недеља, 15.09.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:18

„Јоакиминтерфесту” ни динар од државе

Селектор и уметнички директор Слободан Савић оштро је критиковао комисију Министарства културе због одлуке да међународном позоришном фестивалу у Крагујевцу не додели ни динар
Аутор: Бране Карталовићпонедељак, 29.07.2019. у 16:28
Из представе „Медејини дечаци” (Фотографије Лична архива Слободана Савића)

Крагујевац – Три месеца пред почетак 14. „Јоакиминтерфеста” неизвесно је како ће изгледати ова међународна позоришна смотра која се у Књажевско-српском театру (КСТ) традиционално одржава друге недеље октобра, али не због представа које је у такмичарски део уврстио овогодишњи селектор и уметнички директор крагујевачког фестивала Слободан Савић, већ зато што организацију прате бројни финансијски проблеми.

На „Јоакиминтерфесту”, од 7. до 15. октобра, публика ће моћи да види седам представа, пет иностраних и две домаће. Фестивал отвара представа „Тесла” атинског „Гефира театра” по сценарију и у режији Михалиса Јинитиса, а затвара представа „Ко се боји Вирџиније Вулф” Театра „Улисис” с Бриона у режији Ленке Удовички.

Представу „Слика Доријана Греја”, у режији Стајка Мурђева, изводи Позориште „Никола Ваптсаров” из Благоевграда, а „Медејини дечаци” у режији Андреја Мажерија дело је Театра „Аполо 111” из Букурешта. „Забаву за Бориса”, позоришта из Крања и Птуја, режирала је наша Снежана Тришић, а домаће представе су „Тартиф” у режији Игора Вука Торбице, те „Хасанагиница”, коју је режирао Андраш Урбан.

– Реч је о представама које, сасвим у складу с референтним праксама позоришног израза, отварају суштинска, онтолошка питања савременог човека, понирући у његову душу, које се хватају у коштац с аномалијама друштвеног живота и разобличавају наопаке социјалне, родне и политичке навике – навео је Савић, напомињући да је његовим избором завршено тек пола посла. 

Проблем овогодишњег „Јоакиминтерфеста”, заправо, лежи у томе што се ни у овом тренутку прецизно не зна колику ће своту обезбедити град, као покровитељ фестивала, док је Комисија за савремено стваралаштво Министарства културе и информисања већ заузела став да крагујевачка позоришна смотра ове године не заслужује ни динар.


Слободан Савић

Резигниран одлуком да се фестивалу у организацији најстаријег српског позоришта не доделе државна средства, селектор „Јоакиминтерфеста” је жестоко критиковао рад поменуте комисије, коју је на конференцији за новинаре у КСТ-у окарактерисао као – нестручну.

– Дилетантска одлука државне комисије је пример тоталног незнања и апсолутне злоупотребе службеног положаја, чак и злонамерна ако се погледа коме су све и за шта доделили знатна средства, као да је новац грађана Србије, дакле и Крагујевчана, њихова прћија – био је оштар позоришни критичар Савић, широј публици познат као аутор серијала РТС-а „Читање позоришта”.

Селектор Савић је указао и на одређену индолентност КСТ-а према фестивалу чији је организатор, нагласивши да једна међународна позоришна смотра изискује ангажовање свих људских и техничких капацитета. Помало непријатну ситуацију покушао је да ублажи директор крагујевачког позоришта Милош Крстовић, поручивши присутним новинарима да ће локална самоуправа, када је реч о новцу – испунити обећање.

– Процене су да нам је потребно око шест милиона динара, а град је обећао да ће дати пет милиона – навео је директор Крстовић, напомињући да је „Јоакиминтерфест” успешно организован и у тежим околностима од овогодишњих.

Када је зимус у Свечаном салону Скупштине града Крагујевца представљен овогодишњи уметнички директор „Јоакиминтерфеста”, тада је углавном било речи о амбициозним плановима и новом концепту фестивала, заснованом на савременим позоришним тенденцијама по угледу на Битеф. Овога пута су представе пале у други план, иако је конференција за новинаре сазвана управо да би селектор Савић образложио свој избор.


Коментари6
06783
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Marko Kragujevac
Ovo je stvarno sramota. Teatar Joakim Vujić je najstarije pozorište u Srbiji, samim tim bi moralo da bude među prioritetima ove države, kao ustanova od najvišeg značaja. Umesto da država podrži ovu jedinu ozbiljniju pozorišnu manifestaciju koju Kragujevac, kao 4. najveći grad u Srbiji, i centar kulture čitave Šumadije, ona se prema Joakim Vujiću ponaša kao prema nedonoščetu. Ovo pozorište je živi hram pozorišne scene, po prioritetu moralo bi da bude u rangu najznačajnijih Bg pozorišta, ali avaj.
Шумадинац
Које ли су то "наопаке родне навике", па је запело? Као да се обраћа НВО, а не Институција, да смо на пољу људских права, а не културе.
Draskone
Podilaženje zapadu poprima bilesne obrise. Kada trećerazredni džezer ili roker poseti neki od desetak rok ili džez festivala svi odreše kesu. Odrastao sam na rok kulturi da ne bude zabune. Ali smeta mi da se za Guču i Egzit moraju naći novci, bez obzira ko došao na njih. Sada odjednom Joakim fest nije vredan uloženih para. To samo potvrđuje tezu da Beograd, Novi Sad i Niš žive, a svi ostali životare. Sklon sam da poverujem da je to politika države. Neko je u milosti božijoj, a neko ne. Zar ne.
Sinisa Stojcic
Sramota!!!
Sasa Trajkovic
Znate kada komercijalni Festival igre dobije ogromna sredstva iako je privatni festival jedne veoma sposobne mlade dame a većina "projekata" kakva ružna reč u koju predstavnici neo liberalnog kapitalizma žele da strpaju umetnost dolazi iz Beograda ili N. Sada- EXIT je komercijalni festival, dok prava umetnost u provinciji koja je gle ironije jedina neguje alternativni izraz dok su fensi beogradska pozorišta zatrpana kojekakvim šundom i komercijalizacijom umetnosti i banalizacijom tetra i života

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља