уторак, 10.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 11:29

Спајање Фијата и Реноа је добра вест за Крагујевац

понедељак, 03.06.2019. у 15:19
Производња у фабрици аутомобила (Фото ФАС)

Фијат у Крагујевцу није, нити ће бити угрожен уколико дође до спајања са Реноом, а Влада Србије разговара и посредује између синдиката и менаџмента фабрике како би радници у најмањој могућој мери били погођени превирањем и трансформацијом фабрике, изјавила је премијерка Ана Брнабић.

„У сталној смо комуникацији са представницима синдиката и менаџемнтом, али једно је сигурно, а то је да, уколико дође до спајања Фијата и Реноа, то је добра вест за Србију, јер ће то бити јача компанија која је најавила да неће бити затварања ниједне фабрике из спектра Фијата и Реноа.

Пре него што је и стигао такав предлог од Фијата, разговарала сам о повећању инвестиција у фабрику у Крагујевцу. Ту постоје најконкретнији планови до сада, о којима у овом тренутку још не могу да говорим”, рекла је Брнабић.

Одговарајући на питање Танјуга да ли ће Влада Србије одобрити одлазак радника фабрике у Крагујевцу на принудни одмор од 90 дана, о чему је менаџмент Фијата Министарству рада упутио захтев и да ли ће радницима бити исплаћен пун износ плате, премијерка одговара да су у сталној комуникацији са синдикатом, те да посредују између синдиката и менаџмента.

Напомиње и да ће ово, у сваком случају, „бити тежа година за Фијат”, због најављене трансформације.

„Ово ће свакако бити нешто тежа година, јер је година у којој и Фијат има своју трансформацију и спајање са Реноом, због чега су тражени ти додатни дани и гледаћемо како можемо да изађемо радницима у сусрет да би у најмањој могућој мери били погођени тим превирањем и трансформацијом фабрике, али будућност ни на који начин није угрожена”, рекла је Брнабић.

Каже да су представници синдиката Фијата из Крагујевца на састанку са њом изразили забринутост у вези са новонасталом ситуацијом и чињеницом могућег одласка на принудни одмор од 90 дана.

„Мислим да радници, у том случају принудног одмора, немају пуну плату, мислим да је то 65 одсто плате. Разговарамо и са синдикатима и са менаџемнтом. То је најбоље што могу да вам кажем у овом тренутку”, рекла је Брнабић.

Иначе, уговор између Владе Србије, која у власништву има удео од око 30 одсто, и италијанског „Фијата”, истекао је прошле године.

„Фијат Крајслер аутомобили” (ФКА) објавио је на свом сајту да би њихова понуда за спајање са Реноом прошла без затварања иједне фабрике. Могуће смањење броја радних места се не помиње.

„Фијат” је почетком ове недеље француском произвођачу аутомобила предложио спајање. У саопштењу ФКА наводи се да би заједничка компанија годишње производила 8,7 милиона возила и да би дељењем трошкова истраживања, набавке и других активности обе стране штеделе пет милијарди евра годишње.


Коментари4
52457
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Beogradjanin Schwabenländle
" Џаба сте кречили ", ништа нема од тог спајања, Макрон је рекао Њет.
Beogradjanin Schwabenländle
Зашто би то требала да буде добра вест за Крагујевац ? Колико дуго се већ играју производње аутомобила, а нису успели у свим тим годинама ни један једини сопствени аутомобил да створе?
Dakic Zeljko
Treba sasvim odustati od partnera iz EU,videli smo sve na primeru "Mercedesa" i "Folksvagena"!Treba sa KINOM ,kao i u Smederevu,postici dogovor,koji ce da potraje.Uz proizvodnju baterija na struju u Srbiji,automobil na struju,u saradnji sa Kinezima je sigurniji projekt.Nece proci mnogo vremena,a Kina ce da napravi modele koji su jeftiniji i bolji od zapadnih.A Srbija,na istoku,odgovara i SAD da bi mogli prodavati antiraketni stit bogatim clanicama NATO!
Bosa S
Kako sindikat misli da odredjuje i diktira sta ce da radi strana firma? To niko ne moze, cad ni drzava. Svjedok sam zatvaranja i propadanja mnogih firmi ovdije u Kanadi. Ako firma odluci da se zatvori, to je kraj. Nisu mi jasna ocekivanja naseg naroda u Srbiji. Kad odu u inostrnastvo odjednom im je sve jasno. U svakom slucaju dobra vest.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља