уторак, 23.07.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 21:39

Мајстори раскопали саобраћајнице од Рузвелтове до Таковске, возачи бесне

Гужве се прелиле у околне улице Џорџа Вашингтона, Таковску, булеваре Краља Александра и Деспота Стефана...
Аутор: Дејан Алексићуторак, 18.06.2019. у 10:00
(Фотографије Д. Алексић)

„Добар дан, госпође! Има ли посла”, љубазно су два радника на градилишту у Краљице Марије јуче поздравила две раднице на пуш паузи из оближње пекаре.

„Има, има, како да нема.... Нарочито откако сте ви дошли”, узвратила је једна од њих, пола у шали, а пола иронично.

„Па немојте тако, госпођо! Морамо и ми нешто да радимо!”, не скидајући осмех са лица упорно је покушавао да шармира раднице из пекаре један од мајстора.

На деоници од Рузвелтове до Таковске, на којој је велика реконструкција започета за викенд, првог радног дана није било превише нервозе због затварања за саобраћај овог потеза. Али, нису изостала гунђања пролазника и радника из пословних објеката на овом потезу. Јер, мајстори конзорцијума „Колас рејла” и „Енергопројекта” већ су раскопали већи део саобраћајнице до раскрснице са Таковском. Како се ради и ноћу, у три смене, две улице које су се до петка редовно користиле за саобраћај јуче ујутру биле су непрепознатљиве. Скоро све трамвајске шине су извађене, површински слој асфалта је скинут, дојучерашња паркинг места више не постоје. Уклоњени су и саобраћајни знакови и стајалишне надстрешнице, а једино је са обе стране Краљице Марије и 27. марта остао део намењен пешацима. Али, има и оних који би да ухвате пречицу, па заобилазе градилишне ограде и директно, мимоилазећи се са радницима и машинама, прелазе преко раскопане саобраћајнице како би прешли на супротну страну.

Скоро све трамвајске шине су извађене, површински слој асфалта је скинут, паркинг места више не постоје. Уклоњени су и саобраћајни знакови и стајалишне надстрешнице

Ситуација је узаврелија, чим се мало скрене у околне улице, које су због ових радова додатно саобраћајно оптерећене. Првог радног дана откако су почели радови, који ће се до краја децембра изводити све до зоо врта, већ су кренули први колапси и гужве. На Булевару краља Александра на који је преусмерен део јавног саобраћаја, али и аутомобили, од раног јутра стварале су се гужве и застоји. Слично је и у Булевару деспота Стефана, који је већ додатно оптерећен због радова на Тргу републике.

Ништа боље није ни на раскрсници Џорџа Вашингтона и Таковске где се прилично дуго чека на семафору и на скретање. Раскрсница на којој и пешаци и возачи већ увелико кључају је она код Градске управе, односно раскрсница у зони радова – Старине Новака, 27. марта и Краљице Марије. Ту, како је и најављено, саобраћај није у потпуности укинут. Траке, које се кроз Старине Новака иначе у редовним околностима користе искључиво за пењење ка Булевару краља Александра, сада се употребљавају за по један смер. Знатно смањена проточност ове раскрснице, очекивано је већ првог радног дана довела до гужви у оба смера, и стварања колона возила од којих врло мало њих може да прође кроз зелено на семафору.

„Улице које се налазе недалеко од Краљице Марије и 27. марта од јутра изгледају као Кнеза Милоша у три поподне, односно када је највећа гужва у тој улици. Милион аутомобила, аутобуса, тролејбуса и минибуса стоје и не могу прилично дуго да крену. Колика је гужва ни пешачки не може људски да се пређе, већ се провлачимо између возила. Каква лудница...”, пожалила се читатељка „Политике” из Цвијићеве.

Сирене непрестано свирају, нервознији возачи колеге за воланом чашћавају сочним псовкама, а гунђа се и на градске оце због одлуке да се у центру града истовремено на неколико фронтова раскопају саобраћајнице...

Баш на раскрсници те улице јуче није лако било ни путницима у јавном превозу. Они који су се у касним преподневним сатима нашли у аутобусима 33 и 48, могли су само да гледају како се на семафорима по два, три пута пали зелено, а аутобуси у којима су ни макац. Тек по три, четири возила успевало је да прође један зелени сигнал.

Због оваквог стања на улицама, које су додатно оптерећене због прве фазе радова од Рузвелтове до зоо врта, која ће трајати 65 дана, житељи стамбених зграда „уживају” у какофонији коју су компоновали револтирани возачи. Сирене непрестано свирају, они нервознији колеге за воланом чашћавају и сочним псовкама, а гунђа се и на градске оце због одлуке да се у центру града истовремено на неколико фронтова раскопају саобраћајнице. Јуче није била ретка ни слика да поједини возачи, изнервирани због дугог чекања на семафорима, изађу из аутомобила и вичу на, ни криве ни дужне, мајсторе и остале возаче.


Коментари3
8d930
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

shule
Bitno je "dodvoriti" se tzv. nervoznim građanima. U tekstu je o samim radovima i izvršiocima radova napisano par "crtica". Zašto ne objasnite ( stručno) ljudima da bi radovi "jedna po jedna" ulica trajalo GODINAMA ... Tada bi naslov bio - DOKLE BRE ... Umesto da umirite "nervozne" građane , objašnjenjimja ; podatcima ; satnicama i sl ... daj da budem u trendu ( tanloidnom ). Da li nervozni građani pomisle na majstore koji demontiraju sve to po 36' C ... !??
Gaideamus
Апослутна неистина. Свуда у Свету се раде студије реконструкције и затварање саобраћаја како не би дошло до потпуног колапса. Лично ми је познаник који ради у Градској управи рекао да се ово ради поптуно стихијски. Највећи је проблем код ове реконструкције што ће бити скупо плаћена а неће бити урађено оно најбитније - неће бити измештен трамвајски саобраћај на средину коловоза! Дакле, платићемо 20 милиона евра за најобичнију замену инсталација и шминкање тротоара. Најскупље у Европи, а и шире ... Кинези за те паре направе 10 километра аутопута пуног профила.
Препоручујем 15
natalija
ni u jednom normalnom gradu se tako ne rade ulice… Bg je milionski grad bez metra i sa zakržljalim spletom ulica. Zatvaranje celih ulica na 6 meseci do 1 g dana je pravi zločin prema građanima. Mogu se raditi delovi ulice (pola ulice se radi a pola ulice je u funkciji i tsl.). Svakodnevni primer koji pokazuje da smo Severan Koreja u Evropi (kvalitet života NULA) gde vlast može da uradi šta god hoće. Već oko 25 godina traje ta TORTURA rekonstrukcija celih ulica….
Препоручујем 18

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља