субота, 11.07.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
уторак, 16.07.2019. у 12:18 Маријана Авакумовић

„Фолксвагенов” избор: Турска преча од Србије

„Политика” у централи „Фолксвагена” јуче није добила информацију шта је конкретно превагнуло да избор за градњу фабрике падне на Турску и зашто није одабрана наша земља која је била у игри
(Фото ЕPA-EFE/Clemens Bilan)

Надзорни одбор „Фолксвагена” саопштио је да је изабрао локацију за фабрику у близини турског приморског града Измир. Претпоставља се да је тој одлуци кумовао и Катар, који у немачком гиганту има 17 одсто капитала. Према писању светских медија у новој фабрици у Турској, правиће се „шкода” и „сеат”. Та фабрика би годишње требало да произведе 350.000 аутомобила.

– Дефинитивно је изабрана Турска, где је солидна инфраструктура али несигурно политичко окружење. Друга озбиљна локација је стабилнија Бугарска, која је део Европске уније – недавно је казао председник синдиката у „Шкоди” Јарослав Повшик када су га питали о избору два финална кандидата.

Поводом вести да се „Фолксваген” определио да у Турској гради фабрику, председник Србије Александар Вучић прексиноћ је рекао да се од самог почетка плашио Турске јер је реч о великој земљи у којој су сви из аутомобилске индустрије отварали фабрике и да су многи лобирали управо за њих. Он је нагласио да то још није коначна одлука, али Турска има 90 милиона становника.

Председник Србије се надао да ће отворити фабрику у нашој земљи, али је рекао и да је знао да за њих лобира Зигмар Габријел и други. Уз то Србија има само 6,5 милиона становника.

„Политика” у седишту „Фолксвагена” јуче није добила информацију зашто није одабрана Србија и шта је конкретно превагнуло да избор падне на Турску.

Последњих неколико месеци спекулише се да „Фолксваген” преговара са представницима неколико држава о локацији за изградњу фабрике у југоисточној Европи. У игри су биле: Србија, Турска, Бугарска, Румунија и Северна Македонија. Инвестиција је вредна око 1,4 милијарде евра. Погон би требало да буде отворен 2023. године, а планирано је да запосли пет хиљада радника.

Немачки медији су недавно писали да се „Фолксвагену” жури да пронађе локацију за нову фабрику у Европи. Пре одржавања управног одбора раднички савет је блокирао одлуку да се крене у изградњу нове фабрике све док постојеће фабрике „Аудија” у Иглостату и „Фолксвагена” у Волфсбургу не буду радиле пуним капацитетом. Одлука да се у Доњој Саксонији гради фабрика батерија за електричне аутомобиле, у коју ће бити уложено милијарду евра, тамошњи медији оцењују као уступак радничком савету како би одобрио отварање нове фабрике ван Немачке. Иначе, према стратегији ове компаније они намеравају да у великим центрима у својој земљи производе електричне аутомобиле.

Предност Србије, oсим јефтине радне снаге и јефтиних пратећих трошкова, била је јефтина електрична енергија и споразум о слободној трговини са Русијом. Међутим услов за извоз јесте да 50 одсто компоненти буде произведено у Србији. То „Фијат” није задовољио и није успео да извезе аутомобиле на руско тржиште. Мана је била и то што није чланица ЕУ и што је релативно мало тржите.

Турска је са друге стране у политички незгодној ситуацији, али је велико тржиште. Док је Бугарска чланица Европске уније, што јој даје велику предност.

Коментари9
94dac
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

артиљерац
Ајте да причамо о цифрама.Турска је,сама по себи,10 пута веће тржиште од Србије.82 милиона становника.Национални доходак већи од српског 1300$ по глави становника.Измир је велика лука.Из Измира можете да возите аутомобиле и у Европу и у државе арабијског полуострва.И било где у свету. Из Србије не можете.Немамо море.И на крају,а није безначајно,Катар има како сам прочитао,14% акција VAG,а тиме 17% гласова у Управном одбору.
Ил Патлиџано
Зар ЕУ није увела санкције Турској?
EU uvela sankcije Turskoj
Kako ? Pa zar EU nije uvela sankcije Turskoj zbog istarživanja gasa i nafte !?
Milan
Potpuno logican potez sa stanovista profita koji je danas jedina bitna stvar svima pa i drzavi Srbiji. Neuporedivo veci broj stanovnika u Truskoj, veci natalitet (vise ljudi koji kupuju automobile) i nema tu puno filozofije. Kao sto drzava Srbija komercijalno razmislja o svemu tako i nemci razmisljaju komercijalno i gledaju sta donosi veci profit. Ja bih voleo da nije sve surovi kapitalizam ali jeste, vidim ga u svojoj drzavi koja gradi stanove za svoje gradjane za duplom zaradom u Zemunu.
Dule
Zasto nasi mediji prenose u naslovima polu istine. Turska jos nije izabrana! Odluka ce se doneti u drugoj polovini augusta kaze nemacka stampa dok nasi pisu svoje vesi.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља