понедељак, 09.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:41

Половина тржишта српских вода у рукама „Пепсика” и „Кока-Коле”

Трансакција „Пепсика” и чешких карловарских минералних вода. – КМВ подразумева куповину 100 одсто „Књаз Милоша” у Србији и његових брендова „књаз милош”, „аква вива”, „гуарана”, „ремикс”, „густо”...
Аутор: Ивана Албуновић - Јелица Антељпетак, 07.06.2019. у 21:00
Фото Д. Јевремовић

Куповином „Књаз Милоша”, „Пепсико” и чешке карловарске минералне воде – „КМВ” преузеће лидерску позицију на српском тржишту минералних и изворских вода са учешћем од готово 28 одсто. Уз „Кока-Колу”, која је такође била заинтересована за фабрику у Аранђеловцу и у чијем власништву је „Роса”, два највећа светска играча имаће готово половину овог тржишта. Цена по којој је „Мид Европа партнерс” продала „Књаз Милош” званично није објављена, али се у медијима спекулише да су купци спремни да за „Књаз” издвоје између 200 и 250 милиона евра.

„Карловске минералне воде”, иначе највећи дистрибутер безалкохолних пића у централној Европи, и „Пепсико”, глобални произвођач хране и пића који послује у више од 200 земаља и територија широм света, договорили су заједничко улагање, то јест куповину 100 одсто власништва у српској компанији „Књаз Милош”, саопштио је „Пепсико”.

– Ова трансакција обухвата куповину производних капацитета компаније „Књаз Милош” у Србији, као и добро позициониране брендове као што су „књаз милош”, „аква вива”, „гуарана”, „ремикс”, „густо” и друге – пише у саопштењу. Очекује се да ће трансакција бити завршена у трећем кварталу ове године пошто стигне и одобрење Комисије за заштиту конкуренције.

„Пепсико” и КМВ успешно сарађују у централној Европи. Чешка компанија је произвођач и дистрибутер „пепсико” пића у Чешкој Републици, Мађарској, Словачкој и Бугарској, као и дистрибутер њихових грицкалица у Чешкој, Словачкој и Мађарској.

„Мид Европа” и њен партнер у Србији бизнисмен Андреј Јовановић од почетка године продали су и пожаревачки „Бамби” „Кока-Коли” за 260 милиона евра. „Бамби” су 2015. године купили од Дунав храна групе заједно са „Књаз Милошем” и „Имлеком” за 575 милиона евра. Интересантно је да су бизнисмени Андреј Јовановић и Бојан Миловановић још 2008. године своју компанију „Марбо”, произвођача грицкалица са неколико врло успешних брендова, продали управо „Пепсију” за 200 милиона евра. У јавности се спекулисало да је у том тренутку „Пепси” разматрао куповину „Књаз Милоша” од инвестиционог фонда Дунав храна група.

Професор Томислав Јовановић, један од највећих стручњака за воде у Србији, каже за „Политику” да очекује да ће они који су купили ову реномирану компанију са дугачком традицијом, наставити да је развијају, као и да уважавају досадашња истраживања.

– Иза „Књаз Милоша”, као и већине наших вода, стоји наука – каже Јовановић и истиче да је „књаз милош” у рангу најбољих минералних вода у својој категорији. Јовановић очекује да ће овом трансакцијом најпознатији српски бренд у категорији вода добити и нова тржишта на којима до сада није био познат.

Иначе, један од нових власника „Књаз Милоша”, чешка фабрика воде КМВ направила је велики продор у продаји безалкохолних пића у централној Европи. Извози у 20 земаља и има 11 производних постројења и запошљава око 2.400 радника. На свом сајту јуче су већ објавили и инфромацију о новом пословном потезу у Србији и списак и фотографије нових производа из погона „Књаз Милоша” које планирају да уврсте у своју понуду.


Коментари17
5a066
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Roos
Bedna je zemlja koja prodaje svoje vode!
Roos
Činjenica je da 250 ml vode U Holandiji košta €6,00
Михаило Николић
Када си тако срећан у другој земљи узми државњанство, ако већ ниси, а успут остави нас који нисмо отишли да бринемо о својој земљи. Дели своје савете комшијама и брини о својој новој отаџбини.
miki jovic
"..ce dobiti nova trzista " ??? Ako je vlasnik "Knjaza Milosa" ( pekare,rudnika zlata,PKB-a...) Amerikanac i sav profit ide u Ameriku ,zasto bi se gradjanin Srbije radovao novim trzistima?Sve je automatizovano i jedinu malu korist ce imati nekoliko mizerno placenih radnika.
vox populi
Nenormalno ponašanje Srbije. Isto ovako kao što krčme vodu i poljoprivredno zemljište, možemo očekivati i prodaju vazduha. Šta im je to teško!

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља