уторак, 23.07.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 17:17
ИНТЕРВЈУ: Југ Радивојевић, редитељ и в. д. директора БДП-а

Ред, рад, дисциплина, радост

Истога дана, у петак 14. јуна, имаћу две премијере: своју режију опере „Коштана” у Народном позоришту у Београду, као и прву премијеру у својству директора БДП-а „Мачка на усијаном лименом крову”. Случајност или не, свакако занимљиво
Аутор: Борка Голубовић-Требјешанинуторак, 11.06.2019. у 21:00
(Фото Т. Јањић)

У тренутку док је у пробној сали Народног позоришта у Београду истрајавао на режији нове оперске представе у пет слика „Коштане” Петра Коњовића према истоименом делу Боре Станковића  редитељ Југ Радивојевић постављен је за в. д. директора Београдског драмског позоришта.

Југ Радивојевић је на одсеку позоришна и радио режија, у класи професора др Светозара Рапајића на Факултету драмских уметности у Београду, дипломирао са оценом десет, управо са представом „Коштана” Боре Станковића у Југословенском драмском позоришту чији је стални редитељ био од 2000 – 2004. године. До сада је режирао 113 позоришних представа. Од 2004. до 2017. године радио је као доцент на Факултету драмских уметности у Београду, на одсеку за глуму, а од 2018. је стални редитељ Драме Народног позоришта у Београду. Радивојевић је и потпредседник СДПС-а од његовог оснивања, 2009. године. Члан је Управног одбора Фудбалског клуба Црвена Звезда од 2017. године, председник Фондације ФК Црвена Звезда. Председник је одбора Битефа од 2018. године…

У ишчекивању вашег новог, трећег по реду редитељског читања „Коштане”  овога пута као своју прву оперску представу, преузели сте руковођење у БДП-у. Како излазите на крај са нагомиланим обавезама и толиким радом?

Навикао сам на константни рад. Ово је била моја 25. професионална сезона, без паузе. Различити су наравно системи вођење проба и пројеката и вођење позоришта: али суштина је иста. Све је ствар концепта, талента за организацију и комуникацију, као и преко потребне подршке свих оних без којих нема напретка, од оснивача преко ансамбла до свих запослених. Биће ту још један куриозитет наредних дана. Заправо ћу истога дана, у петак 14. јуна имати две премијере: своју режију Коњовићеве опере „Коштана” у Народном позоришту у Београду,  као и своју прву премијеру у својству директора БДП-а „Мачка на усијаном лименом крову” Тенеси Вилијемса у режији македонске редитељке Наташе Поплавске. Нисам био у прилици да координирам датуме. Случајност или не, свакако занимљиво, барем мени.

Рад на опери „Коштана” је, кажете, дупли: уз генијалног писца Бору Станковића, бавите се и генијалним композитором Петром Kоњовићем. У чему је снага њиховог уметничког споја?

Опера „Коштана” је савршено уметничко дело.  Спој таквих аутора је јединствен. Станковићев језик је сам по себи врхунска композиција, а Коњовићева музика најузбудљивија драма. Ако не покваримо превише бићу задовољан. Јако је тешко не покварити. Оваква врста пројекта данас је можда превелики захват за све нас у Народном позоришту у Београду.

Тема дела „Коштана” вам је блиска, будући да сте одрасли у Врању... Зашто је ова прича вечна?

Вечна је као и свака најбоља класика. Али, свакако, не треба заборавити да је драма „Коштана” својом праизведбом проглашена за велики промашај. Скерлић је сматрао Борино дело сценски неупотребљивим. Време га је демантовало. То су теме које дубоко дирају човека... Жал за младошћу и чежња за недостижним су тако препознатљиве свим генерацијама.

После премијерног извођења „Коштане” чека вас руковођење позориштем. Свака кућа по природи посла има своје планове. Колико је то изводљиво када је у питању БДП  и нагомилани проблеми?

БДП је прво основано београдско позориште (12.08.1947.), театар велике традиције, богате историје, модерне провинијенције.  Као и сви наши театри имало је своје успоне и падове, али је срећа да су златни периоди трајали дуже од оних који нису били на нивоу такве институције. Чека нас амбициозни пројекат успостављања БДП-а на врху лествице театара региона. За такво позиционирање биће нам потребно много рада, унутрашњих реформи, као и стварање амбијента за нове успехе уз реновирање целог позоришта.

Каква репертоар, односно позоришну естетику ћете заступати, неговати? Који су Вам приоритети у наредном периоду? Да ли планирате да своје редове појачате новим снагама?

Потребно је вратити се суштини БДП-а. Најбољи савремени текстови из читавог света, комади или драматизације романа који су везани за београдске приче, писање секундарних драма као реплике на највеће комаде и теме. Бићемо модерно и атрактивно позориште, у којем ће радити најбољи редитељи региона и Европе. Уметничко веће које чине Ана Томовић, Слободан Обрадовић и Бојана Денић водиће рачуна о репертоару. Очекујем велике резултате и озбиљне новине у пласману нашег репертоара.

Како ћете из позиције в. д. директора БДП-а гледати на себе као редитеља, будући да је иза вас 112 режија?

Наставићу да режирам у оној мери у којој ће то бити могуће, али не и у својој кући. Имао сам потписан уговор за режију у БДП-у још пре неколико месеци, али сам га доласком на ову функцију раскинуо. Режираће бољи редитељи од мене у том термину.

Како ћете поделити функцију в. д. директора БДП-а и место сталног редитеља националног театра?

Мој статус сталног редитеља Драме националног театра је до даљњег замрзнут. У БДП-у је мандатна позиција па ћемо видети колико ће трајати.

Позориште не може да се води уколико га не осећате, али и ако нисте креативни менаџер. Како би изгледало позориште по Вашој мери?

Онако како ће изгледати БДП у наредном периоду: ред, рад, дисциплина, радост, сусрети великих кућа и уметника, правила понашања и репертоар који ће нас сврстати у најгледаније и фестивалски најуспешније, као једино позориште са три врхунске сцене, технички и ауторски и глумачки супериорне. Ето тако, а за то је потребно време...


Коментари1
c7b22
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Slavica Krsmanovic,glumica
Cestitam i puno uspeha u radu.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља