понедељак, 16.09.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:18
ТЕХНОЛОГИЈА

Париз успорава електричне тротинете

Компанијама наложено да ограниче брзину ових возила на 20 километара на час широм града, а у пешачким зонама на осам због повећања безбедности пешака
Аутор: Александар Тодоровићпонедељак, 01.07.2019. у 20:00
(Фото: ЕПА/ Christophe Petit Тesson)

Улице, али понајвише тротоари, многих светских градова препуне су електричних тротинета. На њих није био имун ни Париз, којим крстари хиљаде ових електричних, али и еколошких превозних средстава. То је био и главни разлог да градске власти донесу одлуку да тротинети више неће моћи да се возе тротоарима, али и да се ограничи њихова брзина кретања.

У Паризу постоји 12 компанија које праве ове тротинете. Процењује се да на улицама крстари више од 20.000. Иако су веома практични за превоз с једног места на друго и лагани за управљање, проблематични су јер угрожавају пешаке.

Укратко, почела је борба пешака и нових возача за тротоаре, јер и једних и других има много. То је прошле године довело до забране кретања тротинета париским тротоарима. Возачи тротинета приморани су да возе или саобраћајницама или стазама резервисаним за бициклисте, али су и даље своје тротинете могли да паркирају на тротоарима, преноси „Гардијан”.

Градоначелница Париза Ен Идалго, објавила је недавно да је уведена тотална забрана кретања и паркирања тротинета по тротоарима. За паркирање ће моћи да користе само места за то намењена.

Осим тога, градоначелница је наложила производним компанијама да ограниче брзину тротинета на 20 километара на час широм града, а у пешачким зонама на осам километара на сат.

Једна од две највеће компаније у Паризу, „Лим” („Lime”), смањила је брзину тротинета али и истакла да жели да негује конструктивно партнерство са градом. Друга компанија „Брд Франс” („Bird France”) истакла је у саопштењу да је захваљујући њиховом раду Париз постао чистији, као и да више од 300.000 људи широм света користи њихове тротинете што је довело до смањења емитовања угљен-диоксида за 800.000 килограма.

Тротинети су кретање по граду учинили забавним. Ипак, постојеће стазе за бициклисте морале би да се обнове. Док у једном делу Париза постоје изузетно квалитетно урађене бициклистичке стазе, у другим су стазе оцртаване преко калдрме која знатно отежава вожњу тротинета. Има чак и делова града где нису ни постојале стазе тако да су возачи тротинета остављени да бирају да се крећу или саобраћајницама, које су препуне аутомобила, или по тротоару, где су у опасности пешаци, јер тротинети могу да развију брзину до 30 км на час.

Забрана паркирања тротинета биће тешка за многе становнике, јер ће теже моћи да проналазе места означена за паркирање или изнајмљивање. То може да доведе до пораста броја аутомобила и гужве на улицама, што никако није добро.

Друга замерка власника тротинета јесте лимитирање кретања на осам километара у пешачким зонама јер, како кажу, они пешачењем могу да иду пет до шест километара на час, готово исто као тротинетом.

Једно од решења могло би да буде обнова и проширење мреже бициклистичких стаза.


Коментари2
4b3f2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

puna podrska politici
ako se radi o vozilu onda je njegova sudbina kolovoz a ne trotoar.ti motori idu i do 80 km/h sto je smrtonosna opasnost.ako vec idu na sopstveni pogon i razvijaju veliku brzinu zasto ne idu ko i sva vozila-kolovozom.moje licno misljenje-nista gluplje nisam odavno video od odraslog coveka na "trotinetu"...
Milomir
Zbog cega ste se vi iz Politike ovoliko ostrvili na trotinete, NIS vam je glavni kupac reklamnog pristora ili neki uvoznik bicikala, o cemu se radi?

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља