Поскупљење путарина на коме Зоран Дробњак, в. д. директора „Путева Србије”, инсистира већ неко време, предвиђено је изменама закона о накнадама за коришћење јавних добара. Предлог овог прописа Влада Србије је усвојила крајем прошле недеље и упутила по хитном поступку у скупштинску процедуру. Када ће путарина тачно поскупети зависи од тога када ће закон бити усвојен у парламенту, односно када ће поново заседати скупштина.
У образложењу измене закона пише да је Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре поднело иницијативу, којом се предлаже повећање висине накнаде за путарину у висини од 12 одсто. То је објашњено чињеницом да је тренутна висина путарине значајно нижа од реалне вредности и да би требало да достигне висину која би покривала реалне трошкове изградње, пословања, одржавања и развоја мреже путева у Србији.
Наведено је такође да је путарина последњи пут повећана 7. јануара 2017. године, 10 одсто. Пре тога цена није мењана од 2009. године.
– Цене материјала, енергената и опреме, која се користи за одржавање ауто-путева и осталих путева, повећане су у знатној мери у односу на 2017. годину. У односу на европске земље које користе исти систем наплате путарине, Србија има најнижу цену путарине по пређеном километру. Повећањем прихода од путарине биће обезбеђено више новца за финансирање одржавања и развоја путне мреже – наведено је у образложењу измене закона о коришћењу јавних добара.
Процена је да ће предложеним повећањем од 12 одсто у 2019. години, приход од наплате путарине бити већи од 1,9 милијарди динара, односно да ће укупан приход износити 27,6 милијарди динара.
Зорана Михајловић, министарка грађевине, саобраћаја и инфраструктуре, како преноси Танјуг, рекла је јуче да би требало повећати цену путарине како би могло више да се улаже у путеве. Она је навела да се мења Закон о накнадама, чији предлагач је Министарство финансија и да је влада то подржала. Подсетила је да је путарина повећана последњи пут почетком 2017. године, а пре тога девет година није повећана.
Зоран Дробњак, в. д. директора „Путева Србије”, најављивао је током прошле године, два пута, да ће тражити од Владе Србије, па и од председника Александра Вучића, да путарина поскупи, јер том јавном предузећу годишње недостаје 100 милиона евра за одржавање 15.700 километара путева.
Свој захтев је у медијима образлагао чињеницом да сваке године има све више возила на српским ауто-путевима. Прошле године су избројали око 55 милиона возила, што је око пет милиона више него 2017. „Путеви Србије” су 2018. године од наплате путарине приходовали око 24 милијарде динара. Пројекција за ову годину је 26 милијарди динара.
Надлежни из „Путева Србије” понављају да им је за одржавање путева потребно око 30 милијарди динара, а у претходних пет година су улагали по 17 милијарди динара. Буџетом за ову годину планиране су субвенције овом јавном предузећу у износу од 6,3 милијарде динара.