среда, 16.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:55

Железара, Фијат и Тигар су највећи српски извозници

понедељак, 08.07.2019. у 11:29
Фото Танјуг

Највећи српски извозник у првих пет месеци ове године је смедеревска железара ХБИС, а затим следе „Фијат Србија” и „Тигар”, објавило је Министарство финансија.

Укупна вредност извоза 15 највећих извозника у периоду јануар-мај 2019. износила је 1,7 милијарди евра.

Прва на листи извозника је ХБИС група са извозом вредним 313,2 милиона евра, на другом месту је ФКА Србија из Крагујевца - 251,6 милиона евра и на трећем месту је пиротски „Тигар Тyрес” - 170,2 милиона евра.

Затим следи Друштво за трговину „Роберт Бок  Београд” - 106,9 милиона евра, „Леони ВСС” Прокупље 105,9 милиона, РТБ Бор 105,1 милион евра, НИС Нови Сад 101,4 милиона, „Грундфос Србија” Инђија 92,8 милиона, „Тетра Пак Продакшен” Београд 91,7 милиона, „Јура корпорација” Рача 87,1 милион евра и Хенкел Србија 78,2 мииона.

Највећи извозници су и „Хамофарм„ из Вршца 71,9 милиона, ХИП - Петрохемија Панчево 58,6 милиона, Џонсон електрик Ниш 53,6 милиона и АПТИВ Мобилитy сервис Нови Сад 50,3 милиона евра.

Најзначајнији извозни производи за период јануар-мај 2019. године су, према подацима Управе царине, електричне машине и апарати и друмска возила.

Електричне машине, апарати и уређаји учествују са 12,0 одсто у вредности од 849,6 милиона евра, друмска возила 5,9 одсто (415,9 милиона), производи од каучука 4,9 одсто (346,5 милиона), гвожђе и челик 5,3 одсто (372,6 милиона) и обојени метали 4,8 одсто (340,6 милиона евра).

Најзначајнији увозни производи за период јануар-мај 2019. су:

Друмска возила 6,3 одсто у вредности од 602,4 милиона евра, нафта, нафтни деривати и сродни производи 6,1 одсто (587,6 милиона), електричне машине, апарати и уређаји 5,9 одсто (561,5 милиона), медицински и фармацеутски производи 3,7 одсто (353,6 милиона) и индустријске машине за општу употребу 3,6 одсто (340,5 милиона), преноси Танјуг.


Коментари5
4767f
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

др
Јадна мајко коме је ФИАТ један од највећих извозника, било би добро да се једном да упоредба како је приватизована ШКОД, ДАЦИЈА па да видите које су то фирма, док ови наши монтери једног од лошијих аутомбила су само уништили вредно име аутомобилске индустрије ЗАСТАВА.
ivan seljak
da li se zna koji su najveći pojedinačni uvoznici i koliki je uvoz ovih najvećih izvoznika ?
Milorad
Bilo bi to sjajno da su to domaće kompanije. One su u stranom vlasništvu, tako da sav profit ode vlasniku. Srbiji mrvice, otuda ovako nizak BDP.
Milorad
Bilo bi to sjajno da su to domaće kompanije. One su u stranom vlasništvu, tako da sav profit ode vlasniku. Srbiji mrvice, otuda ovako nizak BDP.
slavko
Meni se ipak čini kako je naveči kineski izvoznik u Srbiji Železara Smederevo a največi italijanski izvoznik u Srbiji FIAT.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља