На улицама Београда од данас саобраћа 57 нових аутобуса турске компаније „БМЦ” испоручених ГСП „Београд”, а заменик градоначелника Горан Весић најавио је да ће 13 нових аутобуса из Турске стићи следеће седмице и да ће у јулу ГСП-у бити испоручени први аутобуси кинеске компаније „Хајгер”.
Весић је подсетио да су у априлу потписана два уговора о куповини 244 нових аутобуса за ГСП - 70 од турске компаније „БМЦ” и 174 од кинеске компаније „Хајгер”.
Како је рекао, рок за испоруку аутобуса турској компанији истиче 24. јуна, а до сада је испоручено 57 аутобуса, док ће преосталих 13 стићи следеће недеље.
„До средине јуна имаћемо 70 нових аутобуса, чиме ће се знатно побољшати квалитет ГСП-а. У јулу ће сукцесивно почети да стижу и аутобуси кинеске компаније, тако ће ГСП до октобра добити 244 нова аутобуса, што је највећа појединачна набавка аутобуса у историји тог предузећа”, рекао је Весић новинарима после обиласка погона ГСП-а на Новом Београду.
Навео је да ће до краја године бити наручено 50 нових зглобних аутобуса од компаније „Икарбус”, као и да је следеће године планирана и набавка још 50 зглобних и 30 електричних аутобуса тог произвођача.
Весић је нагласио да ће до средине следеће године ГСП имати 374 нова аутобуса чиме ће, како је рекао, бити обновљено више од две трећине возног парка тог предузећа.
„Град Београд је донео ту одлуку како би показао да чврсто стоји иза ГСП-а и да, за разлику од неких претходних, садашње градско руководство има политику да ово предузеће остане градско и да има што више линија”, казао је Весић.
Према његовим речима, следећи корак је побољшање материјалног статуса запослених у ГСП-у, чија је просечна плата тренутно 65.000 динара, док је пре годину дана, подсетио је Весић, плата возача била 52.000 динара.
Додао је и да је ГСП добио сагласност од Владе Србије да запосли 184 возача, од којих ће њих 84 добити сталан посао и уговоре потписати у наредне две недеље.
Најавио је да ће 28. јуна бити исплаћена и солидарна помоћ свим запосленима у комунaлним предузећима тако да ће и запослени у ГСП-у добити 42.000 динара.
„Трудимо се да учинимо све да се материјални статус ГСП-а побољша и да запослени осећају да Град чврсто стоји иза њих. Наша намера је да ово предузеће јача и да се шири, а не да се угаси, што су наши претходници очигледно намеравали”, рекао је Весић и додао да су данас зато многи нервозни и нападају ГСП.
У циљу побољшања квалитета градског превоза у престоници, следећи корак биће кампања наплате карата будући да су, указао је Весић, годишњи трошкови ГСП- око 200 милиона евра, а да се само око 50 милиона евра наплати од карата.
„Остатак се сваке године субвенционира из градског буџета. Градски превоз нигде у свету није профитабилан, али нигде се не дотира чак три четвртине”, нагласио је Весић.
Додао је да у Београду има око 730.000 запослених и да према проценама градски превоз користи око 360.000 запослених, а да свега 117.000 њих купује маркицу.
„Када би још 100.000 њих куповало карте, то би било скоро 100 нових аутобуса за ГСП сваке године”, навео је Весић.