четвртак, 27.06.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 12:02

Брнабић и Шарчевић с наставницима о образовном систему

среда, 05.06.2019. у 19:59
(Фото Танјуг)

Председница Владе Србије Ана Брнабић и министар просвете, науке и технолошког развоја Младен Шарчевић разговарали су данас са успешним наставницима основних и средњих школа из Србије о функционисању активности у реформи образовања и њиховим предлозима и сугестијама за унапређење образовног система.

Премијерка је рекла да њени данашњи саговорници утичу на бољу будућност и да зато и она и министар Шарчевић желе да чују њихова искуства.

„Ваше мишљење о реформама нам је важно, јер желимо да знате да имате подршку у Влади Србије”, рекла је Брнабић наставницима и позвала их да јој и након овог састанка достављају предлоге и сугестије.

Премијерка је данас разговарала са 17 успешних наставника, а до сада је током претходних сусрета у влади са око стотину наставника разменила идеје и предлоге за унапређење наставе у основним и средњим школама у Србији.

Шарчевић је рекао да је циљ оваквих сусрета да се чују идеје успешних наставника о томе у ком правцу реформа образовања треба да иде и у том контексту навео да је, поред већ формираних тимова у разним областима, у плану и онај који ће се бавити примерима добре праксе, преноси Танјуг.

Говорећи о једносменској целодневној настави Шарчевић је навео да је у 240 школских установа у Србији тај систем већ уведен и да отвара бројне могућности, на шта указује и податак да је чак 50 додатних педагошких садржаја пријављено за такав вид наставе.

Битка за образовање је већа него икада и то је прави подвиг за нашу државу, поручио је министар просвете и наставницима изнео идеје и планове министарства које води.

Он је поручио да је циљ Министарства просвете, науке и технолошког развоја да мотивише и подстиче такве наставнике да и даље шире своју праксу.

На састанку је разговарано и о раду са даровитим ученицима и оснивању нових истраживачких центара попут Петнице и Тршића, о томе како да школе „ухвате корак” са развојем ИТ индустрије и технолошког напретка, али и о бризи о образовању српске деце која живе ван Србије.

Наставнике који су били на разговору у Влади Србије предложили су руководиоци у њиховим школама на основу резултата које су показали уводећи иновативну праксу, али и на основу резултата на такмичењима.


Коментари8
be46c
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

jedna učiteljica
Novinar nam nije objasnio po kom kriterijumu su birani uspešni nastavnici, niti na koji način na osnovu mišljenja sto (ili više stotina ljudi, nema veze, u sistemu osnovnog i srednjeg obrazovanja radi nekoliko desetina hiljada nastavnika) izabranih po nepoznatim kriterijumima mogu da budu merilo uspešnosti ili neuspešnosti reformi? I uopšte, kako možemo znati da li je nešto u ogromnom sistemu kao što je prosveta uspešno ili neuspešno nakon godinu ili dve dana. Nekad, dok je bilo kakvog-takvog reda, reforme su se uvodile kroz oglede koji su trajali po nekoliko godina, a onda su oni koji su radili u tim oglednim odeljenjima/ smerovima/ školama davali mišljenje. Ovo ministarstvo sve lomi preko kolena i uglavnom samo sebe hvali. Situacija u školama je upravo suprotna: učenici imaju po sedam časova dnevno, novi predmeti u gimnazijama rade se na osnovu programa ispisanih na dve stranice, bez udžbenika, obuka nastavnika vrši se u dva dana...
Шуле
Да ли ће неко коначно проговорити о катастрофалном стању у школама.Ових дана се фабрикују ,,Вуковци" који то не заслужују и који девалвирају оне праве узорне ученијке.Толико о бризи о добрим ученицима. Знање је испод сваког нивоа што се покрива обесмишљеним такмичењима.Деца не знају да читају.Молим вас проверите читање у школама. Онај ко не зна да чита не може ни да памти ни да разуме градиво. Као порески обвезник постављам питање ко троши мој динар неодговорно .Докле ћемо расипати људске ресурсе?
милица
Самртни ударац средњим школама биће задат оног тренутка када буду проглашене обавезним.Ђаци нити ће да долазе у школу,нити ће да уче-сви морају да заврше.Привредници ће морати да обучавају раднике ван школе.Памети-лаку ноћ.
Препоручујем 5
Igor
90 % nastavnika i profesora cak i posle 20 godina nemaju pojma kako skola funkcionise.
Јасмина Суботица
Колеге просветни радници, зар стварно немате потребу да се огласите и кажете истину о стању школства у Србији? Зар се не усуђујете да кажете да нас потези просветних власти на челу са Шарчевићем свесно (јер су финансирани споља) гурају у провалују? Зар није видљиво какав јавашлук влада на тржишту уџбеника? Зар не видите шта урадише гимназијама овом идиотском реформом? Уклонили су часне људе из Националног просветног савета (попут професора Липковског) и сада им је само небо граница ...
milan skoric
Bravo Jasmina, bravo.
Препоручујем 3
joks
Реформе у образовању ће нарочито успети, ако министар настави да поставља за директоре лица којима је просветна инспекција нашла низ пропуста, за време претходног директорског мандата.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља