петак, 15.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:50

„Пепсико” и „Матони” потписали уговор о куповини компаније „Књаз Милош”

уторак, 20.08.2019. у 17:06
(Фото Бета)

Представници компаније „Матони 1873” (Mattoni 1873), највећег дистрибутера безалкохолних пића у централној Европи и „Пепсика” (PepsiCo Inc), произвођача хране и пића који послује у више од 200 земаља, потписали су у Београду уговор о куповини 100 одсто власништва у српској компанији „Књаз Милош”.

Трансакција, чија цена није саопштена, одобрена је од стране антимонополске комисије и обухвата куповину производних капацитете „Књаз Милоша” у Србији, као и брендова као што су „Књаз Милош”, „Аква Вива”, „Гуарана”, „РеМиx”, „Густо”.

Компанија „Књаз Милош”, са седиштем у Аранђеловцу, има пословну историју дугу више од 200 година и један је од највећих произвођача минералне воде, безалкохолних и енергетских пића у Србији. Од 2015. године до данас била је у власништву инвестиционог фонда „Мид Еуропа Партнерс” из Лондона.

Генерални директор „Матони 1873” Алесандро Пасквале казао је, приликом потписивања уговора у амбасади Чешке у Београду, да је његова компанија „дошла да остане” у Србији и да се нада да ће моћи да помогне „Књаз Милошу” да даље напредује.

Он је казао да ће наставити да улаже у развој „Књаз Милоша” и истакао да његова компанија већ послује, поред тржишта Чешке и у Словачкој, Аустрији, Мађарској, Бугарској, Црној Гори и Босни и Херцеговини и да ће сада запошљавати 3.300 људи.

Представник „Пепсика” Кристоф Гиле је подсетио да његова компанија има вишедеценијско искуство пословања на глобалном тржишту, која подразумева добру сарадњу са многим локалним мањама.

Истакао је да је партнерство „Пепсика” и „Матони 1873” до сада била веома успешна и да аквизиција „Књаз Милоша” представља прилику за додатни развој и јачање партнерства.

„Пепсико има визију да буде глобални лидер у производњи хране и пића”, казао је он, преноси Бета.

Генерални директор компаније „Књаз Милош” Милош Стојисављевић оценио је да је компанија након бројних промена власништва и модела управљања, сада добила стратешког партнера, произвођача са европским и светским искуством у индустрији воде и безалкохолних пића.

Подсетио је да је „Књаз Милош” има 800 запослених, као и да је лидер на тржиштима Србије и Црне Горе, са растом на тржиштима Северне Македоније и Босне и Херцеговине.

„Књаз Милош је успешна компанија које ове године очекује нето промет од 70 милиона евра”, рекао је Стојисављевић.

Представник инвестиционог фонда „Мид Еуропа партнерс” Андреј Јованивић казао је да је од 2015. године продуктивност и ефикасност компаније „Књаз Милоша” подигнута два и по пута.

Министар пољопривреде Србије Бранислав Недимовић казао је да је оно што је аутопут „Милош Велики” за Србију, то је данашња аквизиција за компанију „Књаз Милош”.

Он сматра да је проблем домаћих компанијама је што имају добре, квалитетне,  регионалне брендове, али до даље од тог тржишта нису могли да дају максимум, па је добро да ће аквизиција отворити много шири простор за пласман.

„Књаз Милош остаје српска компанија, производи се у Србији и све што оде напоље биће пореклом из Србије”, указао је Недимовић.

Амбасадор Чешке у Србији Томаш Кухта оценио је да данашње потписивање уговора о аквизицији представља још једну потврду добрих привредних односа Чешке и Србије, али и жељу да се у Србију донесу нове технологије и нови послови.

„Чешка је данас четврти највећи улагач у Србију”, казао је он и подсетио да је највећа инвестиција до сада била куповина Теленора и Теленор банке од стране ППФ-а, као и на то да је СЦМГ купио крушевачки ИМК „14. октобар”, али и улагање СЕБРЕ у филмски студио Авала, као УДи групе у фабрику боја и лакова „Дуга”.

Према његовим речима, робна размена између две земље расте и у последњих шест година повећана је за 50 одсто, па је тако прошле године прешла милијарду евра и надаље расте.

Кухта је казао и да ће нова прилика за наставак сарадње бити посета председника Чешке Милоша Земана Србији 10. септембра, када ће са њим доћи и 50 привредника.

Председник Привредне коморе Србије Марко Чадеж изразио је задовољство што ће „Књаз Милош”, који 31 производ извози у 31 земљу, од данас имати могућност да своје производе пласира на 200 светских тржишта.

Он је истакао и да се до сада за пословни форум Србије и Чешке у септембру већ пријавило више од 150 компанија из обе земље.

„На том великом пословном форуму очекујемо још добрих пословних уговора”, рекао је Чадеж.


Коментари21
76ef0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Mirko
Knjaz Miloš već odavno nije srbska kompanija. Nikako Srbija ne pronalazi put razvoja svoje ekonomije. Stalno su nam potrebni strani investitori, valjda oni mnogo više znaju od naših. Očito Srbija nema privrednika koji su sposobni da nešto sami smisle. I srbski političari više vole "strane investitore" jer su diskretniji za poslovne razgovore. Nema lepšeg i uspešnijeg posla za našu politiku od prodaje javnih i društvenih dobara. Nakon svega nostalgično se čeka neka nova revolucija.
Шумадинац
У реду "производни капацитети" и "брендови", него чији је данас НАШ извор те воде, за који се зна још од '811. и посете Доситеја? Коју вајду има данашња држава и аранђеловачки живаљ од ИЗВОРА, мимо "производних капацитета" и "брендова"?
vox populi
Ima li veće budalaštine od ove izjave: „Књаз Милош остаје српска компанија, производи се у Србији и све што оде напоље биће пореклом из Србије”, указао је Недимовић. Gdje ide dobit majstore? Samo jadne države prodaju svoje šrirodne resurse kakva je voda. Ajde, prodajte i vazduh. I on neće iz Srbije.
Bosa S
Prodajom od 100% niste dobili partnera, nego vlasnika. Jel i ovo bilo u vlasnistvu DOS ovog tajkuna koji je to kupio za 3 eura?
Леон Давидович
Када ни произвођач воде не може сам да послује него и он мора под крупне компаније, онда у таквој земљи не постоји никакав економски суверенитет.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља