уторак, 19.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:51
ЛЕТЊИ РЕД ВОЖЊЕ У ЈАВНОМ ПРЕВОЗУ

Од суботе 350 возила мање на улицама

На саобраћајницама ће у току шпицева бити укупно 1.035 аутобуса, тролејбуса и трамваја, а ван шпицева њих 876. – Суботом ће путници моћи да рачунају на 716, а недељом на 662 ова превозна средства
Аутор: Дејан Алексићсреда, 19.06.2019. у 10:05
(Фото Р. Крстинић)

Житељи престонице, који због посла или других обавеза и у току лета остају у главном граду, мораће да буду врло стрпљиви на станицама јавног превоза. Летњи ред вожње, који подразумева и мање аутобуса, тролејбуса и трамваја на улицама, како сазнајемо, ступа на снагу у суботу и трајаће до 1. септембра.

У току овог реда вожње на градским улицама саобраћаће укупно 1.035 возила у шпицевима (918 аутобуса, 89 трамваја, 24 тролејбуса и четири електробуса), док ће ван шпицева бити 876 возила (781 аутобус, 67 трамваја, 24 тролејбуса и четири електробуса). То значи да ће у шпицевима, у односу на зимски ред вожње, бити око 340 возила мање, а ван шпицева око 240 мање. Ипак, у поређењу са прошлим летом на улицама ће бити незнатно мање јавних возила.

Суботом ће улицама крстарити 716 возила (637 аутобуса, 55 трамваја, 20 тролејбуса и четири електробуса), док ће недељом бити 662 (583 аутобуса, 55 трамваја, 20 тролејбуса и четири електробуса), односно 145 возила мање суботом и 100 мање недељом него до сада.

– Период примене летњег реда вожње, у складу са вишегодишњом праксом, поклапа се са периодом летњег школског распуста. Због великих инфраструктурних радова, поједине трамвајске и тролејбуске линије не могу да саобраћају у току лета, али да би се путницима омогућио што квалитетнији превоз и у околини радова, Секретаријат за јавни превоз успоставио је нове линије и неће у току лета редуковати поједине линије које саобраћају у непосредној близини зоне радова – наводе за наш лист у Секретаријату за јавни превоз.

Ове године у току летњег режима путници неће моћи да рачунају на трамваје 5 и 10 због радова на потезу од Рузвелтове до зоо врта, али би од јула на шине, и то преко Моста на Ади, требало да се врате већ дуже укинути трамваји на линији 13. Осим тога, уместо трамваја 5 од СРЦ „Милан Гале Мушкатировић” до Вуковог споменика саобраћа привремени аутобус 5А, а на остатку трасе редовне „петице” појачане су трамвајске линије 6 и 14. Тако бар тврде надлежни, јер путници који користе линију 14, последњих дана, истичу да разлике у броју полазака на овој линији нема.

Ипак, најдрастичнија разлика у броју возила у односу на зимски ред вожње, али и поређењу са прошлогодишњем летњим редом, осетиће се на тролејбуским линијама. Због радова на Тргу републике већ дуже су укинути тролејбуси 19, 28 и 41, а од суботе ће бити укинути и тролејбуси чија је траса од априла скраћена до Славије. Како су претходних дана указали надлежни, од суботе до 1. септембра тролејбуси 21Л, 22Л и 29Л, али и аутобус 22А биће укинути, а уместо њих ће саобраћати аутобуси 21А (Трг Славија – Учитељско насеље), 22А (Трг Славија – Крушевачка) и 29А (Палата „Албанија” – Медаковић 3). То у пракси значи да ће од викенда једина тролејбуска линија у граду бити тролејбус 40 од Звездаре до Бањице 2.

Викендом сезонске линије до Аде и Авале

У току летњег реда вожње и ове године, као и претходних, биће успостављено пет линија до Аде Циганлије. Београдско море викендом ће бити повезано са Видиковцем, земунским Кејом ослобођења, Коњарником, Миријевом и Бежанијском косом.

– Ова возила саобраћаће када су повољни временски услови, а када буду били лоши, односно када је значајно смањен број посетилаца на Ади, линије неће бити у функцији – кажу у Секретаријату за јавни превоз.

О томе ће, као и претходних година, превознике обавештавати дежурни диспечер Оперативно-командног центра Секретаријатa за јавни превоз.

Као и прошле године све до септембра, викендом саобраћа и „четиристотка” од Вождовца до врха Авале.


Коментари6
01903
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Gordana
Čim počne raspust i GSP i Lasta počnu baš propisno da "terorišu" putnike. Niti smo svi deca i đaci, niti smo raspušteni. To stvarno nema smisla i veliki je bezobrazluk da ne možemo normalno da odemo na posao, a o težini povratka sa posla da i ne govorim. Da li iko od gradskih čelnika misli o tome?!
Даре
"Ипак, у поређењу са прошлим летом на улицама ће бити незнатно мање јавних возила" Svakog leta sve manje vozila, verovatno zato što zbog "boljeg" standarda i manje nezaposlenosti ljudi sve masovnije idu, a bogami i duže ostaju na letovanju.
Јованка Вождовчанка
Коментари путника за трам. линију бр. 14 су тачни. Данас сам код Франша, чекала трамвај за Вождовац од 12,40-13 сати. У први који је наишао није могло да се уђе, па су путници, углавном, претрчавали на аутобус 33, где су свака кола била, баш, добро попуњена. Али зато код Арене, аутобуси бр. 17 и 18 шибају на 5-7 мин, слабо, или полупопуњени. Из искуства знам да је тако и на трам. линији бр. 7. Дакле, проблем је у томе што Секретаријат за саобраћај неке линије фаворизује на терет других.
Mihailo Vuković
U vreme relativno najbolje organizovanog gradskog prevoza , u Beogradu je saobraćalo 1280 vozila . Mnoštvo vozila se u međuvremenu raspalo pa je rashodovano i nije zamenjeno novim . Tako je i došlo do ovako nepodnošljivog stanja u prevozu građana . I sada se još umanjuje i tako nedovoljan broj vozila . Trebalo bi zakonom obavezati gradske činovnike da se i oni voze u ovim dušegupkama .
Vicer
Ne znam o kakvim redukcijama je rec ali je prevoz zbog brojnih premestenih, ukinutih i desetkovanih linija tako slab, da se postavlja pitanje da li gsp kao javni servis, bez obzira sta rade privatnici, jos uvek ispunjavu svrhu zbog koje postoji i da li rukovodstbo opravdava poverenje gradjana. Tuga i jad.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља