уторак, 17.09.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 16:27

Изнајмљивање јавних бицикала и „бусплусом”

Обухваћени Стари град, Палилула, Врачар и Савски венац, Нови Београд, Земун, као и Ада Циганлија. – За сада се не знају цене изнајмљивања, али оквирно сат ренте обичног бицикла биће око 60 динара, а електро – 80
Аутор: Дејан Алексићсреда, 21.08.2019. у 20:00
(Фото Д. Јевремовић)

Расписивање међународног тендера за постављање система јавних бицикала у престоници нови је крупан корак ка коначном увођењу ових двоточкаша у систем јавног превоза. Постављање станица са јавним бициклима најављивано је и претходних година, предузимани су одређени кораци, али један од већих помака начињен је тек на јунској седници Скупштине града када је усвојена Одлука о усвајању пројекта институционалног јавно-приватног партнерства увођења система јавних бицикла.

Како је претходних дана најавио Горан Весић, заменик градоначелника, првим јавним бициклима житељи и туристи главног града требало би да се провозају већ од марта. Али, да би се то и остварило, потребно је да се испуни неколико предуслова. Први и основни је да међународни тендер успе. То не би требало да буде проблем ако је веровати градским оцима јер су у претходном периоду истицали да је неколико великих компанија заинтересовано за партнерство.

Тендер би требало да буде окончан после три месеца од расписивања, а после избора приватног оператера, град би требало да са њим оснује заједничко предузеће, да се набави опрема, среди 150 станица и да се постави 900 до 1.000 обичних и електробицикала.

Овим пројектом биће обухваћени Стари град, Палилула, Врачар и Савски венац, Нови Београд, Земун, као и Ада Циганлија до које постоји бициклистичка стаза.

На електрични погон биће половина бицикала. Сви „велосипеди” мораће да буду „паметни”. Свака станица биће опремљена сталцима за паркирање и закључавање бицикала и пуњачима за електробицикле, а двоточкаши ће морати да буду доступни даноноћно целе године. Станице ће имати и софтверски систем за преузимање двоточкаша. За сада се не знају цене изнајмљивања, али оквирно сат ренте обичног бицикла биће око 60 динара, а електро – 80.

План је да се бицикли изнајмљују и на основу персонализованих и неперсонализованих „бусплус” картица скенирањем баркода са њих, као и да првих пола сата буде бесплатно и то да би се популаризовала вожња бициклом. Једна од идеја је и увођење годишње чланарине.

Чекају се нови километри стаза за двоточкаше

Како је раније појашњено, укупна вредност пројекта била би 442.632.022 динара без ПДВ-а (3,7 милиона евра). Идеја је да град и приватни оператер у заједничком привредном друштву имају власништво у складу са уложеним и да на основу тога деле и добит. Очекује се да цео пројекат у потпуности заживи најкасније три године од почетка спровођења. Ипак, како је ових дана прецизирао Горан Весић, приватни партнер имаће обавезу да 50 станица са 300 јавних бицикала постави до марта 2020. године, половину до јула наредне године, а читав систем већ до краја 2020.
До тада би град требало и да рашири бициклистичку мрежу која, како се истиче у одлуци градске скупштине, тренутно износи 77 километара и то углавном на територији Новог Београда и Земуна.

Када је реч о успостављању станица за јавне бицикле, оно је 2016. најављивано за 2018, а 2017. за 2019. годину. И нове километре бициклистичких стаза надлежни најављују већ неколико година, а последња најава каже да ће 100 нових километара ових коридора Београд добити до 2022. У тој рачуници сигурно се неће наћи потез од Рузвелтове до тврђаве. Ова деоница налази се под великом обновом, али бициклистичких стаза после реконструкције неће бити.

У сусрет речном јавном превозу

Припрема се и одлука о јавном речном превозу којом ће се уредити и систем превоза путника речним путем. Идеја је да се осмисле линије на рекама и да јавни речни превоз уђе у тарифни систем. Како је истакао Горан Весић, припрема се и конкурс за јавно-приватно партнерство за јавни превоз у речном саобраћају.


Коментари3
fad25
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Трапниви опроци - нерв ли вејан
"...првим јавним бициклима житељи и туристи главног града требало би да се провозају већ од марта." А оних 600 бицикала лоцираних у јавним паркиралиштима и гаражама ЈКП "Паркинг сервис" не рачунају јавне бицикле, него, дакле, у приватне, "Паркинг-сервисове"?!
Milan Matić
Daleko bi bolje bilo da se u toj mreži uključe trotineti. Oni su mnogo jeftiniji i daleko zgodniji za gradske relacije. Osim toga na biciklima mnogi građani nisu sasvim sigurni u vožnji a mogu da idu kolovozom. Za trotinete može da se donese privremena uredba da mogu samo da se kreću brzinom pešaka po trotoaru a ne brže od 15 km/h po kolovozu.
dipl. agronom
Vec zamisljam recni javni prevoz,npr. linija Batajnica-Beograd( na vodi ) - Ada Ciganlija ili Boljevci-Beograd-Zemun...

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља