субота, 24.08.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:40

„Фолксвагенов” избор: Турска преча од Србије

„Политика” у централи „Фолксвагена” јуче није добила информацију шта је конкретно превагнуло да избор за градњу фабрике падне на Турску и зашто није одабрана наша земља која је била у игри
Аутор: Маријана Авакумовићуторак, 16.07.2019. у 12:18
(Фото ЕPA-EFE/Clemens Bilan)

Надзорни одбор „Фолксвагена” саопштио је да је изабрао локацију за фабрику у близини турског приморског града Измир. Претпоставља се да је тој одлуци кумовао и Катар, који у немачком гиганту има 17 одсто капитала. Према писању светских медија у новој фабрици у Турској, правиће се „шкода” и „сеат”. Та фабрика би годишње требало да произведе 350.000 аутомобила.

– Дефинитивно је изабрана Турска, где је солидна инфраструктура али несигурно политичко окружење. Друга озбиљна локација је стабилнија Бугарска, која је део Европске уније – недавно је казао председник синдиката у „Шкоди” Јарослав Повшик када су га питали о избору два финална кандидата.

Поводом вести да се „Фолксваген” определио да у Турској гради фабрику, председник Србије Александар Вучић прексиноћ је рекао да се од самог почетка плашио Турске јер је реч о великој земљи у којој су сви из аутомобилске индустрије отварали фабрике и да су многи лобирали управо за њих. Он је нагласио да то још није коначна одлука, али Турска има 90 милиона становника.

Председник Србије се надао да ће отворити фабрику у нашој земљи, али је рекао и да је знао да за њих лобира Зигмар Габријел и други. Уз то Србија има само 6,5 милиона становника.

„Политика” у седишту „Фолксвагена” јуче није добила информацију зашто није одабрана Србија и шта је конкретно превагнуло да избор падне на Турску.

Последњих неколико месеци спекулише се да „Фолксваген” преговара са представницима неколико држава о локацији за изградњу фабрике у југоисточној Европи. У игри су биле: Србија, Турска, Бугарска, Румунија и Северна Македонија. Инвестиција је вредна око 1,4 милијарде евра. Погон би требало да буде отворен 2023. године, а планирано је да запосли пет хиљада радника.

Немачки медији су недавно писали да се „Фолксвагену” жури да пронађе локацију за нову фабрику у Европи. Пре одржавања управног одбора раднички савет је блокирао одлуку да се крене у изградњу нове фабрике све док постојеће фабрике „Аудија” у Иглостату и „Фолксвагена” у Волфсбургу не буду радиле пуним капацитетом. Одлука да се у Доњој Саксонији гради фабрика батерија за електричне аутомобиле, у коју ће бити уложено милијарду евра, тамошњи медији оцењују као уступак радничком савету како би одобрио отварање нове фабрике ван Немачке. Иначе, према стратегији ове компаније они намеравају да у великим центрима у својој земљи производе електричне аутомобиле.

Предност Србије, oсим јефтине радне снаге и јефтиних пратећих трошкова, била је јефтина електрична енергија и споразум о слободној трговини са Русијом. Међутим услов за извоз јесте да 50 одсто компоненти буде произведено у Србији. То „Фијат” није задовољио и није успео да извезе аутомобиле на руско тржиште. Мана је била и то што није чланица ЕУ и што је релативно мало тржите.

Турска је са друге стране у политички незгодној ситуацији, али је велико тржиште. Док је Бугарска чланица Европске уније, што јој даје велику предност.


Коментари9
73e73
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

артиљерац
Ајте да причамо о цифрама.Турска је,сама по себи,10 пута веће тржиште од Србије.82 милиона становника.Национални доходак већи од српског 1300$ по глави становника.Измир је велика лука.Из Измира можете да возите аутомобиле и у Европу и у државе арабијског полуострва.И било где у свету. Из Србије не можете.Немамо море.И на крају,а није безначајно,Катар има како сам прочитао,14% акција VAG,а тиме 17% гласова у Управном одбору.
Ил Патлиџано
Зар ЕУ није увела санкције Турској?
EU uvela sankcije Turskoj
Kako ? Pa zar EU nije uvela sankcije Turskoj zbog istarživanja gasa i nafte !?
Milan
Potpuno logican potez sa stanovista profita koji je danas jedina bitna stvar svima pa i drzavi Srbiji. Neuporedivo veci broj stanovnika u Truskoj, veci natalitet (vise ljudi koji kupuju automobile) i nema tu puno filozofije. Kao sto drzava Srbija komercijalno razmislja o svemu tako i nemci razmisljaju komercijalno i gledaju sta donosi veci profit. Ja bih voleo da nije sve surovi kapitalizam ali jeste, vidim ga u svojoj drzavi koja gradi stanove za svoje gradjane za duplom zaradom u Zemunu.
Dule
Zasto nasi mediji prenose u naslovima polu istine. Turska jos nije izabrana! Odluka ce se doneti u drugoj polovini augusta kaze nemacka stampa dok nasi pisu svoje vesi.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља