уторак, 25.06.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 21:36

Шинама преко Моста на Ади трамваји 11 и 13

На новој трамвајској траси предвиђена су два стајалишта – „Блок 42” на новобеоградској страни и „Петља Радничка”, одмах после главног распона Моста на Ади
Аутор: Дејан Алексићчетвртак, 16.05.2019. у 22:55
(Фо­то Д. Му­чи­ба­бић)

Изглед будућег трамвајског саобраћаја преко Моста на Ади коначно почиње да се назире. Новом трамвајском трасом дугом око 2,7 километара у јуну ће, ако не буде измена у последњем трену, прво проћи „тринаестица” и то ће убудуће бити њена стална траса, сазнаје „Политика”. Главни разлог за ово преусмеравање трамваја 13 је што је то најкраћа траса за линију од Новог Београда до Бановог брда.

Новим шинама преко Моста на Ади, по свему судећи, проћи ће и „једанаестица”. Овај трамвај тренутно је због радова у Карађорђевој укинут и њега је привремено наследила линија 11Л од Блока 45 до Ташмајдана. Како се очекује да радови на саобраћајницама у Карађорђевој буду готови до 1. септембра, већ тада би „једанаестица” поново могла да повеже Калемегдан и Нови Београд. Његовим преусмеравањем кроз Савску биће омогућена додатна директна веза најмногољудније градске општине са Булеваром војводе Мишића и сајмом. Тиме ће бити задовољене потребе путника који су захтевали бољу везу у јавном превозу на том потезу.

Али, преусмеравањем трамваја 11 и 13 без њих ће остати велики потез од Старог сајмишта до новобеоградског „бувљака”. Ипак, у Секретаријату за јавни превоз истичу да то неће знатно утицати на смањење услуга јавног превоза.

На деоници од Старог сајмишта до Отвореног тржног центра („бувљака”) осим изузетно фреквентних трамваја 7 и 9 саобраћа и такође фреквентан аутобус 95 – указују у секретаријату.

Претходних месеци било је незваничних информација да постоји могућност да се преко нових шина на Мосту на Ади уведу и нове линије. Пре свих она од Кнежевца од Новог Београда која би носила ознаку 4 или 8. Али за сада од тога неће бити ништа. Како кажу у секретаријату, за увођење нових линија потребно је да се обезбеде додатни трамваји и возачи, због чега је за сада и планирана само измена постојећих траса.

Изградњу нове трамвајске трасе „Енергопројект” и „Колас” започели су прошлог априла, а за завршетак посла добили су рок од 420 дана. Према слици са терена, али и на основу пресека стања Дирекције за грађевинско земљиште, чини се да ће ово градилиште бити једно од малобројних инфраструктурних на коме неће бити пробијени рокови.

До сада је положено око 90 одсто трамвајских шина, а паралелно се уграђују дилатационе спојнице, скретнице и укрштаји. Обављају се и сви неопходни радови на уклапању нове пруге са постојећом у Улици Ђорђа Станојевића.

– Дирекција је покренула и поступак техничког прегледа изведених радова, тако да се у првој половини јуна може очекивати да мрежа буде спремна за пробне вожње. После тих вожњи и добијања позитивног извештаја мрежа ће бити предата на одржавање надлежном јавном предузећу – прецизирају у Дирекцији.

Пешачке стазеи лифтови
Тендер на коме су победили „Енергопројект” и „Колас” предвидео је и изградњу система пешачких стаза у облику слова „Н” којим ће се стајалиште „Блок 42” повезати са железничком станицом „Нови Београд”, стајалиштима јавног превоза, „бувљаком”, али и са планираном новом станицом БАС-а. Тендер је предвидео и уградњу два типска лифта капацитета 1.600 килограма, односно за 21 особу.

Да би била оспособљена двоколосечна пруга преко моста, радници конзорцијума су имали у претходних годину дана доста захтевних задатака. Осим полагања шина, постављања стубова контактне мреже са опремом и полагања каблова за напајање, изведени су и захтевни радови на изградњи новог моста преко Топчидерске реке. Он сада, додају у Дирекцији, одговара свим потребним капацитетима за нову трамвајску мрежу.

– На новом мосту преко Топчидерске реке постављене су шине и у току је уградња ограда. Такође, изграђена је додатна мостовска конструкција преко Булевара војводе Мишића. Преко конструкције су постављене шине за правац ка Раковици и тако је обезбеђено да трамваји са Новог Београда и Бановог брда могу да иду директно ка Раковици и обрнуто, што раније није било могуће – кажу у Дирекцији.

Завршена је изградња нове исправљачке станице на новобеоградској страни, а у току је уградња електроопреме.

– Исправљачка станица на чукаричкој страни већ је постојала, а сада је при крају њена реконструкција. Окончана је и изградња сва четири пројектована потпорна зида који обезбеђују трамвајску пругу на чукаричкој страни. Један зид се налази у подножју Сењачког брда, а три су изграђена уз Хиподром, на месту где се шинска конструкција са Моста на Ади спушта на земљу. У току је уградња ограда – сумирају у Дирекцији.

На новој трамвајској траси предвиђена су два стајалишта – „Блок 42” на новобеоградској страни и „Петља Радничка”, одмах после главног распона Моста на Ади. Дужина сваког стајалишта је око 75 метара. Тренутно се набављају надстрешнице и пратећи мобилијар који ће бити уграђени до краја свих радова, уверавају из Дирекције.


Коментари9
d8b38
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

zarije bulatović
nova autobuska stanica kod buvljaka, a bez tramvaja ???????????????????
Метузалем
Некада је постојала трамвајска линија 11 од Калемегдана до Бановог Брда па је "привремено" укинута. Шта је сад с њом, да ли ће увести неку нову или не? Можда ће неко рећи: имате аутобус 26, па преседајте на аутобус 36 - може, али је и губитак времена и велике су гужве.
Валтер
Од Калемегдана (бившег „Бека”) до Бановог брда је ишла тринаестица, а не једанаестица.
Препоручујем 12
Vladimir M
Žitelji Rakovice su na prethodnim izborima ubedljivom većinom od 70% glasali za postojeći establišment i pored nagomilanih infrastrukturnih problema. Zašto bi se onda neko trudio oko njih? Nedostatak vozila i vozača nije izgovor, kao i ćutanje na najavljeno proširenje Bulevara Patrijarha Pavla i spajanje u punom profilu sa mostom, pa zatim mostić na Petlovom brdu, gde vozači prelaze na suprotnu stranu da bi izbegli neravninu, ima toga još.
Владимир В
Баш житељи Петловог брда не могу да верују шта се око њих годинама - НЕ догађа: завршетак обилазнице, проширење ибарске, проширење тј успостављање Булевара Патријарха Павла.. А и када се изгради нешто као Капитол парк - створе се нови чепови тј свакодневно успорење саобраћаја.. Уверен сам да је свих 70% данас тужно тј да су очекивања изневерена.
Препоручујем 15
Ујкаче ћао терми
Према више пута најављиваном плану градских челника, трамвајске линије 7 и 9 такође ће се преместити са Старог савског моста на Мост на Ади, јер је речено да ће овај моаст из 1942. године бити, тобож, премештен узводно и претворен у пешачко-бициклистичку саобраћајницу која ће повезивати новобеоградске блокове код Топлане и Аду Циганлију. Надам се да од свега тога неће бити ништа, јер се овај грађевински "подухват" сада више не помиње, као и да ће се градски планери и извршиоци уразумити и коначно схватити да, најблаже речено, није умесно рушити Стари савски мост, већ поред њега започети изградњу новог. У супротном, између осталог, саобраћајна повезаност старог и новог дела Београда, које је заснована на линијама 7, 9 и 83, прерасла би у "Чекајући метроа".
Slobodan
@Petar Most predstavlja istorijsku vrednost. Ostali mostovi koje ste naveli nisu završeni u poslednje vreme, već odavno i od njih samo Most na Adi ide kroz centar grada. Neophodan je svakako bar još jedan most u centralnom delu grada. Ukoliko se realizuje ideja sa tunelom od Ekonomskog fakulteta do bulevara Despota Stefana, najbolje bi bilo da se izgradi novi most pored postojećeg a postojeći (tramvajski) pretvori u pešački.
Препоручујем 4
Петар
Па ја се не слажем са овим коментаром. У последње време завршени су мостови код Бешке, Пупинов мост, Остружница па и Мост на Ади, Жежељ у НС а завршава се и мост код Обреновца. Не видим ни један разлог зашто би грађење овог моста било некакво чекање Метроа. А тај мост јесте уско грло и не представља никакву историјску вредност.
Препоручујем 14
Владимир В
".. за увођење нових линија потребно је да се обезбеде додатни трамваји и возачи.." Најпре, 7 и по година прође до постављања шина - није крај, следи нова неизвесност за понижене житеље Раковице.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља