо на овом градилишту, потврђује наш јучерашњи обилазак. Радници и више грађевинских машина распоређени су дуж читаве трасе од моста до Париске. У зависности до деонице обављају се ископи, равна се терен, насипа… Будуће обличје коловоза јасније може да се назре управо са Бранковог моста. На и даље песковит и земљани терен већ су постављени стубови, који ће, по свему судећи, бити део контактне трамвајске мреже. Између њих већ је стављен и калуп за изливање бетона и уградњу шина. Оне су, као и бројне палете гранитних плоча за Карађорђеву, увелико допремљене на терен.

– У току су радови на изради саобраћајнице. То подразумева ископ, замену материјала и насипање трупа саобраћајнице. Истовремено се изводе преостали радови на повезивању водоводне и канализационе мреже. До краја је потребно да се поставе и све планиране инсталације електро и контактне мреже, телекомуникационих каблова, конструкције трамвајске баштице, да се уграде колосеци, јавно осветљење, саобраћајна сигнализација и опрема – прецизирају у Дирекцији.

Када у септембру у овом делу Карађорђеве у свим тракама поново буде успостављен саобраћај, возачи и аутомобила и јавног превоза мораће да се навикну на нови распоред. Траке за трамваје и јавни превоз биће у средини, а са стране ће бити по једна саобраћајна трака за сваки смер, са обостраним тротоарима и бициклистичком стазом. Трамвајска пруга, која се обнавља и преуређује све до окретнице код Калемегдана, непосредно иза Бранковог моста ће бити измештена ка Сави.

Тиме ће се добити више простора за пешачки саобраћај уз постојеће објекте у Карађорђевој. То ће бити управо и једна од главних промена на коловозу. Трасу трамваја користиће и возила за јавни превоз да би се убрзао проток саобраћаја. Будући тротоари и стазе биће проширени и поплочани новим застором. Пешачком делу, односно проширеном тротоару, припашће и део коловоза којим се тренутно привремено одвија саобраћај у Карађорђевој (са десне стране уз зграде подно Бранковог моста). У зони Капетаније уз саобраћајницу је предвиђена и ниша за аутобусе, којима ће се превозити путници са туристичких бродова од пристаништа ка центру.

Деценијама неугледни Савски кеј биће преуређен од Бранковог моста до краја Бетон хале на површини од око један хектар. Биће уређене зелене површине, пешачке стазе и дечје игралиште, док ће бициклистичка стаза дуж целог потеза бити ширине од 2,5 до 3,5 метра и представљаће део бициклистичког коридора Дорћол – Ада Циганлија. На Савском кеју биће формиран травњак и посађена нова стабла, жбуње и украсно биље, а биће постављен и урбани мобилијар.

– За потребе наводњавања и одвођења отпадних и атмосферских вода биће постављено више од 2.000 метара инфраструктурних водова – подсећају из Дирекције.

За ову обнову град је издвојио 854,3 милиона динара.

 

Однето 4.000 кубика порушеног материјала

Од почетка радова уклоњене су трамвајске шине у границама градилишта, завршено је разбијање и уклањање бетонске конструкције испод шина и највећим делом су постављене инсталације комуналне хидротехничке инфраструктуре. Са градилишта је одвезено око 4.000 кубних метара порушеног материјала и 140 тона челичног материјала од трамвајских колосека.

 


Коментари5
7718e
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Marko
1. Neka svako ko može prođe da vidi kojim tempom se odvijaju radovi. 2. Kvalitet podloge je - odmah je jasno - užasan. Ne radi se kvalitetna podloga, tako da će i asfalt da se raspadne kao i na svim drugim deonicama koje su se radile poslednjih godina, decenija... 3. Mogli su sada bar bolje da reše gužve na tom delu, ali avaj...
Djordje V.
Gospodo, ne znam kada ste vi bili na gradilištu ali ja nažalost svakodnevno prolazim Karađorđevom i posle 16h tamo nema nikoga od radnika. Valjda nisu čuli za drugu a kamoli treću smenu. Kao da je to gradilište negde u pustari a ne centar grad.
miki mali
Kao i Ruzveltovu, sve ce na brzaka da zavrse i to ce da se raspadne za 5 meseci. Ruzveltova je sada gora nego pre rekonstrukcije. Troroarima nemoze da se hoda od kratera.
zoran matic
samo po jedna traka za automobile u oba pravca ???? nedovoljno ! Tu se neprestano odvija intenzivan i težak saobraćaj i kamioni i autobusi i automobili. Od Luke Beograd , i u pravcu Pančevačkog mosta i ka Karaburmi , Mirijevu i u suprotnom pravcu ka centru, Slaviji, dalje Sajam, Ada, Banovo Brdo, Makiš, Umka, Obrenovac Neće to na dobro da izađe....
ajmo
Karađorđeva je, od kada znam, bila ruglo Beograda! Od Fakulteta primenjene umetnosti do Brankovog mosta- jeza, a najlepši deo grada pored reke. Niti da se prolazi, akamoli da se šeta ili da se uživa u reci i pogledu. Najzad da se radi na priobalju, mada, ima toliko posla, jer su se decenije propustile od strane svih vlasti. Naravno, treba prošešljati i ona rugla od splavova preko puta!

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља