петак, 20.09.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 09:50

Нема чаробног штапића

У октобру у „Мадленијануму” премијера драмске представе „Нана” по роману Емила Золе, у режији Иване Вујић, а затим Пучинијева опера „Манон Леско” у копродукцији са националним театром
Аутор: Борка Голубовић-Требјешанинпонедељак, 29.07.2019. у 20:32
Андреја Рацков (Фото Н. Неговановић)

Током последње две године земунски Мадленијанум навикао је своју публику да нову сезону почиње већ у септембру. Тако ће бити и овога пута, будући да је управа ове куће увелико планирала догађаје. Нову сезону отвориће свечаним концертом нашег светски признатог тенора Зорана Тодоровића, у суботу, 28. септембра, који ће својих 25 година уметничког рада обележити управо овим наступом у Мадленијануму.

После тога, најављује за „Политику” Андреја Рацков, директор Мадленијанума, публику очекују представе с редовног репертоара ове куће културе, уз незаобилазни мјузикл „Јадници”, који је од прошле године доживео освежења екипе, а додатна „појачања” извођача очекују се управо од нове сезоне. Поново ће с публиком бити и „Ана Карењина”, а после једногодишње паузе, због обавеза Ивана Босиљчића у Русији, на репертоару ће се поново наћи и „Велики Гетсби”. Наравно, ту су и опере „Пајаци” и „Дон Ђовани”, балети „Хазарски речник” и „Крвава свадба – Болеро”, затим комедија која је изазвала веома позитивне реакције публике – „Коферче”, као и „Фрида Кало”, „Казанова против Дон Жуана”, „Жанка”, „Црњански”...

– Оно што ће нам додатно освежити репертоар у следећој сезони јесте и Чимарозина опера „Тајни брак”, коју су наши полазници Оперског студија припремали претходне сезоне и веома успешно извели у јуну месецу. А тај наслов није случајно одабран: претходна сезона била је у знаку обележавања 20 година постојања Опере и театра Мадленијанум, а опера „Тајни брак” је била прва продукција Мадленијанума уопште. С обзиром на веома добар финални резултат, одлучили смо да и овај наслов уврстимо у наш редовни оперски репертоар за децу и младе, за који ће, као што је то већ годинама у Мадленијануму, улазнице бити бесплатне за свако извођење. Ово је још један од начина којим желимо да позитивно утичемо на младе и децу да заволе оперу, а да нашој култури на време подаримо нове генерације редовних посетилаца опере – каже Андреја Рацков.

Октобар ће, уверава нас Рацков, бити обележен премијером драмске представе „Нана” по роману Емила Золе, у режији Иване Вујић, затим се у новембру, односно децембру, очекује копродукција с Народним позориштем у Београду: Пучинијева опера „Манон Леско”.

– Ово ће бити трећа копродукција коју наше две куће постављају у последње две године, а наша досадашња сарадња се показала као вишеструко успешна. За следећу годину, односно други део сезоне очекује нас копродукција са ХНК Осијек, и то оперета „Весела удовица”, као и драмски текст који планирамо за пролеће следеће године, а у питању је Аугуст Стриндберг и његова комедија „Другови” – каже наш саговорник.

– Ни у току лета се не одмарамо, па нас тако очекују гостовања представе „Жанка” у Пожаревцу и Великом Градишту на 25. фестивалу „Царевчеви дани”, затим представа „Исповест Дмитрија Карамазова” гостује крајем јула на Брионима, а 24. септембра гостујемо у Минску с романтичном комедијом „Долче вита”. У новембру гостујемо у Москви с комедијом „Коферче”, на интернационалном фестивалу у организацији Националне асоцијације драматурга Русије. У децембру наша опера „Пајаци” гостује у Италији у Торе ди Лаго, родном месту Пучинија, а тамо ће бити обележена стогодишњица од смрти композитора Леонкавала. У склопу наше новоостварене сарадње са ХНК из Осијека, очекује нас гостовање њихове продукције опере „Кармен” у новембру у Мадленијануму, а у наставку сезоне неколико наших представа ће гостовати у Осијеку – каже Андреја Рацков и додаје:

– Нико не држи чаробни штапић којим може све да уради, нити било ко од нас зна све што се знати може. Зато и јесте неопходна што шира уметничка, организациона и продукциона сарадња на свим нивоима.

Кућа Мадленијанум, основана пре 20 година, пронашла је систем по којем функционише и то, по речима нашег саговорника, веома успешно.

– Самостални смо у финансирању и то нам обезбеђује независност од разних конкурса за финансирање од стране града, републике и ишчекивања резултата истих. Немамо стално запослене уметнике и то јесте организационо мало компликованије, али с друге стране, нама отвара апсолутно све могућности да ангажујемо најбоље и најадекватније глумце, музичаре, певаче, чланове ауторских тимова, за сваки појединачни пројекат који радимо. И то је огромна предност – тврди Рацков.

Мадленијанум и јесте феномен који, између осталог, ради с 32 стално запослена и одржава репертоар на веома високом нивоу с око 25 актуелних наслова и преко 160 одиграних представа по сезони.


Коментари1
a6689
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Rackovići
Čime si se ti kvalifikovao da vodiš pozorišnu kuću?!

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља