недеља, 15.09.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 15:42

Опстанак и одрживост медија само на мобилним платформама

уторак, 25.06.2019. у 13:52
(Фото Пиксабеј)

Уколико желе да опстану и буду одрживи, медији морају да буду присутни на мобилним платформама пошто се читав медијски 'универзум' шири на дигиталну платформу, изјавила је данас Мишел Фостер из организације Newsagain на конференцији „Media talks” која се данас и сутра одржава Београду у организацији УСАИД-овог пројекта јачања окружења за одрживост медија.

Фостерова је истакла да је за већину данашњих мејнстрим медија изазов то што публика, односно читаоци и гледаоци, прелазе на дигиталне платформе преко којих конзумирају медијски садржај.

„Линеарна телевизија 'умире', а доба великих екрана је прошло. Мобилни телефони мењају не само наше навике, већ и нашу анатомију и постају главни извор информисања”, указала је Мишел Фостер и додала да Newsagain послује у више од 30 земаља света у којима помаже медијским кућама да постигну одрживост.

Она је навела да у савременом добу дигитални медији „једу” све остале због чега је, каже, неопходно да штампани и електронски медији буду присутни и на мобилним платформама.

Оценила је да су Фејсбук и Гугл довели до највећих промена и да оглашивачи данас иду за публиком тако да дигитални огласи, указала је, чине 50 одсто укупног оглашавања, док трећина огласа у 2019. години иде управо преко мобилних апликација.

„Раније се половина прихода од оглашавања није користила како треба, али оглашивачи данас могу да прате колико је пута неко кликнуо на банер тако медији треба да имају и 'онлине' верзије”, рекла је Мишел Фостер, наводећи да Гугл кроз огласе убира више од 100 милијарди долара годишње, јавља Танјуг.

У циљу јачања окружења за одрживост медија, предложила је медијским кућама да користе поткаст и комуницирају са својом публиком наводећи „Њујорк тајмс” као добар пример.

„'Њујорк тајмс' то успешно користи и свако јутро објављује поткаст”, рекла је Фостерова.

Такође, препоручила је медијима да што више користе Гугл аналитику како би сазнали шта публику највише занима, као и да редовно освежавају своје интернет презентације, објављују садржаје на Твитеру...

Локалним медијима предложила је да се детаљно и садржајно баве темама и проблемима локалних заједница и да то искористе као предност у односу на националне и регионалне медије.

„Живимо у свету 'глади' за вестима. Уочили смо да је велики број кабловских и сателитских канала на којима су најгледанији забавни садржаји, што негативно утиче на локалне медије јер немају буџете нити вишемилионске продукције за производњу таквих програма”, рекла је Фостерова.

Истакла је да су слободни медији и слободно медијско изештавање кључни за демократска друштва и истовремено приметила да се медији све више користе у пропагандне сврхе.

„То је најприсутније у Русији где је од 2015. године Кремљ направио серију пропагандних порука”, оценила је Мишел Фостер.

Додала је да је пропаганда у блискоисточним земљама довела до опадања поверења у медије, све чешћих случајева насиља над новинарима, па чак и до убистава.


Коментари1
beb29
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Bosa S
A lazne vesti koje je spinovala US nije dovelo do gubitka poverenja?! Dovelo je do ratova, bombardovanja i jos uvek to rade. Ne mogu da vjerujem dokle ide Rusofobija. Propagandi materijal je jedno, lazne vesti nesto drugo.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља