петак, 20.09.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 09:24

Добар предлог за железничку станицу „Центар”

понедељак, 19.08.2019. у 12:08
(Фото А. Васиљевић)

Допис господина Драгојевића у овој рубрици од 13. августа у вези са проблемом решавања путних приступа железничкој станици „Центар”, раније „Прокоп”, подстакао ме да се јавим. Проблем приступа поменутој железничкој станици отворен је њеним пројектовањем на том погрешно изабраном месту. Касније, током изградње, која је трајала дуже од тридесет година и никад није завршена, као „Скадар на Бојани”, проблеми су се умножавали, али се нису решавали. Убрзано затварање старе главне железничке станице због „Београда на води” актуелизовало је проблеме са приступом и правцима ка новој главној железничкој станици.

Шта је, ту је. Много новца грађана Србије већ је потрошено на ту железничку станицу. А она никако да проради пуним капацитетом, делом и због нерешених приступних путева. Нека се не увреде многобројна архитектонска и грађевинска удружења, али ја сам овај предлог у „Политици” први пут прочитао из пера једног врсног финансијског стручњака коме то и није струка, али како је, као и ја, радио у једној великој инжењеринг организацији, која је годинама градила и дограђивала ту станицу, био је делимично упознат и са том проблематиком.

Решење које предлаже господин Драгојевић веома је лако изводљиво. Када би се ова станица, која је сада заиста у „прокопу и процепу”, једном хоризонталном путном трансверзалом – надвожњаком преко постојећег ауто-пута повезала са Делиградском улицом, код Клиничког центара, путници би се даље, трамвајима, аутобусима и приватним аутомобилима могли превозити до трга Славија, одакле би постојећим саобраћајним средствима могли да се упуте до свих делова града.

Последњи је моменат да градски оци и сви они који одлучују о инфраструктурним пројектима на железници у граду и Републици Србији не буду сујетни и размотре и овај предлог, који не нуди баш сва решења за излаз из овог „врзиног кола”, али помаже да се проблем почне решавати. Финансијски то није скуп пројекат, потребно је подићи један већи надвожњак и мало проширити Делиградску улицу, која би се уредила за двосмерни саобраћај. Цела траса те трансверзале краћа је од једног километра и веома брзо се може пројектовати и изградити. Финансијска средства могла би да се обезбеде преусмеравањем дела средстава која су предвиђена за реконструкцију Савског трга, као што предлаже и поменути господин.

Живко Шарски,
Београд


Коментари1
cb9c5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

geras
nikakve pasarele, nadvožnjaci i sl tu ne pomažu. ta stanica nikada neće biti beograd - centar . pravo mesto za glavnu železničku stanicu je ono gde je ona funkcionisala 100 godina i, nadam se opet će uskoro, kad odu ovi .

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља