уторак, 12.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 10:09

Радници у „Фијату” ће радити „по позиву”

четвртак, 13.06.2019. у 20:29
(Фото Б. Карталовић)

КРАГУЈЕВАЦ - Председник Самосталног синдиката фабрике Фијат Крајслер аутомобили Србија (ФКА) Зоран Марковић најавио је да ће запослени у тој компанији у наредном периоду радити „по позиву” али и оценио да то „не значи крај” Фијатове фабрике у Крагујевцу. Марковић је за телевизију Крагујевац потврдио да је пословодство ФКА обавестило запослене да је Министарство привреде одобрило италијанском произвођачу да од 17. јуна може да упућује раднике на плаћено одсуство до краја календарске године.

„Радници ће наставити да долазе на посао по позиву пошто је менаџмент компаније донео одлуку да се возила производе само у складу са потражњом на светском тржишту”, рекао је председник синдиката.

Марковић је најавио да радници ФКА неће радити сутра ни у понедељак, 17. јуна, али да ће од уторка, 18. јуна бити позвани на посао.

„Ово не значи крај Фијатове фабрике и неупоредиво је са случајем некадашње фабрике 'Застава аутомобили'. Током плаћеног одсуства радници ће примати 65 одсто зараде од просека у последњих 12 месеци”, казао је Марковић.

Он је рекао да су радници ФКА „доста уплашени” јер је путем друштвених мрежа пренета нетачна информација да Фијат неће радити до краја године.

„Тачно је да у складу са законом послодавац има право да пошаље раднике на 45 дана плаћеног одсуства, а Фијат је тражио додатних до 87 дана. Производња ће се одвијати према потражњи”, рекао је Марковић.

Упитан да ли то значи да ће се до почетка августа, радити тек два-три дана недељно, Марковић је одговорио да је то „најгори сценарио”.

„Математички, ако се гледа са одморима и државним празницима, и ако би и свих 87 дана било плаћеног одсуства, биће 40-ак радних дана на шест месеци. Али то је најгори сценарио”, казао је Марковић, преноси Бета.

Он је додао да је „аларм” у фабрици ФКА у Крагујевцу „стиснут већ годину и по дана” и да се чека на нови модел који би решио садашње проблеме.

„Воде се разговори у позитивном смеру и са представницима Владе Србије и компаније која има и жељу и намеру да буде стожер развоја привреде Србије. Верујем, надам се да ће ФКА дуго да ради у Крагујевцу и са нашим наредним покољењима”, рекао је Марковић.


Коментари7
89435
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Aleksandar Mihailović
Ako se proizvodnja ugasi krivica je do Vlade Srbije, sve je činila na antipropagandi ovog projekta. Nuđeno je 10.000 automobila Putinu, trebalo je zbog budžeta i same fabrike, a umesto da ličnim primerom utiče i na građane, resori Vlade, pre svega policija, kupuju skoro 1.000 automobila drugog, stranog proizvođačam jer su bili za pivo jeftiniji. Time je "Zastava" osuđena na propast. Reklamiran je i "Mercedes" iz "Ikarbusa" a preplavljeni smo stranim autobusima. Zbog provizija ćemo i to ugasiti.
Aleksandar Mihailović
Ako se proizvodnja ugasi krivica je do Vlade Srbije, sve je činila na antipropagandi ovog projekta. Nuđeno je 10.000 automobila Putinu, trebalo je zbog budžeta i same fabrike, a umesto da ličnim primerom utiče i na građane, resori Vlade, pre svega policija, kupuju skoro 1.000 automobila drugog, stranog proizvođačam jer su bili za pivo jeftiniji. Time je "Zastava" osuđena na propast. Reklamiran je i "Mercedes" iz "Ikarbusa" a preplavljeni smo stranim autobusima. Zbog provizija ćemo i to ugasiti.
Ante Suklepina
Kragujevački radnici na prinudnom odmoru,a našim javnim službama su draži automobili iz nemačke i češke. Nedavno je i grad Beograd od lučio da iznajmljuje automobile za svoje službenike( Škode naravno).
Zoran
Koliki je procenat stanovnistva Srbije koji moze da kupi fiag 500l. Koga vi zajebavate. Pukla zemlja nacisto. Kao kada bi vw pravio automobile koje nemac ne mpze da kupim
Posao
Kao placenici :) U svetu se belezi nagli pad prodaje vozila. Pojedine marke i preko 50%. Mediji cute. Recesija zahvatila i Japan, Kinu, Indiju, Evropu. Sva sladista su puna sa vozilima, projzvodnja staje, a prodaje nema... Ceka se pucanje balona
Beogradjanin Schwabenländle
@ Posao, статистика за Европу 2018 година; ЕУ + 3 %, Француска + 5 %, Италија, + 8 %, Нове ЕУ чланице + 13 %, СВЕТ, + 3.6 %. Такорећи свакодневно видим у немачкој возове пуне нових аутомобила који возе према лукама севера или југа.
Препоручујем 1

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља