недеља, 17.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 19:04

Нови аутопут „Вожд Карађорђе” биће дуг између 220 и 270 километара

уторак, 20.08.2019. у 13:20
Аутопут „Милош Велики” (Фото Бета)

Нови Шумадијски коридор односно аутопут „Вожд Карађорђе” биће дуг између 220 и 270 километара, а коштаће од 1,7 милијарди евра до више од две милијарде, у зависности од профила и прикључака на остале коридоре, изјавила је данас потпредседница владе и министарка грађевинарства Зорана Михајловић.

Нови аутопут, чију је градњу у недељу најавио председник Србије Александар Вучић, биће у облику слова ипсилон.

Са једне стране ће ићи трасом Младеновац – Орашац – Аранђеловац, са друге Лазаревац – Аранђеловац где ће се спојити, одакле ће ићи даље ка Рачи, Свилајнцу, Депостовцу и Бору, рекла је Михајловић за Танјуг.

Министарка је нагласила да израда пројектно – техничке документације неће трајати годину и по дана, како је видела да су негде рекли у Коридорима Србије већ много краће како би што пре почела градња и додала да ће „Вожд Крађорђе” бити шести аутопут који теба да почне да се гради ове и наредне године.

„Дужина коридора је између 220 км, и уколико желимо да тај коридор спојимо са Коридором 10 код Малог Пожаревца и са Коридором 11 на аутопут 'Милош Велики', онда ће тај аутопут бити дугачак 270 км”, открива Михајловић.

Она је рекла да, ипак, још не може да се саопшти прецизна процена вредности инвестиције.

Кад се отвори Сурчин–Обреновац, неће бити гужве до аутопута
На путу до Обреновца има више возила јер сви хоће ка Чачку да иду аутопутем „Милош Велики” уместо Ибарском магистралом, каже потпредседница владе и министарка грађевинарства Зорана Михајловић и истиче да од 19. децембра више неће бити гужве пошто се у саобраћај пушта и деоница аутопута Сурчин - Обреновац.
„Увелико се ради на деоници Сурчин–Обреновац која ће бити пуштена у саобраћај 19. децембра и када ће тих гужви бити много мање”, рекла је Михајловић Танјугу.
Каже, такође, да би Кинези требало да почну да граде и нову деоницу која је уговорена пре неки дан, од Новог Београда до Сурчина и да радови треба да почну 1. марта и буду готови најкасније до новембра 2021. године, када ћемо имати комплетан аутопут од Новог Београда до Чачка.

„Али, може да се каже, ако се иде више на брзу саобраћајницу и уколико немамо прикључке на аутопутеве које само поменула онда би тај износ могао да иде од 1,7 милијарди до две милијарде односно 2,3 милијарде уколико буде потпуно аутопут (са шест трака). Уколико имамо прикључке на Коридор 10 и на 'Милош Велики', а што мислим да је важно, јер уколико радимо тај коридор морамо га негде спојити са осталим аутопутевима, онда причамо, било да је у питању брза саобраћајница било аутопут, о вредности инвестиције свакако већој од две милијарде евра”, објаснила је она.

Михајловић је најавила да ће врло брзо на следећој седници владе бити формирана радна група за реализацију пројеката који крећу да се раде „од нуле”.

Како је рекла, да би тако велики пројекти могли да се раде од самог почетка, морају сви важни актери да буду у њој, од Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре које ће водити радну групу, до Министарства финансија, Коридора Србије који ће бити инвеститор, института...

„Већ за пар месеци ћемо имати прецизнији оквир о самој рути аутопута 'Вожд Карађорђе' када је реч о мањим местима, али и процену инвестиције. Потрудићемо се да се пројектно – техничка документација не ради годину и по дана, како сам чула негде да су изјавили из Коридора Србије. Гледаћемо да то буде много пре, као што ћемо истовремено размишљати о начинима финансирања”, истакла је Михајловић.

Каже да је нови аутопут веома важан за Србију и да је име „Вожд Карађорђе” изабрано пошто је народ тај правац називао шумадијски коридор.

Нови аутопут „Вожд Карађорђе” ће се градити у оквиру новог инвестиционог циклуса, наводи Михајловић и додаје да ће се ове године завршава Коридор 10 и део Коридора 11 и да је покретање нових инвестиција веома важно пошто су оне замајац привредног развоја земље.

Додала је да ће само у неколико година нови инвестициони циклус бити вредан више 10 милијарди евра, као и да ће он бити настављен, због чега је његова укупна вредност више од 15 милијарди евра.

Србија планира да почне градњу аутопута од Сремске Раче до Кузмина на аутопуту Београд-Сарајево, Моравски коридор од Појата до Прељине који ће повезати Коридор 10 и Коридор 11 и око 500.000 људи у централној Србији.

Затим аутопут и брзу саобраћајница Рума-Шабац-Лозница, аутопут Ниш-Мердаре од Ниша до Плочника, као и аутопут Нови Београд-Сурчин у оквиру Коридора 11, Фрушкогорски коридор, брзу саобраћајницу од скретања за Пожаревац до Доњег Милановца, од Параћина до Зајечара...

Радови на деоници Прељина-Пожега на Коридору 11 ка Црној Гори већ су започети, а ове године треба да буде завршен деоница Сурчин-Обреновац, као и источни крак Коридора 10 од Ниша до Димитровграда.


Коментари25
c388d
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Milosav
Hoce li autoput Vozd Karadjordje prolaziti kroz Radovanjski Lug?
evroskeptik
Citajuci komentare izgleda ce nas narod biti zadovoljan kada se svi regionalni i lokalni putevi pretvore u autoputeve. Nije samo dovoljno izgraditi autoput, nego ga he potrebno i odrzavati, a odrzavanje kosta. Osim koridora 10 i 11 drugi putevi nemaju dovoljan protok vozila da bi se gradio autoput. Treba povezati Kragujevac autoputom sa koridorom 10 i 11 i izgraditi autoput do Bira, kao i Moravski koridor i do Kosova. Ostalo treba biti samo brze saobracajnice.
Tacno
U pravu ste da potreban protok vozila imaju samo koridori 10 i 11 , koji ce lepo i da zaradjuju od putarina , i da je potrebna i spojnica medju njima preko Kragujevca, glavnog grada Sumadije! Predugo se ceka da se premosti Batocina, obilaznica oko Kragujevca i krak ka Preljini! Pa nece valjda iz istocne Srbije kad krenu u Crnu Goru da se ukljucuju kod Lazarevca ili Beograda, valjda se trazi kraci put i zbog vremena i cene putarine... Nije igra lavirinta
Препоручујем 9
Miticus
Bobo@ Karadjordje je rodjen u selu Visevac, koje je sada skoro sastavljeno sa Racom.
Sotir Gardačić
A, Vojvodona i Istočna Srbija ništa?!
Nedeljko
A autoput Nis-Svrljig-Knjaževac-Zajecar-Negotin-Kladovo? To bi za Istočnu Srbiju bilo otpočinjanje novog života i opstanka. Ujedno bi tim pravcem povezali celu Istočnu Srbiju sa Nišom i Rumuniju sa Makedonijom i Grčkom (Mediteranska luka Solun)! Neobavezujući predlog.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља