уторак, 19.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 18:55
У ЧОРТАНОВЦИМА НАЈВЕЋЕ ЖЕЛЕЗНИЧКО ГРАДИЛИШТЕ У ЕВРОПИ

Симбол развоја Србије

​Овде данас имамо највеће железничко градилиште у целој Европи, рекао је председник Александар Вучић. – Велика је част што Русија учествује у овом пројекту, чије су димензије величанствене, казао је амбасадор Александар Боцан-Харченко
Аутор: Снежана Ковачевићсубота, 10.08.2019. у 12:58
Фото Инфраструктура Железнице Србије

Чортановци – На великом железничком градилишту у Чортановцима, које је јуче обишао председник Србије Александар Вучић, завршено је око 60 одсто радова. Послови на изградњи брзе пруге изводе се на железничкој деоници Стара Пазова – Нови Сад, а у Чортановцима се раде два паралелна тунела од по 1.200 метара и подиже се вијадукт дугачак скоро три километра, који би с једне своје стране требало да се споји с тунелским цевима, а с друге да се спушта  ка Сремским Карловцима.

На тунелима се ради и дању и ноћу, 24 сата, не само радним данима већ и викендом и празницима, а дневно ту циркулише око 700 радника, чули смо од директора пројекта и одговорног извођача радова Видака Мелентијевића из руске компаније „РЖД интернешенел”. Због веома топлог времена ових дана и температура ваздуха које, како он каже, јесу стравичне, води се рачуна о законским прописима и о томе да се неки радови помере, као што је уградња бетона, од три сата ујутро до најкасније 11.

У изградњи тунела на северу (један крај цеви) било је геолошких проблема, наводи он и додаје да су због тешких услова морали да прилагоде технологију радова, а то је изазвало мало кашњење. Досад је завршено, каже, 57 одсто тунела. Раде се три фазе, као и примарна и секундарна конструкција тунела. Што се тиче вијадукта, он се „напада”, како каже, на шест места и завршено је око 67 одсто радова и они се настављају без обзира на временске прилике.

„Поносан сам на ово што смо урадили у последњих пет, шест година, подижући земљу ни из чега, из амбиса, дотле да овде данас направимо највеће железничко градилиште у целој Европи”, изјавио је председник Вучић. Он је честитао свим нашим радницима и руским пријатељима на томе што овaј посао изводе овде „у срцу Србије, на северу Србије”. Верује да је то подстрек за наставак оваквих радова и у другим деловима наше земље јужно од Београда, тамо где, како је казао, имамо и нижи стандард и сиромашније становништво.

Иначе, председник Србије се попео скелама на један сегмент високог вијадукта у изградњи, заједно с амбасадором Русије Боцан-Харченком и сарадницима. „Не бој се, то су радили Црнотравци”, бодрио га је један од радника. Вучић је при силаску казао да је „морао да глуми како је много храбар”, али да је видео „величанствену ствар” – оно куда ће кроз Срем и Бачку пролазити возови.

„Овде имамо 56 изграђених носећих стубова за овај вијадукт који је три километара дужине. То је чудесан захват. Онда, имамо тунел с две цеви – дакле, да се људи не плаше – кад воз уђе у тунел, немогуће је да дође до судара возова. Имамо две цеви и 1.200 метара с најмодернијом, савременом сигнализацијом, тако да не може да дође до било каквих несрећа. Веома сам срећан због тога и захвалан нашим руским пријатељима... Руси не касне ни дана, испоручују све своје резултате на време и сви наши људи су задовољни, ако се не варам, начином на који РЖД тај посао ради”, навео је председник.

Ова деоница би требало да буде завршена, према плану, до краја 2021. године. Гради се из руског кредита, а Србија ће, како је то јуче казао Вучић, испуњавати своје обавезе на време. Напоменуо је да Србија троши онолико колико може, а да зарађује више него икада раније, да буџети расту, те да ће и убудуће бити улагања.

Руски амбасадор рекао је да је велика част што Русија учествује у овом пројекту, чије су димензије „величанствене”. Антрфиле

Разговори с Црном Гором о модернизацији пруге Београд–Бар

Председник Србије Александар Вучић најавио је јуче да ће разговарати с Црном Гором о плановима за модернизацију пруге Београд–Бар како би црногорска страна одрадила свој део посла на том пројекту. Казао је и да ће наша држава видети како да се из новог инвестиционог плана од 10 милијарди евра издвоји новац и за те радове. Председник је, на питање какви су планови за пругу Београд–Бар, рекао да Руси раде пројекат Ваљево–Врбица, дужине 210 километара, да је рађена реконструкција пруге Ресник–Ваљево, а кад се то заврши за седам, осам или десет месеци, онда ће се видети како ће се пронаћи новац у оквиру великог инвестиционог плана од 10 милијарди евра, да се те железничке трасе споје с Црном Гором.

 


Коментари4
3af8c
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

8. Svetsko cudo
Mozda je trenutno najvece gradiliste zeleznicko gradiliste ali tek posto su "Jevropljani" izgradili svoju slicnu zeleznicku infrastrukturu kojih 100 - 150 godina pre ovog naseg 8. svetskog cuda.
SrbinCrnogorac
Srbija ce ponovo biti Sila i to Ekonomska i moderna ako bog da! Oslobodila se pijavica ..koje su je iskoriscavale vijek..bosne,cg,hrvacke..itd Samo naprijed!
Макс
Драго ми је да видим да се гради и да се ради. Живела Србија
ДР
Само кредитом и то на захтев странаца, нама та пруга не треба обзиром да се ништа амам баш ништа наше неће возити том пругом, обзиром да Србија готово ништа и не производи. Ово је само део самохвала и самодрека како нам добро иде. Било би далеко боље да то се то гради нашим парама из наше економије и зарад наше економије, а овак ништа.
Препоручујем 42

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља