петак, 15.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:48

Авиокомпаније губе 25 милиона торби годишње, нове мере

петак, 05.07.2019. у 20:33
(Фото ЕПА / BARBARA WALTON)

Сваке године на светским аеродромима загубе се десетине милиона комада пртљага. Авионска индустрија тврди да је узнапредовала у чувању пртљага, делимично због унапређене технологије његовог праћења. „Сита”, међународна ИТ подршка индустрији која надгледа глобално руковање пртљагом, каже да је укупан број „затурених” торби опао са 46,9 милиона 2007. године на 24,8 милиона 2018. године, и то у периоду кад се укупан број авионских путника скоро удвостручио.

У „Сити” кажу да је инвестирање у технологију праћења почело да се исплаћује, преноси Би-Би-Си на српском.

На пример, америчка авио компанија Делта уврстила је сићушно обележје РФИД (идентификација радијском фреквенцијом) у познату баркод етикету која се лепи око дршке торбе.

То значи да сваку торбу машине могу аутоматски да очитају док се она пробија кроз аеродромски систем.

(Фото ЕПА / WU HONG)

Залутале торбе могу да се примете много лакше преко централног система за надгледање.

Делта сада тврди да рукује са 99,9 одсто торби својих муштерија „савршено”, а друге авио компаније такође уводе РФИД обележја и мобилне читаче за руковаоце пртљагом.

Међутим, 25 милиона торби - од укупно 4,3 милијарде - и даље сваке године заврши на погрешном месту или се загуби , а у половини случајева то се дешава због проблема приликом преседања на друге летове.

Из Сите објашњавају да одложени летови имају домино ефекат - торба просто не стигне на време до лета на који путник преседа.

Значајан део несталих торби отпада на путнике или руковаоце који су просто покупили погрешну.

Још један важан фактор може да буде и сложеност система руковања, пошто на неким аеродромима, авио компаније упошљавају властите руковаоце, док су на другим руковаоци независни и раде под уговором за више авио-компанија одједном.

Стандард Међународног удружења за авио саобраћај за кодирање информација о пртљагу (ИАТА) датира још из 1989. године. А систем обележавања баркодом постоји од педесетих.

На неким мањим аеродромима, чак се ни те етикете још рутински не очитавају нити се очитавају баркодови.

ИАТА је прошле године донела нову регулативу, Резолуцију 753, са циљем да натера авио компаније и аеродроме да поведу мало више рачуна о пртљагу.

(Фото ЕПА / LENNART PREISS)

Сада мора да се потврди да су торбе присутне и праве на неколико кључних тачака током путовања, укључујући утовар у авион и улазак у систем преседања на аеродромима, објашњава Ендрју Прајс из ИАТА, преноси Танјуг.

Прошлог месеца Организација је изгласала и подршку увођењу РФИД обележавања свуда, што је потез којим би могле да се уштеде три милијарде долара, чак и након што се урачунају трошкови увођења нове опреме и система надгледања, с обзиром на то да проналажење затурених торби, а потом њихово слање незадовољним муштеријама кошта много времена и новца.


Коментари5
92a6b
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Mar
Mjere pokreću osiguranja jer za izgubljeni prtljag moraju plaćati naknadu oštećenom.
bager
Resenje za smanjenje izgubljenih torbi i prtljage kod presedanja je ,,kontejner ,,ujedno sluzi i kao zastita u slucaju podmetanja i skrivanja eksploziva,,manji ili veci kontejneri se ne gube pa ni prtljaga u njima,,radio sam na aerodromu i upoznat sam sa tim detaljima,,dosta je teze pratiti osoblje koje radi na i sa prtljagom do kontejnera,,jer to isto osoblje krade iz torbi i kufera,,bez obzira na kamere ,,ili ih je malo ili nisu svuda postavljene.
Pecko Beli
Najsigurnije, je obavljanje identifikacije prtljaga pre ulaska u avion. Primitivan nacin, medjutim putnik svojim ocima sledi svoj prtljag i siguran je da je uz njega.
Zlatko S P
Nisam znao ,da se na srpskom Kofer zove Torba ,od kad to? Kao sto pamtim ;Velika je razlika ,imedju Torbe I Kofera!,Torbu uvek nosis sa sobom a kofer prepustas Avioprevozniku do krajne destinacije!
Vlatko N P
Zlatko Srbine, kofer i torba kao srpske reci? Svaka ti se, Zlatko, pozlatila. A i poznavalac si avio transporta, i to je jasno iz komentara.
Препоручујем 3

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља