петак, 20.09.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 10:27

„Милош Велики” ће променити лице Западне Србије

Привредници из овог дела Србије већ рачунају не позитивне ефекте изградње новог аутопута којим ће се од Београда до Чачка стизати за око сат времена.
Аутор: П.О.недеља, 18.08.2019. у 10:40
Аутопут "Милош Велики" (Фото Танјгу - Д-.Г.)

Аутопут „Милош Велики”, тачније деоница од Обреновца до Љига спремна је за саобраћај. Заједно са раније изграђеним делом од Љига до Прељине, нови аутопут је од изузетне важности за целу Србију јер ће увелико растеретити саобраћај на Ибарској магистрали.

Пуштањем новог аутопута очекује са мање возила на преоптерећеној Ибарској магистрали, што ће, како истичу саобраћајни стручњаци, значајно побољшати безбедност учесника у саобраћају и смањити број несрећа.

Аутопут „Милош Велики”, на деоници од Обреновца до Љига биће отворен данас поподне, а свечаности ће присуствовати председник Србије Александар Вучић.

Када се до краја године у саобраћај пусти и деоница од Сурчина до Обреновца и тако у потпуности модерном саобраћајницом повеже Београд и Чачак, то ће, осим саобраћајног, имати и великог значаја за будући развој Западне Србије.

Привредници из овог дела Србије већ рачунају не позитивне ефекте изградње новог аутопута којим ће се од Београда до Чачка стизати за око сат времена.

Траса новог аутопута „Милош Велики” део је Трансевропске магистрале која повезује њен основни правац од Гдањска до Атине и Истанбула са Јадранским морем и луком Бар.

Како је најављено код петље Љиг у 19.30, код петље Љиг председник Србије обратиће се грађанима и означити свечано пуштање у саобраћај аутопута „Милош Велики”.

Нови аутопут од Обреновца до Љига дужине је 62,7 километара, а чине га деонице: Обреновац-Уб дужине 26,23 км, Уб-Лајковац дужине 12,5 км где се због лошег квалитета приликом изградње део у укупној дужини од 2,5 км морао санирати и Лајковац-Љиг дузине 23,98 км.

Тако ће са деоницом Љиг-Прељина у саобраћајној функцији бити 103,06 км Аутопута Е-763 Београд - Јужни Јадран.

„Очекујемо да ће до краја ове године бити завршена деоница Сурчин - Обреновац, а изградњом везе Сурчина са Новим Београдом као и изградњом деоница Прељина-Пожега-Бољаре биће комплетиран цео Коридор 11 кроз Србију”, објаснио је Павловић за Танјуг.

Деоница Обреновац-Љиг је пројектована за брзине од 130 км на час, ширине је 28,4 метра са брзом, средњом и зауставном траком и чине је 42 моста и надвожњака где је најдужи мост дугачак преко 580 метара а на њој је безбедности ради и око 200 км одбојне ограде.

„Деоница је била прилично изазовна за грађевинце, извођаче, пројектанте и нас као надзор зато што је на њој било баш захтевних делова”, рекла је недавно за Танјуг Светлана Милински, шеф надзора Деонице 5 испред Коридора Србије и објаснила да деоница пролази кроз алувијум више река па је зато изграђено скоро осам милиона кубика насипа који су на неким местима високи и по 12 метара

„Чињеница да је уграђено скоро 1,7 милиона кубика дробљеног каменог агрегата и 700.000 тона асфалта само по себи говори да је изградња била обиман грађевински захват”, констатује она, преноси Танјуг.

На овој деоници су и 36 плочаста пропуста, 91 цеваст пропуст, 44 регулације водотокова укупне дужине око 22 километра, петље код Уба, Лајковц и Љига, као и четири наплатне рампе.

Уграђено је преко 80 километара цевовода за одвођење атмосферских вода, као и 95 сепаратора који пречишћавају ту воду због заштите животне средине.

Тунел „Бранчић” код Љига због лоше геологије био је највећи градитељски изазов на овој деоници.

„Ово је врло важна тачка, сам објекат је дужине 960 метара, а при његовој изградњи извршен је ископ од 260.000 кубика материјала а уграђено је 92.000 кубика бетона и преко 5,5 милиона килограма арматуре”, каже Светлана Милински и додаје да у свакој од цеви тунела постоји ниша за возила која су у квару као и веза између тунелских цеви у случају инцидентне ситуације.

Тунел „Бранчић” пуштање саобраћај дочекује са најсавременијом опремом која ће из новоизграђеног техничко-оперативног центра обезбедити стално праћење и управљање саобраћајем од петље Љиг до изласка из тунела.

„За то праћење постоји 13 сценарија а опрема је на врло високом технолошком нивоу”, каже она и додаје да осим три редовна режима рада постоје и режими за потенцијалне инцидентне ситуације као што су застој, покварено возило, страни предмет или песак на коловозу.

Она истиче да је врло важно да се из центра лако управља режимом саобраћаја у тунелу у случају пожара, појаве дима и угљен моноксида и додаје да је та деоница под надзором 24 сата.


Коментари23
acd28
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

ДР
Да аутопут је велика ствар, само је ту једна ствар а које ће се то робе кретати камионима по том аутопуту. Прича да ће нас странци изградити је прича за малу децу,једино остаје да нећемо страдати на Ибарској магистрали.
dipl. agronom
Znate,mozda dovedemo i cirkus zvani Formula 1,valja biti sirokih pogleda i optimista...Niko ne zna,zasto je ovo dobro,ali slavimo...!!!
Препоручујем 5
Boja
Да ће аутопут Чачак Београд бити безбеднији не треба коментара зато се у градио али врсте дуго се градио и много, много пропуста и грешака!
Bravo
Neka nam je svima sa srecom, na ovom putu I svima ostalima, koji su izgradjeni I koji se izgradjuju, da bude bezbedna voznja bez nesreca I tragedija bilokakvih, sve najbolje I svako dobro I uspeha u zivotu, zdravlja, srece, prosperiteta, ekonomije, ljubavi, para sirom Srbije I srpskih zemalja gde god zive Srbi
Karađorđe Ogromni
Nadam se da će i neki drugi autoput u Srbiji dobiti neko značajno istorijsko ime.
Baba Stana
Rale, a što si ti toliko ideološki i politički nabijen Bože sačuvaj! Gledaj malo napred čoče!!! Koga interesuju partizani i četnici i svi ostali kad bude vozio po lepom autoputu i ne mora da srepi da će da pogine na Ibarskoj! I ti a i svi koji misle kao ti: iskoristite potencijale modernizacije Srbije! Otereznite se! Okanite se ideologija što nas ubiše...
Milan
Na ovom putu su Ub, Ljig, Milanovac, pa Cacak pa Kraljevo, pa i posle x gradova. Ivanjica nema i nece imati neke benefite. A put ce doci i di Uzica, besmisleno je da zbog nekve imaginarne uloge tog gradanpre 100 godina cela sumadija pegla magistralom, a autoput da ima cilj samo da se poveze Uzice i Crna Gora. To je sebicno, Srbija se malo okrece svom epicentru.
Препоручујем 5
Rale
Ja komentarišem političke razloge odabira trase. Od Požege do Crne Gore novim putem ima samo Ivanjica koja ima jednu fabriku tepiha i jednu fabriku gotovih kuća. Od Požege preko Užica, Zlatibora, Kokin broda, Nove Varoši, Priboja, Prijepolja, Brodareva, putujemo skoro 80 godina. Zašto sada dajemo prednosr Ivanjici? Zbog tridesetak kilometara skraćenja, ili možda ima neki drugi politički razlog? Ja mislim ovo drugo.
Препоручујем 13

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља