среда, 23.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:58

У нашој кући увек се певало

Људи у Њујорку два пута брже ходају на улици него у другим градовима. Улетео сам у ту брзину и мислим да сам се добро снашао, каже млади бас Сава Вемић
Аутор: Мирјана Сретеновићпетак, 28.06.2019. у 19:00
(Фото приватна архива)

Инспиришу ме велики циљеви – каже млади бас Сава Вемић (32) који успешно гради интернационалну каријеру. Након студирања у класи Николе Мијаиловића, Вемић је од 2014. до 2017. боравио у оперском студију Метрополитен опере где је учио од познатог маестра Џејмса Ливајна, Димитрија Кавракоса, Ренате Ското и многих других певача.

Певао је улогу високог свештеника у опери „Набуко” у Метрополитену под вођством Ливајна. У Карнеги холу наступао је у Моцартовој Крунидбеној миси, у Националном театру Гватемале гостовао је у опери „Риголето”, у Тел Авиву у „Отмици из Сараја”.

Освојио је прву награду на такмичењу „Герда Лиснер” у Њујорку, другу на такмичењу „Лорен Л. Захари” у Лос Анђелесу; био је финалиста „Белведере” такмичења у Москви. Дебитовао је прексиноћ у Народном позоришту у „Аиди” улогом Рамфиса, уз маестра Чобанова из Бугарске.

– Људи у Њујорку два пута брже ходају на улици него у другим градовима. Улетео сам у ту брзину и мислим да сам се добро снашао. Спремаћу највеће роле прво у мањим оперским театрима. Када постанете познати као Жељко Лучић, Давид Бижић, Зоран Тодоровић, онда можете и да бирате улоге – каже Сава Вемић који је, поред пет сати певања дневно, у Њујорку имао часове глуме, дикције, страних језика и фитнеса.

– Ливајн је говорио: „Волим музику зато што од онога тренутка кад почне и кад се заврши ништа друго не постоји на овом свету”. То је велика истина – додаје наш саговорник.

– У „Метрополитен” долазе и бизнисмени и студенти. Цена карте варира од 400 до 11 долара за стајање. На неком од концерата један економиста је заспао од умора. Значи да му је музика пријала и опустио се – каже бас којег заступа „Hilbert Artist Мanagement” у Цириху.

У септембру ће Вемић певати у „Чаробној фрули” у Бад Лаухштету у Немачкој. Следеће године наступа у Париској опери (Дон Карлос, Адријана Лекуврер, Риголето) са Жељком Лучићем, Софијом Петровић и Аном Нетрепко, а потом и у Бостону („Аида”). И у сезони 2020–2021. заказан  му је наступ у Бостону, затим у Њујорку...

– Имам позив да постанем члан ансамбла Женевске опере. Видећу какве ће улоге бити у понуди – истиче наш саговорник.

Сава Вемић певао је и у Токијској опери, у Тел Авиву, на Хавајима. За велика инострана имена са којима је сарађивао каже: „Сви су људи од крви и меса и свако се труди да уради посао што боље може. Ја уживам у свом послу. Кад су наши певачи већ успели у овој професији, значи да је изводљиво. Ствар је избора хоће ли човек да се посвети...”

– Пре месец дана у Париској опери њихов бас је у 22.45 сломио ногу и кастинг директор ме је звао 30 минута после поноћи да га сутра заменим. Знао сам да могу то гласовно, само је требало да научим улогу – прича нам и о непредвиђеним, стресним ситуацијама.

Вемић је гостовао на фестивалима у Прованси и Вербијеу где је дириговао чувени Валериј Гергијев. У Севиљи је певао у опери Виктора Улмана коју је аутор написао 1943. у логору. Имао је улогу Смрти која говори: „Доста ми је Другог светског рата, брзог умирања и доба у којем нема ни старог доброг сахрањивања...”

– Учењем новог репертоара знање се потврђује и тестира. Не верујем да ћу искуством да изгубим жар, мада кажу да амбиција мало спласне с временом. Могу да се усудим све да отпевам. Знам да ће некоме ово звучати и као прехрабра изјава.

Сава Вемић је тренирао кошарку и то је био његов дечачки сан. У Њујорку је узео учешће у кошаркашкој хуманитарној акцији „Тројка из блока” и освојио је треће место. Прво је припало Немањи, брату Николе Јокића.

Несуђени кошаркаш годинама је у детињству слушао како у суседној соби сестра Ана свира виолину и она га је саветовала да би била штета да не школује тако леп глас. Када је завршио студије фармације уписао је соло певање, а Ана је након студија музике завршила и фармацију.

– Лекови помажу али и музика зна да лечи. Угледао сам се на своју сестру, каже Вемић.

Ана Вемић била је прва виолина у Гудачима Светог Ђорђа, а потом је докторирала на фармацеутском факултету и данас ради у тој струци.

– У нашој кући увек се певало. Кад дођу гости имали смо музички перформанс. Мама свира хармонику, ми певамо. Tата је писао поезију, онако за себе, и за маму – каже Сава Вемић који је са хором „Крсманац” у младости ишао на велике турнеје у Рио де Жанеиро, Буенос Ајрес, Охрид...

– Заљубио сам се у хорско јединство звука. Такво искуство је непоновљиво јер никада више са 30 пријатеља нећу отићи на неко путовање – додаје наш саговорник.

Учествовао је и у занимљивом руском ТВ програму за младе оперске певаче налик емисији „Ја имам таленат”. У Израелу је извео „Веруј да те љубим” Исидора Бајића, а српску музику, између осталог, припрема за реситал у Српском културном центру у Паризу.

„Бити храбар, волети, и онда је све могуће”, поручује на крају овај наш млади успешни певач.


Коментари0
128bb
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља