Током последње две године земунски Мадленијанум навикао је своју публику да нову сезону почиње већ у септембру. Тако ће бити и овога пута, будући да је управа ове куће увелико планирала догађаје. Нову сезону отвориће свечаним концертом нашег светски признатог тенора Зорана Тодоровића, у суботу, 28. септембра, који ће својих 25 година уметничког рада обележити управо овим наступом у Мадленијануму.
После тога, најављује за „Политику” Андреја Рацков, директор Мадленијанума, публику очекују представе с редовног репертоара ове куће културе, уз незаобилазни мјузикл „Јадници”, који је од прошле године доживео освежења екипе, а додатна „појачања” извођача очекују се управо од нове сезоне. Поново ће с публиком бити и „Ана Карењина”, а после једногодишње паузе, због обавеза Ивана Босиљчића у Русији, на репертоару ће се поново наћи и „Велики Гетсби”. Наравно, ту су и опере „Пајаци” и „Дон Ђовани”, балети „Хазарски речник” и „Крвава свадба – Болеро”, затим комедија која је изазвала веома позитивне реакције публике – „Коферче”, као и „Фрида Кало”, „Казанова против Дон Жуана”, „Жанка”, „Црњански”...
– Оно што ће нам додатно освежити репертоар у следећој сезони јесте и Чимарозина опера „Тајни брак”, коју су наши полазници Оперског студија припремали претходне сезоне и веома успешно извели у јуну месецу. А тај наслов није случајно одабран: претходна сезона била је у знаку обележавања 20 година постојања Опере и театра Мадленијанум, а опера „Тајни брак” је била прва продукција Мадленијанума уопште. С обзиром на веома добар финални резултат, одлучили смо да и овај наслов уврстимо у наш редовни оперски репертоар за децу и младе, за који ће, као што је то већ годинама у Мадленијануму, улазнице бити бесплатне за свако извођење. Ово је још један од начина којим желимо да позитивно утичемо на младе и децу да заволе оперу, а да нашој култури на време подаримо нове генерације редовних посетилаца опере – каже Андреја Рацков.
Октобар ће, уверава нас Рацков, бити обележен премијером драмске представе „Нана” по роману Емила Золе, у режији Иване Вујић, затим се у новембру, односно децембру, очекује копродукција с Народним позориштем у Београду: Пучинијева опера „Манон Леско”.
– Ово ће бити трећа копродукција коју наше две куће постављају у последње две године, а наша досадашња сарадња се показала као вишеструко успешна. За следећу годину, односно други део сезоне очекује нас копродукција са ХНК Осијек, и то оперета „Весела удовица”, као и драмски текст који планирамо за пролеће следеће године, а у питању је Аугуст Стриндберг и његова комедија „Другови” – каже наш саговорник.
– Ни у току лета се не одмарамо, па нас тако очекују гостовања представе „Жанка” у Пожаревцу и Великом Градишту на 25. фестивалу „Царевчеви дани”, затим представа „Исповест Дмитрија Карамазова” гостује крајем јула на Брионима, а 24. септембра гостујемо у Минску с романтичном комедијом „Долче вита”. У новембру гостујемо у Москви с комедијом „Коферче”, на интернационалном фестивалу у организацији Националне асоцијације драматурга Русије. У децембру наша опера „Пајаци” гостује у Италији у Торе ди Лаго, родном месту Пучинија, а тамо ће бити обележена стогодишњица од смрти композитора Леонкавала. У склопу наше новоостварене сарадње са ХНК из Осијека, очекује нас гостовање њихове продукције опере „Кармен” у новембру у Мадленијануму, а у наставку сезоне неколико наших представа ће гостовати у Осијеку – каже Андреја Рацков и додаје:
– Нико не држи чаробни штапић којим може све да уради, нити било ко од нас зна све што се знати може. Зато и јесте неопходна што шира уметничка, организациона и продукциона сарадња на свим нивоима.
Кућа Мадленијанум, основана пре 20 година, пронашла је систем по којем функционише и то, по речима нашег саговорника, веома успешно.
– Самостални смо у финансирању и то нам обезбеђује независност од разних конкурса за финансирање од стране града, републике и ишчекивања резултата истих. Немамо стално запослене уметнике и то јесте организационо мало компликованије, али с друге стране, нама отвара апсолутно све могућности да ангажујемо најбоље и најадекватније глумце, музичаре, певаче, чланове ауторских тимова, за сваки појединачни пројекат који радимо. И то је огромна предност – тврди Рацков.
Мадленијанум и јесте феномен који, између осталог, ради с 32 стално запослена и одржава репертоар на веома високом нивоу с око 25 актуелних наслова и преко 160 одиграних представа по сезони.