четвртак, 22.08.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 08:46

Немачка компанија представила летећи такси

субота, 25.05.2019. у 17:50
(Твитер)

Вашингтон - Немачка стартап компанија Лилиум представила је прототип летећег таксија, који ће према очекивању компаније већ 2025. године вршити услуге превоза у више градова света. Компанија је приказала прототиип ваздушног таксија са пет седишта који ће се кретати на електрични погон, преноси Си-ен-ен.

Наводи се да такси-авион који је овог месеца имао први пробни лет, једним пуњењем батерије може да превали 300 км, а путници ће помоћу смартфон апликације моћи да резервишу међуградске летове.

Цена карте за такси будућности још није позната, али из компаније тврде да ће бити „упоредива са ценом” обичног таксија.
Комерцијални директор Лилиума Ремо Гербер објаснио је да је иновација предвиђена за обичан свет, не само за богате бизнисмене.

Компанија Лилиум је основана 2015. године и тврди да њихов ваздухоплов има способност да пређе много веће дистанце од конкуренције, преноси Танјуг.


Коментари4
22eb8
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Miki
Problem dronova koji će da voze ljude (ne samo probne pilote), i sve to preko naseljenih mesta, jeste što su im potrebne homologacije i bezbednosni sistemi koji važe i za helikoptere i avione. Ove homologacije su (logično i opravdano), složene, komplikovane, izdavanje traje dugo. Boing npr. sada ima jako ozbiljan problem sa 737MAX avionima jer je zaobišao neke od homologacija. Dalje, tek treba da se usvoje pravilnici, homologacione procedure i da se standardizuju sistemi za letelice koje će samostalno da lete, bez pilota. Sistemi autonomnog letenja za prevoz ljudi su daleko od komercijalne primene. Još jedan problem jeste to da je let dronova na "helikopterskom" principu energetski veoma zahtevno. Energija potrebna za prelet od npr. reklamiranih 300km je daleko veća od energije potrebne da se neki el. eutomobil dokotrlja na veću udaljenost, (veću jer ide putem umesto najkraćom vazdušnom udaljenošću). Potrebna količina kWh za jednominutni let ovako teške letelice je ogromna.
Dr. Nebojša Papak
Ogromna prilika za nas kada počnemo da proizvodimo leteće automobile.
артиљерац
Видео сам видео снимак тог првог лета.Справа се дигла максимално 2 метра изнад тла,у вертикалном полетању.Није било хоризонталног лета.Од тога,до оперативног кориштења је мноооого далек пут.
vuk
Do sad smo videli desetine startup projekata. Ja bih da vidim neki komercijalni

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља