среда, 26.06.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:02
ГРАДСКА ИНФРАСТРУКТУРНА ГРАДИЛИШТА

Од комотног рока за завршетак радова до трке с временом

И после девет месеци од почетка радова на Тргу републике мајстори не завршавају поплочавање. - Планирано је да коловоз у Карађорђевој буде отворен у септембру, али до тада треба да се ураде асфалтни слојеви, инсталације, да се поставе шине
Аутор: Дејан Алексићнедеља, 26.05.2019. у 23:30
Радника има, али многи Београђани мисле да их је недовољно (Фотографије Д. Алексић)

Ако би се међу житељима престонице спровела анкета на питање да ли се на Тргу републике, у Карађорђевој и на Мосту на Ади изводе једнако захтевни радови, одговор би вероватно био не. Али, тако не мисле и надлежни који су за извођење радова на ове три локације зацртали рок 420 до 425 дана. Највише снебивања међу Београђанима прошлог августа, када је почело уређивање Трга републике, изазвала је вест да ће се 14 месеци сређивати централни градски плато... Главно питање било је: „Шта на Тргу има да се ради више од годину дана?”

Али, грађани који су тада негодовали сада би требало да буду срећни ако и 420 дана буде довољно за завршетак радова на Тргу републике и у Карађорђевој.

„Време идеално за рад, али ниједног радника нема. Кажу да су пре подне видели неколико, али су брзо нестали.”

„Сад сам прошао поред Трга. Раде, има петнаестак мајстора и четири машине. Највише се ради дијагонално преко пута ’Стакленца’, „Којим темпом раде, ни 420 дана неће им бити довољно”.

Ово су само неки од коментара форумаша на неколико сајтова на којима се свакодневно, из сата у сат, прате инфраструктурни и грађевински радови у главном граду.

Да њихове оцене нису без основа, уверила се и екипа „Политике”. Не може се рећи да на ова два градилишта нема мајстора и радова, али заиста делује да их је мало у односу на рокове који су најављени. Ипак, надлежни уверавају – радови ће бити готови на време.

Трг републике – откривање остатака, преклапање фаза, блокаде...

Када је крајем лета прошле године „Штрабаг” почео радове на Тргу републике, указано је да ће се радити 24 часа и да ће до марта бити завршен централни плочник како би он што пре био враћен пешацима, а да ће се онда прећи на обнову Коларчеве, Македонске, Француске и Васине... Убрзо после уклањања савремених слојева трга, како се и очекивало, почела је да извире прошлост Београда, односно остаци Виртембершке капије. Радови су привремено били прекинути због истраживања, а када су настављени било је јасно да ће прва фаза бити продужена. Ипак, мало ко је могао да претпостави да она неће бити завршена ни уочи лета и да ће се упоредо сређивати и плочник и коловоз.

Тренутна ситуација је таква да централно шеталиште пешаци и даље не могу да користе јер и после девет месеци од почетка радова мајстори не завршавају његово поплочавање. Главна замерка суграђана који свакодневно пролазе око Трга је што није отворен бар онај део где је подлога одавно завршена и што се изашло у сусрет само оближњим кафићима за потребе летњих башта.

Градски оци за успоравање радова упорно оптужују опозицију која је у више наврата блокирала преуређење Трга. Делимичне истине има у томе, али са друге стране и грађани имају право. На градилишту у центру града не да се не ради 24 часа, како је најављено на почетку радова, већ врло често се може видети тек понека машина и тек покоји радник. Престонички челници уверавају да ће главнина радова на Тргу републике бити завршена до почетка школске године, али садашње слике нису убедљиве.

ЗВАНИЧНИ РОК: Октобар

Карађорђева – месецима раскопана, назиру се будући обриси

Дуго најављивани препород Карађорђеве почео је у позну јесен 2018. Одмах по доласку мајстора „Енергопројекта” на терен скинут је површински слој асфалта на већем делу коловоза и слика Карађорђеве као великог пешчаног базена пред грађанима је месецима. Иако је и у овој улици као и на Тргу републике час било пуно мајстора, час ниједног, па онда неколицина њих, у Карађорђевој се коначно назиру трасе будућих саобраћајница. Како је и најављено, а како је предвидео пројекат Бориса Подреке, саобраћајница ће убудуће бити померена више ка реци да би се коначно, после много деценија, проширио тротоар на непарној страни Карађорђеве.

На овом градилишту тренутно се уређује трамвајска деоница, а полако се ивичњацима обележава и потез којим ће убудуће ићи аутомобили. Надлежни планирају да коловоз у Карађорђевој буде отворен у септембру, али до тада ће мајстори морати прилично да запну јер тек треба да се ураде асфалтни слојеви, инсталације, да се поставе шине... Како је овим преуређењем обухваћено и сређивање тротоара и Савског кеја, по свему судећи, то ће чекати окончање радова на самом коловозу. Крајњи рок за преуређење кеја и Карађорђеве је јануар 2020, али врло је могуће да ће се овде дуже мајсторисати.

ЗВАНИЧНИ РОК: Јануар 2020.

Топличин венац – пешачки део при крају, следи сређивање парка

Почетак преуређења овог дела града крајем септембра обележио је протест станара који се противе претварању Топличиног венца у пешачку зону. Протести нису поколебали надлежне и радови, који су тада орочени на 280 дана, настављени су. Као и на другим престоничким градилиштима, и овде је мајстора час било, час није, па је у једном тренутку грађанима деловало да ће се прилично одужити преуређење овог венца. Последњих месец-два овде је ипак врло ударнички. Већим делом завршене су пешачке стазе и дрвореди на Топличином венцу. Када се заврши тај посао, мајстори би требало да пређу у Парк војводе Вука, који ће такође у потпуности бити преуређен и који ће убудуће красити скулптуре Олге Јеврић, фонтана, зелене перголе, мини-степениште са исписаним стиховима српских песника...

ЗВАНИЧНИ РОК: јул 2019.

А, онда... – обнова четири улице и Савског трга

За 15. јун најављено је отварање градилишта на потезу од Рузвелтове до Тадеуша Кошћушка, односно обнова улица Краљице Марије, 27. марта, Џорџа Вашингтона и Цара Душана. И за сређивање овог потеза дугог око три километра задужен је „Енергопројект”, а радови су орочени на 200 дана. Овде би олакшавајућа околност требало да буде што ће се радити по деоницама и што неће цео овај потез одједном да буде затворен за саобраћај. Али, како ће се ова обнова макар делимично преклопити са оном на Тргу републике, не треба сумњати да ће и крајем лета и почетком јесени бити саобраћајних колапса у центру.

За јун је најављен и почетак припремних радова на Савском тргу чији би централни део требало да постане озелењена пешачка оаза на којој ће бити споменик Стефану Немањи, чије постављање је раније најављивано за овај Видовдан. Ове радове финансираће и спроводити „Београд на води” па се не зна ко ће их тачно изводити. Оно што је познато јесте да ће обимнији радови кренути у септембру, октобру због чега ће и ту сигурно бити великих саобраћајних гужви, колико год надлежни уверавали да ће саобраћај функционисати. 

Мост на Ади – градилиште у сенци, али у року

Да ли ће баш одмах у јуну Мостом на Ади протутњати први трамваји или коју седмицу касније мање је важно од тога што ће ово престоничко градилиште, које је у сенци оних централних, бити једно од ретких на коме задати рокови неће бити пробијени. Радови који се тичу постављања трамвајских шина започети су прошлог пролећа, када су и орочени на јун 2019. Мајстора „Енергопројекта” и „Коласа” и даље има на овом градилишту, али јасно је да је већина посла окончана, што су недавно потврдили и у Дирекцији за грађевинско земљиште.

Када званично ГСП-у буде на употребу предата пруга дуга око 2.700 метара, њоме ће, како је најављено, најпре проћи трамваји 13 и 11. Друге, потпуно нове линије за сада неће бити успостављане јер би за њих, како наводе надлежни, морали да се купе нови трамваји.

ЗВАНИЧНИ РОК: јун 2019.

ПРОБИЈАЊЕ РОКА: завршетак радова на време или минимално пробијање

У 2018. НАЈАВЉЕНО ЗА 2019.

– Селидба Старог савског моста

– Обнове улица Савске, Нушићеве, Кнеза Милоша, другог дела Таковске, Васине и Студентског трга

– Градња додатних приступних веза „Прокопу”

Слаба вајда од претње пеналима

Претили су надлежни претходних година извођачима пеналима ако се пробије рок за завршетак радова. Најављивано је и да ће се динамика радова убудуће озбиљније пратити управо да би кашњења изостала, али је за сада све то остало само на нивоу упозорења. Већина инфраструктурних радова у граду и даље се завршава или у последњем тренутку или с кашњењем.


Коментари11
5e4e8
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Ljubomir Sindzirevic, Dipl. Ing. Gradj.
Sudeci po kasnjenju, radovi su lose isplanirani i rizici pri izvodjenju nisu uzeti u obzir (ako su uopste i razmatrani). Prvo se odrede trajanja aktivnosti na osnovu obima radova i normativa i uz postovanje tehnologije izvodjenja. Zatim se ocene svi rizici vezani sa rokovima, tj. njihova kriticnost i nivo uticaja na planirane rokove. Zatim se usvoje i mere za odstranjivanje tih rizika, sacini se plan primene tih mera i on se primenjuje uporedo sa izvodjenjem radova, a to ocigledno nije radjeno.
Pera Jovic
Da li neko mozda uzima u obzir cinjenicu da gradjani Toplicinog venca ne zele pesacku zonu ne zele promenu izgleda svog parkica? I to nema nikakve veze sa polituckom orijentacijom.
Decak
Obzirom da su sa Trga Republike polazili svi protesti, aktuelna vlast odugovlaci radove. Umesto 30-40 radnika u dve smene, najcesce vidimo po 3-4 radnika, pre podne. I nigde table sa obavestenjem o izgledu buduceg Trga, o duzini radova, o planiranom javnom saobracaju na Trgu . . . Gradjani placaju radove a ne znaju sta se radi.
Beogradski pešak
Sa popločavanjem Trga republike se namerno i potpuno neosnovano odugovlačilo preko svake mere kako se po završetku ne bi otvorio prostor za masovne proteste koji su se mesecima odigravali u Beogradu. Politička odluka.
Метузалем
Питам се да ли је онај ко је подесио рад семафора у Дечанској икад прошао њом било аутобусом било колима? Ако идете на Зелени венац проћи ћете релативно добро, али ако идете ка Пионирском парку предлажем да прво попијете бенседин јер семафор у том смеру пушта 2 - највише 3 - возила па онда чекате до бесвести да поново буде зелено и крену следећа 2-3 возила.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља