четвртак, 12.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:00

Шта све (не) смеш на електричном тротинету

Противници траже да ово све популарније превозно средство одмах буде забрањено, да се возачима наплаћују казне за пребрзу вожњу, и да полажу возачки испит
уторак, 13.08.2019. у 14:17
Електрични тротинети постали су део урбаног пејзажа (Фото Бета/АП)

ПАРИЗ – Европски градови од Париза до Берлина траже решење за феномен на два точка који брзо мења изглед градских улица широм света: електричне тротинете.

Противници траже да ово све популарније превозно средство одмах буде забрањено, да се возачима наплаћују казне за пребрзу вожњу, али и да се за вожњу електричног тротинета полаже возачки испит.

Присталице електричне тротинете виде као скок у будућност, узбудљив начин заснован на апликацијама да се јури од Лувра до Ајфелове куле без загађивања планете која се већ гуши, преноси Танјуг.

Критичари то оспоравају и истичу велики број повреда, па чак и погибија у којима су учествовали електрични тротинети.

Они наглашавају да је то нова сметња за пешаке и возаче који се већ боре с недостатком простора на градским улицама.

Европске земље се с новом модом боре на различите начине, па су се чланови француске владе јуче састали са жртвама несрећа са електричним тротинетима, а у припреми су и нова правила.

Само Париз има више компанија за изнајмљивање електричних тротинета него целе САД, а историјским улицама града пролеће најмање 20.000 популарних возила.

Већина је базирана на апликацији и изнајмљена тако што их возачи узимају и остављају где год желе, што је посебно привлачно за тинејџере и туристе.

Жртве несрећа наводе да ти корисници, међутим, не познају француске путеве и правила.

У Паризу је ове године један возач електричног тротинета погинуо, а мноштво их је повређено.

У том граду се за вожњу електричног тротинета на тротоару наплаћује казна од 135 евра.

Градске власти желе да ограниче вожњу на 20 километара на час у већем делу града, а на осам километара на час у квартовима с много пешака.

Планирано је и да се број оператора ограничи на три како би се смањио број електричних тротинета.

Нова правила која ће, како се очекује, ступити на снагу у септембру, прошириће та ограничења и на друге француске градове, а укључиваће казне за пребрзу вожњу и до 1.500 евра.

Берлин је легализовао електричне тротинете пре два месеца и убрзо схватио да су му потребна строжа правила.

Градски званичници најавили су прошле недеље планове за изградњу паркинга за електричне тротинете, који често стоје немарно остављени на тротоарима.

Берлинска полиција ће убудуће имати патроле задужене за спречавање незаконитог понашања, као што је претицање.

Само Париз има више компанија за изнајмљивање електричних тротинета него целе САД (Фото Бета/АП)

Немачка полиција наводи да је седам људи било озбиљно повређено, а да их је 27 задобило лакше повреде у несрећама са електричним тротинетима од средине јуна, истичући да је већина несрећа изазвана несмотреним понашањем возача.

У Великој Британији забрањено је возити електрични тротинет на тротоару, а прекршај је користити их на путевима, јер они нису у складу са законима који обухватају осигурање, таксе и возачке испите.

Телевизијска водитељка и Јутјуб звезда Емили Хартриџ (35) прва је особа у Великој Британији која је погинула возећи електрични тротинет, када ју је 12. јула ударио камион у јужном делу Лондона.

Следећег дана, 14-годишњи дечак је задобио повреде главе, након што је ударио у аутобуску станицу у југоисточном делу града.

Електрични тротинети постали су део урбаног пејзажа главних шпанских градова, који су усвојили читаву збрку забрана.

Кациге су у Мадриду обавезне само за млађе од 16 година, док су обавезне за све у Барселони, где је жена стара 92 године преминула након што ју је прошле године прегазио електрични тротинет.  

Возач је био под истрагом због убиства из нехата, али је на крају прошао само с новчаном казном због недостатка прописа.

У Мадриду градске власти забрањују да се електрични тротинети возе на путевима с више од једне траке, а максимална прописана брзина је 30 километара на час.

Брисел, главни град Белгије и Европске уније, од прошле године је преплављен електричним тротинетима, а свака од 19 градских општина има своја правила за та возила.

Неке наплаћују казне за прекорачење брзине, док друге намећу ограничења паркирања, а кациге нису обавезне.

Портпаролка града је рекла да је у Бриселу до сада забележена једна несрећа са смртним исходом.

Италијанско министарство транспорта усвојило је прошлог месеца нови сет правила за сва возила на електрични погон.

Електрични тротинети дозвољени су на улицама, али им је брзина ограничена на 30 километара на час, док је у пешачким зонама брзина ограничена на шест километара на час.

У балканским земљама електрични тротинети су и даље у сивој зони, осим у Словенији, која припрема нацрт закона којим ће њихова вожња бити забрањена у пешачким зонама и на бициклистичким стазама.

Максимална дозвољена брзина биће 25 километара на час, али ће у пешачким зонама електрични тротинети морати да се крећу брзином хода.

За њих ће важити иста правила као и за бицикле, што значи да ће морати да имају светла и да ће кациге бити обавезне за малолетне возаче.

Широм САД градови се такође боре да регулишу правила за изнајмљивање електричних тротинета и да заштите њихове возаче од повреда.


Коментари11
e55b8
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Mika Mis
Padni mi na grudi Pantelija da te poljubim u celo pametno.Odlicni su ti komentari, uzivam citajuci ih.Srdacan pozdrav!
nikola
koliko ljudi je povredjeno i kiliko poginulo svakoga dana u saobracajnim udesima u kolima?
Nenad V.
Не помиње се Холандија и Амстердам у извештајима о проблемима у европским метрополама. То је зато што у холандским градовима, па и селима СВАКА већа улица има одвојену траку за бицикле, коју користе и скутери, па сада и тротинети. Сви возачи су навикли на огромни број бицикала/скутера и постоји засебна сигнализација за њих. Чак и посебне међуградске стазе са мостићима преко путева и аутопутева само за бицикле. Људи иду на посао и по 50км бициклом. Хоћете таква возила? изградите инфраструктуру.
Путин
С појавом тротинета, све су ми дражи бициклисти.
Dejan
Veceras umalo da pregazim jednog ( pu, pu, pu) kod hrama Sv Save. Odrasli klipan vozi trotinet trakom kao da je auto, bez ikakvih svetala i katadioptera, potpuno nesvestan da sam ga tek u zadnjem trenutku video.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља