понедељак, 22.07.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:10

Вожња електричних тротинета биће регулисана законом

Предлог Агенције за безбедност саобраћаја јесте да ово превозном средство иде тротоаром, ако се креће до шест километара на сат, а ако је брже, да иде бициклистичком стазом
четвртак, 20.06.2019. у 15:50
(Фото Н. Тркља)

Почела је израда новог Закона о безбедности саобраћаја који ће, између осталог, регулисати и вожњу електричних тротинета пошто их све више има на нашим улицама, а поједини могу да развију брзину и до 40 километара на сат, речено је данас Танјугу у Агенцији за безбедност саобраћаја.

„Живимо у времену када технолошка достигнућа брзо стижу једна другу и масовност електричних тротинета изненадила је грађане и законодавство не само код нас, већ и широм Европе и света”, рекла је директорка Агенције Јасмина Милошевић.

Тако у Француској, додаје, већ други пут мењају законску регулативу због масовности електричних тротинета и зато што их све више има на тротоарима.

Када је реч о у Србији, Милошевић наводи да је радна група већ ангажована на изради новог Закону о безбедности у саобраћају и очекује се да ће следеће године почети и његова примена.

Милошевић истиче да се електрични тротинети разликују и по томе што неки могу да развију брзину до 15 километара на сат, а неки и до 40 км на сат.

„Моја препорука, на основу разговора и са МУП-ом, јесте да док се законски не регулишу електрични тротинети, да се они крећу тротоаром, али не брзином већом од брзине хода, а то је отприлике шест километара на сат. То је једини начин да не угрозе пешаке”, нагласила је она.

Према њеним речима, Агенција за сада заступа став да наредне године, када ступи закон на снагу, да електрични тротинети буду сврстани у такву категорију да им се омогући да иду тротоаром ако се крећу до шест км на сат, односно ако се ради о бржим тротинетима – да иду бициклистичким стазама.

Према подацима Агенције, у Холандији за електричне тротинете су прописане регистарске таблице, а услов за управљање је старост возача од најмање 16 година, возачка дозвола и обавезно ношење кациге за оне који могу да развију брзину већ од 25 километара на сат.

У Белгији и Словенији, на пример, дозвољено је кретање електричних тротинета тротоаром. У Словенији је казна, ако су у јавном саобраћају, чак 500 евра, рекла је Милошевић Танјугу.

У Белгији електрични тротинети ће према новом закону моћи да се крећу 25 уместо 18 километара на сат по бициклистичкој стази, а на тротоару шест километара на сат. Ако нема тротоара моћи ће да се крећу десном страном пута ближе тротоару.

У Аустрији електрични тротинети користе површине које користе и бицикли, а коришћење тротоара биће забрањено.

У Шпанији употреба електричних тротинета није била законом посебно дефинисана и сада се ради на измени закона, а ако дође до саобраћајне незгоде они се изједначавају са бициклима.

У Немачкој је предвиђена максимална брзина малих електричних возила до 20 километара на сат, вожња бициклистичком стазом или путем где нема бициклистичке стазе, док коришћење тротоара није дозвољено.

Милошевић упозорава да је пред нама летња сезона или тзв. сезона транзитних путника и да од свих саобраћајних незгода у току године готово 40 одсто се догоди управо у летњим месецима.

Ове године закључно са 12. јуном, у односу на исти датум прошле године, у Србији је било за 300 саобраћајних незгода мање, 11 одсто мање погинулих и готово 1.000 људи је мање повређено.

Упозорила је да је најчешћи узрок незгода у летњим месецима умор возача и најавила да ће Агенција већ следеће недеље започети кампању „Вози одморан” у сарадњи са МУП-ом Србије.


Коментари9
244d5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Bedžović
Sve bi to bilo uistinu lepo kada bi imali više od 5% biciklističkih staza u gradu Beogradu. Ne može skupština da usvoji neki zakon ako nema uslova (staza) za njegovo ispunjenje.
neko se pravi blesav
ulaskom na internet moze se doznati maksimalna brizina pomenutih vozila.ja sam procitao da neki idu i do 80 km/h .takodje da je pesacka brzina 4 a setacka verovatno manja od toga.6 km/h je takozvani "usiljeni mars".takodje kaze da su tzv. trotineti vozila koja se krecu na motorni pogon (elektromotor-sto imaju i mnogi savremeni automobili).sad ne znam sta jos treba pa da se ustanovi da se radi o motornim vozilima koja se po zakonu krecu po kolovozu i podlezu obaveznoj registraciji...?
Ема
"У Аустрији електрични тротинети користе површине које користе и бицикли, а коришћење тротоара биће забрањено." Једино логично!
Maja
Kojom biciklističkom stazom? Gradska vlast izgleda nije čula da tako nešto postoji svuda u EU. Sramota!
dragan
Kazite lepo da je cela sustina da drzava opet na neki nacin uzme jos novca od gradjana,a naravno pod plastom borbe za bezbednost ili sta vec. Videli da ljudi masovno kuuju pa ajd i oni da zavuku ruku po navici

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља