петак, 19.07.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 10:33

За аутомобил остављен у парку или на тргу казна 25.000 динара

Утврђени пенали за бахато паркирање у главном граду на основу Закона о комуналним делатностима и Статута града
Аутор: Дејан Алексићсубота, 18.05.2019. у 22:00
(Фото Д. Урошевић)

Тротоар у Нушићевој, Безистан, пешачки прелаз у Балканској, стаза на Косанчићевом венцу, бициклистичка у Рузвелтовој, шине у Булевару краља Александра и Улици 27. марта... само су неке од бројних тачака у главном граду где возачи свакодневно, од јутра до вечери, паркирају или „привремено” заустављају четвороточкаше. Грађани годинама негодују због оваког поступања возача, али су надлежни тек сада реаговали.

Ову праксу коначно би могле да прекину одлуке о комуналном реду усвојене на последњој седници Скупштине града. Ове измене предвиђају озбиљне новчане казне за возаче који аутомобиле остављају где им се прохте. Утврђени су пенали у распону од 5.000 до 25.000 динара за бахато паркирање у главном граду, а све како би се заштитиле површине јавне намене и површине за јавно коришћење на основу Закона о комуналним делатностима и Статута града.

Када буде почело спровођење ове одлуке на терену, односно осам дана после објављивања у „Службеном листу града”, најгоре ће проћи возачи који се крећу возилом, заустављају га или паркирају у парковима, спомен-парковима, на зеленим површинама, скверовима, трговима, пјацетама и зеленим површинама дуж и у оквиру пута. Управо они ће морати да издвоје 25.000 динара. Толика казна чека и оне који се паркирају на пешачким прелазима, бициклистичким стазама, у саобраћајној траци или на трамвајској баштици намењеној искључиво за кретање возила јавног превоза.

На казну од 15.000 динара убудуће треба да рачунају возачи чији се аутомобили крећу, заустављају или су паркирани на травњацима, између дрвореда и других засада, на зеленим површинама дуж обала река и других водених површина, на пошумљеним теренима и на рекреационим површинама.

Пет хиљада мораће да издвоје возачи који за кретање, заустављање или паркирање кола користе зелене површине поред и око стамбених и пословних зграда. Та казна чека и оне који се паркирају на делу тротоара необележеног за паркирање, у зони успореног саобраћаја где, такође, нису обележена места за паркирање, на колском улазу и излазу, стајалишту јавног превоза, такси стајалишту, делу саобраћајне површине намењеном за постављање мобилијара за одлагање смећа. Једну љубичасту са ликом Слободана Јовановића мораће да исплати надлежнима онај ко возилом омета коришћење пешачке комуникације, противпожарног пута, колског пролаза између стамбених зграда и прилаз објектима. Иста казна следи и возачима који остављају нерегистроване аутомобиле или им таблице нису постављене прописно.

– Изменама и допунама одлуке приступило се да би се повећала безбедност пешака и заштитила имовина града велике вредности у пешачким зонама, као и безбедност свих учесника у саобраћају. Ово је учињено и због безбедности и веће проточности саобраћаја и несметаног јавног превоза, али и да би се заштитиле јавне зелене површине – наводи се у образложењу измене Одлуке о комуналном реду.

Први испит у спровођењу овог градског акта за надлежне у престоници биће пешачка зона на Топличином венцу. Београђани који на форумима свакодневно извештавају о тренутном стању на овом градилишту жале се да се возачи увелико паркирају на стазама предвиђеним за кретање пешака.

Измењена и одлука о јавним паркиралиштима

На последњој седници градског парламента измењена је и Одлука о јавним паркиралиштима која уводи строжа правила за власнике и кориснике аутомобила. Ове измене власнику или кориснику аутомобила сада налажу да ако је неко други управљао њиховим возилом и притом начинио прекршај, они морају да поднесу доказ о томе. У року од осам дана откако је прекршај начињен власник или корисник возила убудуће ће морати да да тачне и потпуне податке о идентитету возача и доказ на основу којег се недвосмислено може утврдити да је друга особа управљала возилом. Доказ ће моћи да буде и писана изјава оверена код надлежних органа.

Измена ове одлуке је управо повезана са Одлуком о комуналном реду и казнама које су у њој предвиђене за бахато паркирање.

Видео-надзором против кршења прописа

Већа овлашћења добија и комунална полиција. Изменом Одлуке о комуналној полицији њеним припадницима је омогућено и да користе видео-надзор за надзирање одређеног простора или објекта да би се спречило кршење прописа из делокруга ове полиције. Уређаји за видео-надзор мораће да буду видљиви и са истакнутим натписом да се простор снима. Ново овлашћење је и да комунални полицајци могу да користе возила са уређајима за скенирање и препознавање регистарских таблица паркираних, заустављених и одбачених возила, и то да би се открили и доказали прекршај и повреда комуналног реда. Ово овлашћење моћи ће да се користи на површинама јавне намене, површинама у јавном коришћењу и на јавним зеленим површинама.


Коментари10
50f4e
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Bojsa
Zakon i propis je jedno, a drugo je njihovo izvrsenje. Koliko izdatih kazni ostaje/stoji nenaplaceno, nikada? Na koji nacin ce grad, opstina, drzava da istera uplatu kazne of RSD 25000 ili RSD 15000? Ostalo sve se ni ne isplati ganjati, jer drzavu vise kosta, nego sama kazna, pa na kraju sam propis ostaje bez pravog smisla, a to je, "udari ga po dzepu, jedino ce to da oseti". Sem ako ne oseti, jer mehanizam za naplatu ne funkcionise. Ili se na ovaj nacin priprema novi posao za uterivace dugova...?
Zoran R.
Još jedan harač. Bahati će i dalje da parkiraju gde stignu, a Komunalna policija neće smeti ni da pisne. Sa druge strane, doći će kod mene i bez problema mi napisati kaznu za parkiranje na mestu za invalida, iako mesto nije ni tako obeleženo niti je predviđeno za to. To će da potkrepe slikom na kojoj se samo vidi pauk, ali ne i na šta se odnosi znak iznad koji se ne vidi na slici. Čuvajte se kriminalaca iz Komunalne policije, i dobro obratite pažnju na to za šta su vam napisali kaznu.
Туториарни Емираж
Београд, као и други градови и већа насеља у Србији, већ одавно имају више аутомобила него што има места за паркирање. Закон и подзаконски акти којима се оштро кажњава непрописно паркирање не треба да обухвате све који паркирају своја возила на местима која нису обележена саобраћајним знаком "Р", него само оне који су у томе најбахатији, који својим дрским и бахатим паркирањем аутомобила ометају нормалан проток саобраћаја. У супротном, циљ је да се сви држе у страху, а најбахатији ће то и остати
Nenad
Parkovi na Cerak vinogradima su prepuni sa parkiranim automobilima. Bilo bi lepo da ovo zazivi, ali kao i sve u Srbiji tresla se gora rodio se mis.
Патологија власти
Џаба кад полиција не сме да кажњава ни с постојећим прописима. Ето, испред кафића на углу парка у Пожешкој редовно паркирају на пешачком и попреко на тротоар, не може да се прође. Заштићени власници кафића и аутомобила, повлашћени криминалци, изабрани политичари ... За заустављање на стајалиштима и у тракама градског превоза - поздрављам, постало је неподношљиво (нпр. Трговачка).

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља