субота, 24.08.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 19:28

Министарско камповање по рецепту из Грделице

Зорана Михајловић је током првог радног дана у измештеном кабинету поставила одређене услове извођачима, посебно грчком „Актору”
Аутор: Маријана Авакумовићпетак, 19.07.2019. у 22:00
Министарка на траси својим присуством покушава да „притисне” извођаче радова (Фото Бета)

По већ опробаном рецепту из Грделичке клисуре Зорана Михајловић, министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, преселила је кабинет у Белу Паланку – једину недовршену тачку на Коридору 10. Својим присуством на градилишту покушава да притисне извођаче радова да заврше источни крак овог коридора који повезује нашу земљу са Бугарском.

Туристичка сезона је увелико почела, а ауто-пут од Ниша ка Димитровграду још није завршен, премда је раније обећано да ће бити пуштен у саобраћај током лета. На страну то што обећање није испуњено, али чињеница је да је изгубљен део прихода од путарина јер је ово најкраћа транзитна рута ка Турској, коју током сезоне годишњих одмора користи доста њених држављана који раде у западној Европи.

Источни крак биће готов до јесени, рекла је за Танјуг министарка Михајловић и нагласила да за саобраћај неће бити пуштен ниједан метар ауто-пута док не буде у потпуности безбедан. Према њеним речима главни задатак министарства јесте да виде колико могу да помогну како би био изграђен још један одсто који је остао незавршен, односно 100 метара, што би значило да тај крак може да буде пуштен у саобраћај на јесен.

Реч је о деоници Просек–Банцарево на којој је пролетос пукао асфалт, а да ниједан аутомобил још није крочио на њу.

Михајловићева је током првог радног дана у измештеном кабинету рекла да је било доста проблема с извођачима и да су увођени нови. Проблем су била и клизишта, која нису мала. Рекла је да су поставили одређене услове извођачима, посебно грчком „Актору”.

Напоменула је да је велика разлика у раду из Београда и директно на терену и да лично више воли да дође на терен. Подсетила је да је било разних коментара док је кабинет био измештен у Грделицу, али тврди да је то било неопходно.

На проблематичној деоници од Банцарева до Црвене Реке остало је да се заврши 2,3 километра левог профила ауто-пута и очекује се да ће сви радови, осим радова на косини Т6, бити завршени до краја августа.

Александар Сенић из „Коридора Србије”, испричао је, како преноси Танјуг, да је пројекат промењен 95 одсто од почетног, и у том смислу казао да од 27 косина, осим једне, све су претрпеле измену пројектне документације и препројектоване су. Објаснио је да је проблем на косини Ц6 настао услед померања тла, које је детектовано после отапања снега 2018. године.

Лоши пројекти су, између осталог, били повод извођачима радова да испостављају захтеве за накнадна плаћања. Тако је на пример грчки „Актор” (који је задужен за неколико деоница на источном краку Коридора 10, као и за ову од Просека до Банцарева) тражио додатна плаћања од 23,3 милиона евра.

Горан Родић, потпредседник Грађевинско-инжењерске коморе, каже да је земљиште на источном краку Коридора 10 ерозивно, а због великих изворишта и нерегулисаних водотокова настају клизишта. Он сматра да је мање важно да ли ће ауто-пут бити завршен током лета или на јесен већ првенствено мора да буде безбедан.

– Градилишта у Грделици и ово код Просека треба да нам послуже за наук – наглашава Родић.

Он каже да нас искуство са шпанским извођачем радова у Грделици и грчким на источном краку Коридора 10 учи да не можемо послове додељивати онима који понуде најнижу цену, као што је овде био случај, па да накнадно то дебело наплате. И наравно да прекораче све могуће рокове.


Коментари5
1d555
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Mirko
Scvaki put kad graimo kapitalne objekte čujemo od zvaničnika "na stranu nepoštovanje rokova" i "neka nam bude za nauk". Nemogu da verujem da ne postoje domaći izvodjači ili da se ne mogu napraviti takve kompanije. Zamišljam koliko naših ljudi bi moglo biti zaposleno u tim kompanijama i koliko bi to popravilo položaj naših gradjana. Niko me ne može ubediti da se ne može organizovati sistem kontrole kvaliteta. Cene izgradnje naših puteva su medju najskupljim,pa neka to ide našim radnicma a ne stra
Славко
Нема везе, ово је најтежа деоница на свету. А и шире.
električar
Da li to ovaj gospodin Rodić možda pokušava da "objasni" razloge zbog kojih će se onako skupo Amerikancima da plati izgradnja autoputa Kruševac - Čačak ?
Aranđel Mihajlović
Lakirovka iznad stvarnih rezultata. Ministarka još nije savladala ni osnovne pojmove iz resora tri ministarstva kojima rukovodi .
dušan
Kad je već tamo neka prošeta Belom Palankom i okolnim selima i neka se raspita od kog građevinskog materijala su građeni privatni a i javni objekti u 'regionu' u zadnjih 10-15 godina i kako su desetine vozila grčkih radnika i kompanije sada u vlasništvu građana ? Da ne govorimo o 'potrošnom materijalu' ,nafta, akunulatori, gume ,alat ...

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља