субота, 27.02.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 15.08.2019. у 15:47 Д. Д. К.

Тајна контролe порција

(Фото: Пиксабеј)

Многи људи траже начине да како би скинули који килограм вишка и поправили начин исхране. Према речима дијететичара Сузан Лиланд-Лим, суштина здраве исхране лежи у контроли порција, али је важно да особа буде стрпљива и да не одустаје лако од изабраног начина вежбања и правилне исхране. Јер је најважније да калорије које се унесу – морају и да се потроше.

– Контрола порција значи да када излазите не претерујете са количином хране коју једете. Ако неко покушава да смрша, понекад је потребно само да једе из мањег тањира и да на тањир стави храну тако да изгледа исто, само у мањој количини. Мршављење и гојење су здравствени проблеми због који треба посетити дијететичара. Ако можемо да наведемо људе да уведу промене у периоду од шест недеља, они ће добро знати одакле потичу угљени хидрати – истиче Лиланд-Лим.

Лиланд-Лим каже да се многима одмалена препоручује да једу воће и поврће и да ове намирнице треба да заузму половину тањира.

– Када једете ван куће, наручите шта год желите, поједите пола а другу половину понесите кући како не бисте имали осећај претеране контроле. Желите да контролишете болест, а не да она контролише вас.

Водите рачуна о контроли порција и вежбању, о чему треба да се посаветујете са својим лекаром, а сваки доктор ће вам препоручити да вежбате. Бројање калорија и модерне дијете су нешто што захтева посебну пажњу – додаје дијететичарка.

Добра и здрава исхрана подразумева коришћење свих група намирница, а Лиланд-Лим додаје да је „чиста исхрана” веома важна. То подразумева припрему хране од почетка, уместо коришћења већ упаковане хране јер је важно да људи знају које састојке тачно имају у јелу.

– Сви смо заузети. Кување је последња ствар за коју људи желе да издвоје време, тако да је добро кувати унапред. Треба да једемо поврће које волимо и да се не плашимо да пробамо нешто ново, али и да не једемо исте ствари свакога дана – закључила је Лиланд-Лим. 

Коментари0
c5d4a
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља