среда, 21.08.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:00

Биће више места за туристичке аутобусе

Нова стајалишта требало би да буду обележена на Теразијама, у Булевару краља Александра, у Француској улици и у Париској код амбасаде Француске
Аутор: Ана Вуковићпонедељак, 22.07.2019. у 11:00
„Критично” и даље остаје неколико тачака, а једна од њих је Храм Светог Саве (Фото Д. Јевремовић)

Странцима који себи уплате аранжмане и дођу да посете Београд табанање улицама се не уклапа у визију идеалног одмора. А, баш такав „провод” овде их неретко очекује јер аутобуси препуни туриста тренутно могу да се заустављају и паркирају на само неколико локација. Али, добра вест је да ће апел туристичких водича за увођење нових туристичких стајалишта изгледа бити услишен па возачи неће морати да стају на необележеним местима и прегањају се са комуналним полицајцима.

Нова стајалишта биће на Теразијама после раскрснице са Призренском, код хотела „Москва”, у Булевару краља Александра, између раскрсница са улицама Браће Недић и Кумановском, у Француској близу раскрснице са Улицом Страхињића Бана и Париској код амбасаде Француске.

– За прве три локације наручена је израда саобраћајних пројеката. За четврту у Париској већ је издат налог за обележавање места за заустављање и паркирање туристичких аутобуса. Задржавање на овој локацији биће ограничено на пет минута – кажу у Секретаријату за саобраћај.

Место за аутобусе потребно је и у зони Славије, односно у Улици краља Милутина.

– Ту је успостављена „зона успореног саобраћаја”, што значи да коловоз користе и возила и пешаци, а брзина је ограничена на 10 километара на час. Потребан је нови саобраћајни пројекат да би се на делу коловоза означило место за туристичке аутобусе. Наручићемо и ново саобраћајно решење за Улицу краља Милутина, на деоници од Немањине до Краља Милана, којим ће се предвидети места за аутобусе – додају из секретаријата.

Додатна места за аутобусе немогуће је направити у Скерлићевој улици где се често ствара гужва. Та мука могла би да се реши смањивањем времена задржавања аутобуса, уместо постојећих 120 минута, на стајалишту би могло да се остаје само 10 минута.

У зони Пристаништа, на приобаљу, где се понекад искрца и по осам бродова дневно, већ постоје обележена места за највише осам аутобуса који ту могу да се задрже до 180 минута. Новине су планиране у оближњој Карађорђевој улици где ће бити направљена три пролазна стајалишта, а задржавање ће бити дозвољено само за укрцавање и искрцавање путника.

– Планом је предвиђен и јавни паркинг у залеђу Бетон хале, изнад трамвајске окретнице. Осим места за путничке аутомобиле, планирано је и девет места за аутобусе која ће бити повезана са пролазним местима у Карађорђевој – кажу у Секретаријату за саобраћај.

Овакве измене могле би да олакшају посао водичима, али и да посетиоцима нашег града омогуће угоднији боравак.

Али, по свему судећи, новине ће решити само део проблема, а „критично” и даље остаје неколико тачака – аеродром, Пристаниште, Храм Светог Саве и Калемегдан.

О београдској ваздушној луци се, каже Маја Радовић, један од водича који су потписали апел за увођење нових стајалишта, уопште није ни разговарало.

– Тамо је тренутно дозвољено задржавање минут, а 30 гостију са коферима немогуће је укрцати за то време. Аутобуси би требало да дођу мало раније, али то је неизводљиво. Зато је неопходно продужити време за стајање и изградити паркинг – истиче Радовићева.

Упркос понуђеним решењима надлежних, Калемегдан остаје проблематичан јер једно стајалиште испред амбасаде Француске није довољно.

–  Храм Светог Саве једна је од највећих атракција у граду, где надлежни нису имали разумевања да повећају број места за возила. Сви који долазе у Београд долазе ту. Смањивање времена задржавања у Скерлићевој на 10 минута није решење јер аутобуси онда немају где да оду. Групе се у обиласку задржавају од пола сата до 40 минута и за то време аутобус би могао једино да кружи око Славије – наглашава Радовићева, додајући да би, ако већ не може да се повећа број места за стајање, решење могло да буде забрана пролаза за аутомобиле или опредељивање места за стајалиште са друге стране Храма, у Улици Боре Станковића.

Уз све постојеће проблеме, за туристичке агенције однедавно се појавио и један нови. Испред Скупштине града аутобуси су донедавно могли да се зауставе на три минута, али је, тврди Маја Радовић, у међувремену постављена табла да је заустављање сада дозвољено само за отворене аутобусе и једну конкретну туристичку фирму. А остали гости…

Где се искрцавају туристи

Туристички аутобуси тренутно пристају код Пионирског парка, Студентског трга, у Скерлићевој, прекопута Тржног центра „Ушће”, на Пристаништу, код Музеја 25. мај и на Кеју ослобођења, код ресторана „Венеција”. За туристичке аутобусе је приликом обнове парка „Ушће” обележено и још једно место испред Музеја савремене уметности.


Коментари6
b2386
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

важне ствари
Свуда се туристички аутобуси толеришу када застану, не кажњавају их јер доносе велики приход, сем када не плате таксу за улаз у град, као у Риму, Фиренци ... Проблема има и с остављањем аутобуса дуже од неколико сати, а ја видим да могу да се уреде паркиралишта поред Бранковог моста и на ушћу с НБг стране, као и испод УМП-а на стубовима.
Др Ивана НиколићМишковић
NIGDE u Svetu autobusi sa turistima NE ULAZE U Centar grada vec se parkiraju NA ODREDJENIM Parking-zonama na PERIFERIJI pa Shattl-busevima na električni pogon DOVOZE u Centar, istovaruju tu i tom prilikom ODVOZE GRUPE KOJE SU ZAVRŠILE posetu npr. Hrama Sv.Save na taj isti PARKINGA na PERIFERIJI! Sve je to SAVRŠENO precizno ORGANIZOVANO i FUNKCIONIŠE PERFEKTNO! Kako bi bilo da i GRADSKI OCI napokon URADE SVOJ posao U INTERESU GRADJANA-STANARA npr. Skerlićeve i okolnih ulica ? RADI ZDRAVLJA...
Odgovor za “ BOSA S”
Očigledno je da Vi NISTE DOVOLJNO OBAVEŠTENI : imate električne ( po negde i drugu vrstu) Shattl-buseva u Salzburgu, Beču, Linzu, Grazu, Barseloni, itditd, a svi turistički autobusi moraju da se parkiraju na periferiji grada na specijalnim parkinzima i da PLATE PARKING U GRADSKU KASU. A i da nije tako morali biste priznati da je TAKVO REŠENJE sjajno i za GRADSKU KASU i za bilo koji Centar grada a posebno ZA GRADJANE KOJI ŽIVE U Centru, zar ne? Moramo li uvek da budemo - poslednji u svemu ?
Препоручујем 1
Bosa S
Obisla sam nekoliko veliking gradova Evrope i svijeta. Model koji opisujete, posebno sa elektricnim autobusima nisam jos srela. Zanima me gdje ste ovo dozivjeli?. Ne postoji u Londonu, Barseloni, Rimu, Parizu, New York, Becu, Pragu, Budimpesti...da nabrojim neke gradove za koje sigurno znam.
Препоручујем 1
Bosa S
Uvedite hop-on autobuse za turiste. Ako ste bili u evropskim gradovima, znate kako ti autobusi funkcionisu. Ako niste, raspitajte se. Osim toga turisti vle da "tabanaju", i ja sam u toj grupi. Tako najbolje dozim zivot grada, vidim i ono sto mi se ne servira u turistickim vodicima, vidim narod na ulici i stvarnu kulturu ili nedostatak iste. Svejedno, dozivljaj je.
Starost
Bosa S, koliko imate godina? I kod mene bilo u mladosti isto tako, ali sada u starosti, to više ne može, a želja za nešto vidjeti je još jaka. Tabanah ja dobar dio do posla, a sada ne ide. Na nepoznatom, što više nogama da se što više vidi i doživi, ali ne može vječno.
Препоручујем 3

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља