Четвртак, 29.07.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
„ПОЛИТИКА” САЗНАЈЕ

„Фолксваген” се још није одлучио за Турску

Лесли Ботке, портпаролка за производњу и продају у „Фолксвагену”, каже за „Политику” да одлука тек предстоји
(Фото ЕПА/Sebastian Kahnert)

Немачки медији су објавили да је тамошњи произвођач аутомобила „Фолксваген” прошлог четвртка на састанку надзорног одбора одлучио да нову фабрику гради у Турској, у близини Измира. Међутим Лесли Ботке, портпаролка за производњу и продају у „Фолксвагену”, то демантује, односно каже да још ништа није одлучено.

– У протеклих неколико месеци испитали смо различите локације у Европи. Направили смо ужи избор. Истражна фаза сада је праћена и конкретним преговорима. Коначна одлука биће донета на основу резултата преговора. Не можемо дати детаље о појединим локацијама – рекла је Боткеова за „Политику”.

Да коначна одлука још није донета рекао је током викенда и председник Србије Александар Вучић. Поводом вести да је избор пао на Турску, он је рекао:

– То још није коначна одлука, али Турска има 90 милиона становника.

Вучић је објаснио да је уложио много труда и енергије у то да „Фолксваген” дође код нас, али и да се од самог почетка плашио Турске, јер је реч о великој земљи у којој су сви из аутомобилске индустрије отварали фабрике и да су многи лобирали управо за њих. Иначе, од њега је пролетос домаћа јавност сазнала да је и Србија једна од опција коју „Фолксваген” разматра.

Последњих неколико месеци говори се да „Фолксваген” тражи локацију за отварање нове фабрике, а спекулисало се да се за ту инвестицију боре Србија, Бугарска и Турска. Светски медији, који су објавили да је Турска фаворит, претпостављају да је пресудан био Катар, који има 17 одсто удела у компанији „Фолксваген”, а који се залаже за локацију у Турској.

Ројтерс и немачка ДПА објавили су још у априлу да се Немци двоуме између Бугарске и Турске. Турска јесте у политички незгодној ситуацији, али је велико тржиште. А Бугарска је чланица Европске уније, што јој даје велику предност.

Разлог због којег „Фолксваген” тражи нову локацију за фабрику, која би правила 300.000 аутомобила годишње, уклапа се у ширу стратегију компаније. Велики погони у Немачкој, у Цвикауу, Емдену и Хановеру, требало би убудуће да праве искључиво електричне аутомобиле. „Фолксваген” је саопштио да ће уложити милијарду евра у фабрику за производњу батерија за електричне аутомобиле, и то у покрајини Доњој Саксонији.

Према писању „Дојче велеа”, постоје три разлога за сеобу на исток. Главни су трошкови за зараде, јер су тамо далеко нижи него у западној Европи. Други важан разлог су трошкови за електричну енергију. Трећи је да се на лицу места налази мрежа лифераната делова.

Коментари13
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Nestor
Ja se dobro sećam početka priče iz ,,usta,, jednog od njihovih direktora (pisalo u Politici) - oni traže EKONOMSKOG PARTNERA koji će zajedno sa njima da uloži određen (ogroman) novac u proizvodnju. Nije ovde reč o subvencijama i našem sitnom dodvoravanju o našem trošku. Ne znam kako se ovde Srbija uošte uplela u celu priču kada od starta nije imala ni teoretske šanse.
Copycat
Nase javne sluzbe kupuju Volkswagenove Skode Rapid a oni se odlucuju za Tursku gde policija vozi Renaulte, Fordove i Fiate. Inace i Nemci i Cesi priznaju Kosovo Republiku. Isto tako kupujemo za GSP autobuse Solaris od Poljaka koji takodje priznaju Kosovo i uvek su protiv Srbije (zloglasni Srbomrzac Tadeus Mazovjecki). Tako nam i treba!
letnji san
VW ce u zadnji momenat napraviti zestok zaokret, zaskripace i zadimiti tockovi i fabrika ce se napraviti u Srbiji!
boki
oni su vec odlučili, ali "tvrde pazar"
vuk
Novi momenat su sankcije EU prema Turskoj, a vrlo verovatno i sankcije od US. Biznis ide tamo gde nema nesigurnosti. To moze da skine Tursku sa liste, ali Srbija i dalje ima druge konkurente.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.