Почела је израда новог Закона о безбедности саобраћаја који ће, између осталог, регулисати и вожњу електричних тротинета пошто их све више има на нашим улицама, а поједини могу да развију брзину и до 40 километара на сат, речено је данас Танјугу у Агенцији за безбедност саобраћаја.
„Живимо у времену када технолошка достигнућа брзо стижу једна другу и масовност електричних тротинета изненадила је грађане и законодавство не само код нас, већ и широм Европе и света”, рекла је директорка Агенције Јасмина Милошевић.
Тако у Француској, додаје, већ други пут мењају законску регулативу због масовности електричних тротинета и зато што их све више има на тротоарима.
Када је реч о у Србији, Милошевић наводи да је радна група већ ангажована на изради новог Закону о безбедности у саобраћају и очекује се да ће следеће године почети и његова примена.
Милошевић истиче да се електрични тротинети разликују и по томе што неки могу да развију брзину до 15 километара на сат, а неки и до 40 км на сат.
„Моја препорука, на основу разговора и са МУП-ом, јесте да док се законски не регулишу електрични тротинети, да се они крећу тротоаром, али не брзином већом од брзине хода, а то је отприлике шест километара на сат. То је једини начин да не угрозе пешаке”, нагласила је она.
Према њеним речима, Агенција за сада заступа став да наредне године, када ступи закон на снагу, да електрични тротинети буду сврстани у такву категорију да им се омогући да иду тротоаром ако се крећу до шест км на сат, односно ако се ради о бржим тротинетима – да иду бициклистичким стазама.
Према подацима Агенције, у Холандији за електричне тротинете су прописане регистарске таблице, а услов за управљање је старост возача од најмање 16 година, возачка дозвола и обавезно ношење кациге за оне који могу да развију брзину већ од 25 километара на сат.
У Белгији и Словенији, на пример, дозвољено је кретање електричних тротинета тротоаром. У Словенији је казна, ако су у јавном саобраћају, чак 500 евра, рекла је Милошевић Танјугу.
У Белгији електрични тротинети ће према новом закону моћи да се крећу 25 уместо 18 километара на сат по бициклистичкој стази, а на тротоару шест километара на сат. Ако нема тротоара моћи ће да се крећу десном страном пута ближе тротоару.
У Аустрији електрични тротинети користе површине које користе и бицикли, а коришћење тротоара биће забрањено.
У Шпанији употреба електричних тротинета није била законом посебно дефинисана и сада се ради на измени закона, а ако дође до саобраћајне незгоде они се изједначавају са бициклима.
У Немачкој је предвиђена максимална брзина малих електричних возила до 20 километара на сат, вожња бициклистичком стазом или путем где нема бициклистичке стазе, док коришћење тротоара није дозвољено.
Милошевић упозорава да је пред нама летња сезона или тзв. сезона транзитних путника и да од свих саобраћајних незгода у току године готово 40 одсто се догоди управо у летњим месецима.
Ове године закључно са 12. јуном, у односу на исти датум прошле године, у Србији је било за 300 саобраћајних незгода мање, 11 одсто мање погинулих и готово 1.000 људи је мање повређено.
Упозорила је да је најчешћи узрок незгода у летњим месецима умор возача и најавила да ће Агенција већ следеће недеље започети кампању „Вози одморан” у сарадњи са МУП-ом Србије.