среда, 21.08.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:00

Магнезијум важан за ум и тело

Аутор: Д. Д. К.субота, 20.07.2019. у 15:30
(Фото: Пиксабеј)

Магнезијум спада у групу „седам величанствених” јер представља један од седам есенцијалних макроелемената, што значи да је неопходан за живот и нормално функционисање организма, али и да се мора свакодневно уносити не би ли човек сачувао и унапредио здравље. Укључен је у више од 300 ензимских реакција у организму које за свој примарни циљ имају метаболизам хране и продукцију енергије. Поред тога, учествује у синтези протеина и масних киселина, синтези и репарацији молекула ДНК и РНК, а незаобилазан је у преношењу нервних импулса кроз нервно и мишићно ткиво, нарочито срчани мишић. Заједно са калцијумом и витамином Де учествује у изградњи коштаног ткива. Међутим, захваљујући индустријализацији у протеклих 100 година, као и великој употреби пестицида и вештачких ђубрива на бази фосфата, магнезијума све мање има у земљишту, а сходно томе и у биљкама које су његов главни извор. Сматра се да више од 60 одсто становништва има већи или мањи дефицит овог минерала.

– Срећом, организам има више регулаторних механизама да сачува депое магнезијума, па су клинички знаци дефицита ретки. Али постоје врло осетљиве групе којима прети опасност од дефицита и који би обавезно морали да узимају додатне количине магнезијума. То су пре свега особе са неким запаљенским болестима црева, особе са бубрежном инсуфицијенцијом где се магнезијум појачано губи, труднице, дијабетичари и нарочито старији од 50, 60 година јер су код њих дефицити израженији. За магнезијумом просто вапе особе које су под хроничним психофизичким стресом, које испијају пуно кафа и газираних напитака, даме са обилним менструалним циклусима – појашњава магистар фармације Ненад Миливојевић.

Када немамо довољно магнезијума у организму први симптоми су узнемиреност, синдром немирних ногу и појава грчева, појава несанице и проблема са спавањем, хронична малаксалост и умор, па чак и поремећен срчани ритам. Тада је суплементација неопходна, додаје Миливојевић, који сматра да се могу користити додаци исхрани, попут магнетранса, јер то доприноси смањењу осетљивости на свакодневни стрес и смањује учесталост главобоља код особа са мигреном.


Коментари0
58958
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља