четвртак, 22.10.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 01.08.2019. у 13:09 М. Пешић

Руски оклопни транспортери БРДМ-2 стигли преко Мађарске

(Фото Бета)

Упркос противљењу Румуније да изда транзитну дозволу моћни руски оклопни транспортери  БРДМ-2 су преко Мађарске стигли у Србију 23. јула, открива портал Политико.еу.

Иако је ЕУ након анексије Крима 2014. године увела санкције Москви на трговину оружја и забрану извоза робе која се може користити у војне и цивилне сврхе Будимпешта је нашла оправдање за овај поступак.

Шеф кабинета премијера Виктора Орбана, Ђерђели Гулијаш, је за Политико објаснио да је авионска пошиљка из Русије у Србију смела да прође кроз мађарски ваздушни простор, јер се терет није превозио  у војном, већ у цивилном авиону, за који није потребна посебна дозвола.

„Ми само добили  информацију о цивилном авиону  који улази у наш ваздушни простор, али то је само протоколарна  врста обавештења коју треба примити к знању”, каже Гулијаш и додаје да је због географских разлога овај руски терет упућен Србији морао  да прелети пре тога Пољску и Словачку.

Портпарол ЕУ је поводом транзита руске војне опреме преко Мађарске  кратко рекао: „Видели смо извештај. Без коментара о специфичности случаја могу да кажем да је примена  рестриктивним мера Европске уније  обавеза сваке њене чланице”.

Министарство одбране Србије саопштило је 27. јула да „није било никаквих препрека” у допремању оклопних возила и да је војна опрема допремљена у Србију уз поштовање међународних правила.

На примопредаји 10 руских извиђачких транспортера у понедељак у нишкој касарни „Мија Станимировић” председник Србијер Александар Вучић није хтео да прецизира на који начин је донација руске оклопне технике допремљена у Србију, али је навео да је ту учињено „у складу са законом и уговором који је склопљен са том земљом”.

Коментари15
73f1f
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Simić Dušan
Gospodine "Zo", kažete 12 podmornica? Pa od kada to Srbija ima izlaz na more? Jedino ako hoćete da pravimo podmornice za Dunav. Mešate babe i žabe što bi naš narod rekao. Jedno je naoružanje Jugoslovenske vojske a drugo je naoružanje vojske Srbije. Primećujete li razliku? Čak i u imenu..To je opet druga politika koju ne razumete. Jednostavno - Srpska vojska ne sme da postoji. Može samo vojska Srbije. Što se tiče Tita kojeg pominjete, bolje da ga ne pominjete. On je uništio Srbiju.
Velja
A zašto bi iko branio isporuku starog gvožđa civilnim, teretnim avionom?! Kineska železara u Srbiji ima ograničene kvote na izvoz gotovih proizvoda ali ne i na uvoz sirovine.
артиљерац
Ваздушним путем би могли и тенкови Т-72 да се довезу.Ан-124 Руслан товари до 150 тона,а 3 тенка Т-72 су тешка 123 тоне.За 30 тенкова Т-72 би требало 10 летова.Проблем је цена.Карго компанија "Дњепр-Волга" наплаћује 400 000$ дан ангажовања Ан-124.
артиљерац
Румунија и није била опција за ваздушни транспорт оклопних транспортера. Јер да би се дошло до Румуније мора да се прелети Украјина,а она одавно не дозвољава руским авионима прелет.Никакво народно херојство Мађара ни неки пријатељски гест није у питању.Лет цивилне карго компаније се САМО најави,и то је све.Карго компанија НИЈЕ дужна да у најави каже шта превози Само време уласка у ваздушни простор дотичне државе и крајње одредиште. Ништа више.
Mile
Zasto svoje ne uzimamo, zasto svoje ne dovodimo do savrsenstva pa kasnije izadjemo na ozbiljno svetsko trziste. Ko je taj sto koci domacu proizvodnju i vise voli da uvozi i uracunava svoje procente.
Srdjan
I za busenje cevi nore smo molili nemce da nam prodaju masinu.. kako ti to zamisljas... kazes proizvodimo i sve krene......domaca namenska industrija je 100% opterecena nove fabrike u tom pravcu su komplikovana prica.. i ima puno stvari koje jednostavno nemozemo sami da pravimo
Marko Pavlovic
Druze ovo je bila donacija. Vozila su modernizovana, mi te uslove za proizvodnju nismo imali..

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља