Купили сте телефон, рачунар, шпорет који се покварио после месец дана. Испоручен вам је намештај у боји коју нисте наручили. Која су ваша права у овом случају?
ОДГОВОР:
Најпре изјавите рекламацију продавцу код кога сте робу купили, уз доставу рачуна.
Обавезно узмите потврду о рекламацији – према Закону о заштити потрошача, продавац је дужан да води књигу рекламација и да вам изда потврду да сте рекламирали робу. Продавац је дужан да се о вашем захтеву изјасни у року од осам дана од дана када је изјављена рекламација. Уколико вам не одговори у року од осам дана – обратите се Тржишној инспекцији, уз доставу потврде. Продавац је дужан да прихваћену рекламацију реши у року од 30 дана од дана подношења рекламације.
У првих шест месеци имате право да вам трговац замени или поправи робу или врати новац у износу који сте платили. Поправка робе је могућа само уз вашу изричиту сагласност.
Важно је да потрошачи знају да се ово правило примењује у периоду од две године од тренутка када су преузели робу.
Одговара Сектор за заштиту потрошача Министарства трговине.