уторак, 23.07.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 17:17

Отказан долазак Мишела Уелбека због авиона „Ер Србије”

Публици Фестивала „Крокодил” уочи наступа француског писца саопштено да је лет из Париза отказан због цурења горива
Аутор: Марина Вулићевићпетак, 07.06.2019. у 22:36
Милена Берић даје објашњење новинарима о недоласку Мишела Уелбека (Фото: Анђелко Васиљевић)

Само кашњење наступа Мишела Уелбека, на регионалном фестивалу „Крокодил” у препуној Комбанк дворани, подигло је тензију у публици, а када је директор ове манифестације Владимир Арсенијевић ступио на сцену уместо најављеног култног француског писца тензија је достигла врхунац. Арсенијевић је бојажљиво саопштио да ће прочитати једну вест, и затим је на опште чуђење рекао да је Уелбеков долазак отказан због цурења горива у авиону „Ер Србије”, на линији ЈУ 315 из Париза за Београд, због мириса тог горива и због панике која је настала међу путницима.

То је била најављена вест, да би Арсенијевић затим публици прочитао и кратки имејл Мишела Уелбека, којим се велики писац извинио својим српским читаоцима на „Крокодилу”. Он је, уз своју супругу, после четворосатног чекања, и у одсуству ваљаног објашњења посаде, заједно са осталим путницима присуствовао побуни у авиону компаније „Ер Србија”, што све наликује на сцену из неког његовог романа. Писац у овој поруци описује лепу жену црне косе, од око тридесет година, која је прва подигла глас против тога што нико од особља није јасно казао да са авионом нешто није у реду. Она је изјавила да српској авиокомпанији ништа не верује и затим тражила да изађе из авиона.

„Тешко је рећи како се сада осећам. Ипак, највише ми је жао што нисам са вама вечерас. Истовремено негде у себи, задовољан сам што сам присуствовао тој манифестацији побуне, која је оправдана и здрава. И помало се стидим што је нисам ја повео. Опет сам рекао себи, као што се то често догађа, да писац, по природи ствари, прихвата сувише лако да буде у `позицији посматрача`. Додаћу још и то да ме из више разлога, без обзира на то што се овде ради о сасвим другачијој ствари, ово кратко сучељавање са ауторитетом, подсећа на дугу француску епизоду `жутих прслука`”, написао је Уелбек уз примедбу посебно нашој авиокомпанији: „У датим околностима, не може се баш честитати `Ер Србији` и надам се да ће вам бар надокнадити трошкове карата, то је најмање што могу да учине”.

Када је писац субверзиван и када га прати глас да је пророк, побуном одјекује и једно његово наизглед обично путовање у Београд.

У складу са тим, у препуној сали „Комбанк дворане” кренули су повици упућени организаторима: „Зашто нисте то на време саопштили медијима?”. А онда је мањи део публике почео да напушта догађај.

У холу смо затекли нервозне љубитеље књижевности са картама у рукама, који су новац тражили натраг. Неки су говорили да су преварени. После објашњавања са њима, у име организатора, новинарима се обратила Милена Берић уз најаву покретања тужбе против „Ер Србије”.

– Већ годину дана преговарамо о Уелбековом доласку, уз опструкције разних институција. Покушавамо да у Србију доведемо једну књижевну звезду, он је одбио чак 43 земље. „Крокодил” нема ни једног комерцијалног спонзора, а долазак оваквог писца захтева озбиљан протокол. Због тога смо увели куповину карата симболичне цене. Купили смо 31. јануара карту, бизнис класе, у „Ер Србији”, лет за 6. јун. Обезбедили смо ВИП излаз, ВИП салон, обавестили МУП, као и све државне институције о томе ко нам долази на фестивал. То све чини наше удружење од само четворо људи. Уелбеку смо резервисали и возача, за 650 евра. Увече, 6. јуна, отишли смо на аеродром да дочекамо познатог госта, и тада нам је возач саопштио да авион није полетео из Париза. После два сата, звали смо „Ер Србију” у Паризу, они су нам рекли да је авион затворен, да је два пута точено гориво и да је у питању технички квар, који не могу да објасне. У поноћ је лет отказан, а путници су пребачени на лет од 7. јуна– објашњава Милена Берић, уз напомену да је Танјугу јављено да ће писац ипак слетети тога дана, у 17. часова и 25 минута, а да ће у ВИП салону бити у 18 сати.

Према речима Милене Берић, боравећи јуче на београдском аеродрому добила је Уелбеков паничан имејл о томе шта се десило, да је гориво процурело и да је у авиону настао хаос. У исто време добила је поруку од „Ер Србије” да је писац смештен у хотел и да је све у реду. Дакле, долазак се и даље очекивао. Онда је стигла информација из ВИП протокола да путника ипак нема на лету.

– У Уелбековом имејлу стоји и то да више никада неће летети авионом због трауме коју је преживео са „Ер Србијом”. Све пишчеве поруке послали смо у Француски институт на превод. Одлука нашег тима била је да максимално транспарентно објавимо скрин шотове Уелбекових имејлова. Тако да није било простора да све ово саопштимо раније, већ на овај начин – закључила је Милена Берић, истичући да све ово највише погађа „Крокодил” као малог организатора из Србије, у земљи која са оваквом авиокомпанијом није заслужила једну овако велику књижевну звезду.

Такође, Милена Берић нагласила је да карте од 350 до 550 динара важе за још педесет учесника, међу којима је светски познати писац Ласло Краснахоркаи, а да би наступ Уелбека трајао само пола сата. О могућем обештећењу оних који су карте купили, а нису задовољни овим исходом, јавност ће, по њеним речима, бити обавештена.

Коментари11
f4e42
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

miki54
koga airserbia nije ispalila ne zna sta je propusti. ko se nije nadao u ovako glupoj situaciji nema pravo da kritikuje. mesto da sam bio u beogradu u 11,45 stigao sam preko frankfurta u 22,30. uživancija a i se bunim,baš sam razmažen
Aleksandar Mihailović
Da li je sa "Er Srbija" bilo ovakvih problema pre uz trubače objavljene privatizacije? Šta se događa sa uslugom u avionima ove kompanije, kako je moguće da se za skupe karte putnicima jedna kesica sa ribicama deli na 10 manjih i da svako dobije po nekoliko ribica, da hrane nema,... a šta se događa sa privatizovanim aerodromom koji počinje da otpušta zaposlene i omogućava da se putnici sami čekiraju? Kolike subvencije i za šta je dala država iz naslova reketiranja penzionera i mladih?
Bilja
Ocigledno mu se nije ni dolazilo...
nisu nista propustili
sta je pisac hteo da kaze,on je vec u knjigama reko.jedino sto bi mogao da potpisuje knjige novokomponovanim snobicima...
Vasa
Sad se Srbija pridruzila grupi od 55 zemalja u koje Uelbek nije bio.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу