среда, 22.05.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 17:26
72. КАН

Џим Џармуш за фестивалски почетак

Америчком независном редитељу у трци за „Златну палму” у последњем тренутку прикључили се Квентин Тарантино и Абделатиф Кешиш, а у Кан стиже и Силвестер Сталоне са петим наставком филма „Рамбо”
Аутор: Дубравка Лакићуторак, 14.05.2019. у 12:00
(Фото ЕПА/Sebastien Nogier) Све је спремно за почетак фестивала

Oд нашег специјалног извештача
Кан – Пет година после канског наступа вампирског „Само љубавници опстају” легендарни амерички независни редитељ Џим Џармуш враћа се са неком врстом зомби-филма „Мртви не умиру”, са Билијем Марејем, Клое Севињи и Адамом Драјвером у главним улогама, како би са њим свечано вечерас отворио 72. Кански фестивал и започео трку за овогодишњу „Златну палму”.

Џармуш је у званичној конкуренцији заједно са Педром Алмодоваром, Марком Белокијом, Теренсом Маликом, Кеном Лоучом, браћом Дарден, Сулејманом, Деплешеном, Доланом, Порумбојуом (једини представник источне Европе) и четири жене редитељке: Хоснеровом, Тријеоовом, Диоповом и Сјамаовом (осим Џесике Хоснер све су дебитанткиње). Првобитно објављеној званичној такмичарској листи од 19 филмова у последњем тренутку прикључила су се још два. Тјери Фремо је дочекао да у такмичење убаци нове филмове Квентина Тарантина и Абделатифа Кешиша.

Тарантинов девети филм у каријери – „Било једном у Холивуду“ је тросатна сага о Лос Анђелесу и филмској индустрији 1969. године. Дакле, на врхунцу „новог Холивуда”, хипи револуције, експлозије контракултуре и бујања комуна, међу којима је била и она под лидерством масовног убице Чарлса Менсона. Овај филм, осим самог Тарантина који је своју прву „Златну палму“ освојио пре 25 година са „Петпарачким причама“, доводи на црвени тепих 72. Кана и велике глумачке звезде попут Бреда Пита и Леонарда ди Каприја, који играју уз Ал Паћина, Мајкла Медсена, Курта Расела, Дакоте Фенинг и Берта Рејнолдса. Обожаваоци Квентина Тарантина очекују од овог управо завршеног филма (у Кан стиже после четири месеца проведених у монтажи) немилосрдну акцију и пуно крви на великом филмском платну, али и верну реконструкцију Менсоновог суровог злочина над трудном супругом редитеља Романа Поланског – Шерон Тејт коју тумачи глумица Марго Роби.

Други у последњем тренутку убачени такмичар – Абделатиф Кешиш, добитник канске „Златне палме“ 2013. за филм „Плаво је најтоплија боја“, враћа се Кану са четворочасовним филмом из већ започетог серијала „Мектуб моја љубави“, чији је први део под називом „Канто уну“ био приказан пре неку годину у Венецији. Кешиш сада нуди наставак својеврсног, визуелно снажног, љубавно-друштвеног ламента над временом прошлим и то под називом „Интермецо“.

(Фото: ЕПА/Mike Nelson)
Пред сам почетак фестивала обелодањено да ће овде стићи и Силвестер Сталоне

Тик пред почетак Канског фестивала обелодањено је и да ће овде стићи и Силвестер Сталоне како би лично присуствовао премијери петог наставка култног америчког мачоистичко-ратног серијала „Рамбо“. Сталоне је поново у једном од најпознатијих филмских ликова на свету, у лику Џона Рамба, и то у филму названом „Рамбо V: Последња крв“. И први филм из овог популарног серијала који је имао поднаслов „Прва крв“ и планетарно прославио Силвестера Сталонеа, биће приказан на 72. Канском фестивалу и то у 4Д формату. Наиме, реч је о реконструкцији и рестаурацији саме филмске копије, али и материјала насталих током снимања овог филма редитеља Теда Кочифа 1982. године.

Током узбудљивих и напорних канских дана до 26. маја чувени „Рандеву“ са новинарима и публиком осим самог Сталонеа и легендарног Алена Делона, овогодишњег добитника почасне „Златне палме“, имаће и кинеска филмска звезда Жанг Жији, као и редитељ Николас Виндинг Рефн чији се нови акциони филм приказује ван конкуренције. Кански мастер клас резервисан је ове године за немачког редитеља Вернера Херцога и америчку глумицу Џулијен Мор, док ће се међу поноћним пројекцијама у Театру Лимијер наћи и управо придодати филм „Lux terna“ француског редитеља Гаспара Ноеа, са Беатрис Дал и Шарлот Гејнзбур у главним улогама.

Српски филм, осим на штанду Филмског центра Србије и пројекцијама на Маршеу, представљаће и редитељка Мила Турајлић и то као изабрани млади филмски продуцент у оквиру манифестације „Продуценти у покрету“ под окриљем асоцијације Европска филмска промоција чији је Србија члан са годишњом чланарином.

Муке по Фремоу

Кан – Још прошле године су уведене новине на најзначајнијем европском, па и светском филмском фестивалу које су знатно узнемириле популацију од 4.600 акредитованих новинара.

(Фото: прес служба 72. Канског фестивала)
Тјери Фремо, уметнички лидер фестивала у Кану

Уведена је институција ембарга на објављивање било каквих информација о филмовима пре њихових званичних светских премијера у Театру Лимијер, сатнице новинарских пројекција биле су испремештане што је знатно реметило рад дневних извештача, а сада додатно уведене фестивалске новине прете да изазову приличан хаос.

Како би спречио бурно негодовање читаве армије критичара и филмских новинара који раде за дневне штампане новине, који по новоуведеном правилу могу да гледају главне такмичарске филмове тек у послеподневним и касним вечерњим сатима, а неке чак дан после премијере (што онда значи да ће текстови о њима пред читаоце долазити са два дана закашњења), фестивалски челник Тјери Фремо заказао је пред сам почетак фестивала специјални сусрет са представницима штампаних медија чији је исход у овом тренутку још увек неизвестан.

На 72. Канском фестивалу приоритет ће имати радијски и телевизијски извештачи и наравно француски медији чији су критичари (огромном већином) већ имали прилику да у Паризу, у данима пре фестивала, погледају највећи број такмичарских филмова за које приказивачка права имају француске дистрибутерске куће. Уз нове „регуле“ и најезду оних који пишу за вебсајтове и по друштвеним мрежама, чини се да канско време за штампане дневне новине полако истиче...


Коментари1
f48cc
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Драган О.
Постоје две грешке: Џармуш је последњи филм у такмичарском програму имао 2016. -“Патерсон”, а од “жена редитеља” није дебитант ни Жистин Трије која је пре пар година имала филм у “Недељи критике”.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља