четвртак, 22.08.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 08:46
„ПОЛИТИКА” САЗНАЈЕ

„Фолксваген” се још није одлучио за Турску

Лесли Ботке, портпаролка за производњу и продају у „Фолксвагену”, каже за „Политику” да одлука тек предстоји
Аутор: Маријана Авакумовићсреда, 17.07.2019. у 09:49
(Фото ЕПА/Sebastian Kahnert)

Немачки медији су објавили да је тамошњи произвођач аутомобила „Фолксваген” прошлог четвртка на састанку надзорног одбора одлучио да нову фабрику гради у Турској, у близини Измира. Међутим Лесли Ботке, портпаролка за производњу и продају у „Фолксвагену”, то демантује, односно каже да још ништа није одлучено.

– У протеклих неколико месеци испитали смо различите локације у Европи. Направили смо ужи избор. Истражна фаза сада је праћена и конкретним преговорима. Коначна одлука биће донета на основу резултата преговора. Не можемо дати детаље о појединим локацијама – рекла је Боткеова за „Политику”.

Да коначна одлука још није донета рекао је током викенда и председник Србије Александар Вучић. Поводом вести да је избор пао на Турску, он је рекао:

– То још није коначна одлука, али Турска има 90 милиона становника.

Вучић је објаснио да је уложио много труда и енергије у то да „Фолксваген” дође код нас, али и да се од самог почетка плашио Турске, јер је реч о великој земљи у којој су сви из аутомобилске индустрије отварали фабрике и да су многи лобирали управо за њих. Иначе, од њега је пролетос домаћа јавност сазнала да је и Србија једна од опција коју „Фолксваген” разматра.

Последњих неколико месеци говори се да „Фолксваген” тражи локацију за отварање нове фабрике, а спекулисало се да се за ту инвестицију боре Србија, Бугарска и Турска. Светски медији, који су објавили да је Турска фаворит, претпостављају да је пресудан био Катар, који има 17 одсто удела у компанији „Фолксваген”, а који се залаже за локацију у Турској.

Ројтерс и немачка ДПА објавили су још у априлу да се Немци двоуме између Бугарске и Турске. Турска јесте у политички незгодној ситуацији, али је велико тржиште. А Бугарска је чланица Европске уније, што јој даје велику предност.

Разлог због којег „Фолксваген” тражи нову локацију за фабрику, која би правила 300.000 аутомобила годишње, уклапа се у ширу стратегију компаније. Велики погони у Немачкој, у Цвикауу, Емдену и Хановеру, требало би убудуће да праве искључиво електричне аутомобиле. „Фолксваген” је саопштио да ће уложити милијарду евра у фабрику за производњу батерија за електричне аутомобиле, и то у покрајини Доњој Саксонији.

Према писању „Дојче велеа”, постоје три разлога за сеобу на исток. Главни су трошкови за зараде, јер су тамо далеко нижи него у западној Европи. Други важан разлог су трошкови за електричну енергију. Трећи је да се на лицу места налази мрежа лифераната делова.


Коментари13
b24d6
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Nestor
Ja se dobro sećam početka priče iz ,,usta,, jednog od njihovih direktora (pisalo u Politici) - oni traže EKONOMSKOG PARTNERA koji će zajedno sa njima da uloži određen (ogroman) novac u proizvodnju. Nije ovde reč o subvencijama i našem sitnom dodvoravanju o našem trošku. Ne znam kako se ovde Srbija uošte uplela u celu priču kada od starta nije imala ni teoretske šanse.
Copycat
Nase javne sluzbe kupuju Volkswagenove Skode Rapid a oni se odlucuju za Tursku gde policija vozi Renaulte, Fordove i Fiate. Inace i Nemci i Cesi priznaju Kosovo Republiku. Isto tako kupujemo za GSP autobuse Solaris od Poljaka koji takodje priznaju Kosovo i uvek su protiv Srbije (zloglasni Srbomrzac Tadeus Mazovjecki). Tako nam i treba!
letnji san
VW ce u zadnji momenat napraviti zestok zaokret, zaskripace i zadimiti tockovi i fabrika ce se napraviti u Srbiji!
boki
oni su vec odlučili, ali "tvrde pazar"
vuk
Novi momenat su sankcije EU prema Turskoj, a vrlo verovatno i sankcije od US. Biznis ide tamo gde nema nesigurnosti. To moze da skine Tursku sa liste, ali Srbija i dalje ima druge konkurente.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља