субота, 21.09.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 16:55

„Фијат” у Крагујевцу није угрожен

Влада Србије разговара и посредује између синдиката и менаџмента фабрике како би радници у најмањој могућој мери били погођени превирањем и трансформацијом фабрикe
Аутор: Маријана Авакумовићуторак, 04.06.2019. у 19:00
(Фото ЕПА/Srdjan Suki)

„Фијат” у Крагујевцу неће бити угрожен уколико се „Фијат Крајслер” споји са француским „Реноом”. Влада Србије разговара и посредује између синдиката и менаџмента фабрике како би радници у најмањој могућој мери били погођени превирањем и трансформацијом фабрике, потврдила је јуче Ана Брнабић, председница владе, о чему је „Политика” писала прошле седмице.

– У сталној смо комуникацији са представницима синдиката и менаџментом. Уколико дође до спајања „Фијата” и „Реноа”, то је добра вест за Србију, јер ће то бити јача компанија. Најављено је да неће бити затварања ниједне фабрике из спектра „Фијата” и „Реноа”. Пре него што је и стигао предлог од „Фијата” за спајање са „Реноом”, разговарано је о повећању инвестиција у фабрику у Крагујевцу. Постоје најконкретнији планови до сада, о којима у овом тренутку још не могу да говорим – рекла је Брнабићева.

Менаџмент „Фијата” упутио је Министарству рада захтев за одлазак радника фабрике у Крагујевцу на принудни одмор од 90 дана. Синдикати радника су тражили да им за то време буде исплаћен пун износ плата, о чему су прошле недеље имали састанке у Влади Србије. Премијерка је јуче потврдила да су у сталној комуникацији са синдикатом, те да посредују између синдиката и менаџмента. Представници синдиката „Фијата” из Крагујевца, на састанку са њом, изразили су забринутост у вези са новонасталом ситуацијом и чињеницом могућег одласка на принудни одмор од 90 дана.

– Мислим да радници, у случају принудног одмора, немају пуну плату, већ 65 одсто плате. Разговарамо и са синдикатима и са менаџментом. То је најбоље што могу да вам кажем у овом тренутку – рекла је Брнабићева.

Нагласила је и да ће ово, у сваком случају, „бити тежа година за ’Фијат’”, због најављене трансформације и спајања са „Реноом”. Уговор између Владе Србије, која у власништву има удео од 33 одсто и италијанског „Фијата”, истекао је прошле године. „Фијат Крајслер” је објавио на свом сајту прошле седмице да би њихова понуда за спајање са „Реноом” прошла без затварања иједне фабрике. Могуће смањење броја радних места се не помиње. Наводи се да би заједничка компанија годишње производила 8,7 милиона возила и да би дељењем трошкова истраживања, набавке и других активности обе стране штеделе пет милијарди евра годишње.

Како пише „Њујорк тајмс”, поводом удруживања, „Фијат” и „Рено” би заједно са јапанским „Нисаном”, који је сада у партнерству са „Реноом”, могли да „владају светом”. Заједно би могли да постављају услове добављачима, покрију планету продавницама и троше више од конкуренције на развој нових технологија, наводи овај лист. Генерални директор „Нисана” Хирото Саикава већ је изјавио да не види „никакве лоше стране”у предложеном удруживању.

Међутим, према писању „Њујорк тајмса”, постоји више препрека успешном спровођењу ове идеје. Овај лист наводи да удруживања у ауто-индустрији обично пропадају, уз частан изузетак самог „Фијат Крајслера”.

Такође, скрећу пажњу да је однос јапанског произвођача са партнером „Реноом” затегнут већ дуже време, а овај договор може да буде кап која ће прелити чашу и растурити партнерство.


Коментари10
407e0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Yugo
За половни „југо” у САД траже 9.000 долара - U Kragujevcu bi trebali da ponovo pocnu proizvodnju starog dobrog Juga!
Боба
Угрожени су једино пензионери и омладина јер се дотични финансирају из истог буџета као и приватна италијанска компанија Фијат. Чему се онда чудити што остајемо без омладине рецимо.
deodorant
Da je u Srbiji pameti pravili bi vlastiti elektromobil. Ovako će Srbija (možda) imati rudnik jadarita za proizvodnju litijuma gde će im se dogoditi ekološka katastrofa. Viklovanje elektromotora se već radi u Srbiji za inostranstvo, a radna snaga samo beži preko granice na mrski Zapad. Ko je ovde lud a kome smrde noge?
loša navika
Narod koji je naučio da mu političari bacaju prašinu u oči i večno drže EPP nije ni zaslužio nešto bolje.
Vladica Nenadović
Kako može da bude ugrožen neko kome država dotira sve troškove. Od doprinosa za radnike do ukidanja dažbina... Domaća industrija se sahranjuje i fabrike traktora se prodaju parfimerijama a mi imamo nefunkcionalnu fabriku automobila, tek toliko da plaćamo carinu na uvoz...
Spasoje
Kada drzava Srbija bude otkupljivala automobile za svoje sluzbenike, a Rusi poklanjati gorivo za te automobile - fabrika ce eventualno biti spasena.
Препоручујем 7

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља