недеља, 08.12.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 19:31

Километар ауто-пута Нови Београд – Сурчин осам милиона евра

Ова деоница дуга 7,9 километара, специфична је по томе што пролази кроз град, има пет мостова и један надвожњак, што поскупљује вредност радова, кажу у „Путевима Србије”
Аутор: Маријана Авакумовићпетак, 23.08.2019. у 22:00
(Фото Танјуг)

Деоница ауто-пута „Милош Велики” од Новог Београда до Сурчина коштаће 70,5 милиона долара или 63 милиона евра, што је нешто мање од осам милиона евра по километру. Ако се узме у обзир да је километар на истом том ауто-путу, али на брдовитом терену између Љига и Чачка коштао око 7,5 милиона евра намеће се питање да ли је држава са кинеском компанијом „Чајна роуд анд бриџис” прескупо уговорила београдски излазак на Коридор 11, како смо донедавно звали ауто-пут који треба да повеже Београд са јужним Јадраном или он заиста толико кошта.

У јавном предузећу „Путеви Србије” објашњавају да је ова деоница специфична између осталог и по томе што за разлику од досадашњих пројеката на изградњи ауто-путева, пролази кроз насељено, градско подручје, што за последицу има специфичне захтеве у погледу технологије извођења радова.

Овај део ауто-пута иначе директно повезује Београд са новим ауто-путем и у овом тренутку чини недостајућу „карику” на почетку читаве руте. Дуг је 7,9 километара и протеже се од Војвођанске улице на Новом Београду, где је планиран кружни ток, па све до будуће петље „Сурчин”.

– Предвиђена је и изградња бициклистичких и пешачких стаза дуж саобраћајнице што за резултат има шири профил (труп) читавог ауто-пута и значајно веће количине радова. Планиране су пешачке и бициклистичке стазе са обе стране ове саобраћајнице, ширине два и 2,20 метара. Имајући то у виду, ширина нормалног попречног профила ове деонице иде чак до 47,2 метра. Такође, с обзиром на то да је сам ауто-пут шири, то захтева и да будуће конструкције за укрштање ове саобраћајнице са локалним путевима (мостови, надвожњаци и подвожњаци) буду веће него што је то уобичајен случај – објашњавају у „Путевима Србије”.

Они наводе да пројекат подразумева изградњу укупно пет мостова и једног надвожњака, а поред тога укрштања са локалним саобраћајницама биће остварена и преко четири површинске и једне денивелисане раскрснице (петље). Осим тога, пројекат предвиђа уградњу великих количина грађевинских материјала за изградњу саобраћајнице, нарочито песка и каменог агрегата, услед ширег профила него код стандардног ауто-пута, што узимајући у обзир „градску” локацију деонице и кратак рок изградње, захтева веће трошкове услед потребе да се ангажује већи број возила и опреме на дужим транспортним растојањима.

– Поменута укрштања са локалним саобраћајницама ће, узимајући у обзир дужину деонице, бити на релативно кратким растојањима. С тим у вези, изградња наведених конструкција и објеката на краћим растојањима захтева примену специфичних технологија за извођење радова и резултира значајним повећањем трошкова изградње – кажу у „Путевима Србије”.

Они наглашавају да будући радови залазе у зоне становања и мора се радити у строго контролисаним условима како би се у што већој мери ограничили или елиминисали негативни утицаји на становништво (негативни утицаји на животну средину, бука и др.) што резултира значајним повећањем трошкова.

Такође, с обзиром на то да деоница пролази и заштићеном зоном водоизворишта, одводњавање саобраћајница је планирано у систему кишне канализације где се кишне воде преко планираних ретензија скупљају, на тим местима пречишћавају и такве пречишћене воде испуштају у канале, што значајно утиче на повећање трошкова изградње.

То су све разлози због којих ауто-пут Београд–Сурчин кошта око 63 милиона евра. И Горан Родић, потпредседник Грађевинско-инжењерске коморе Србије сматра да је то та вредност радова.

– Треба узети у обзир чињеницу да треба уградити 1,3 милиона кубика насипа. Осим тога ова деоница има пуно мостова, што повећава цену– сматра Родић.


Коментари6
e4641
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Невена
Одличан текст. Оно што недостаје је да се мало више истражује и прича о кинеским инвестицијама и кредитима који су јако неповољни по земље које их узимају. Земље домаћини кредитом узетим од кинеза плаћају радове које извршавају кинеске фирме и радници. Пројекат се зове "Појас и Пут Иницијатива" и идеја је да се освежи некадашњи пут свиле и олакша снабдевање европског тржишта робом из Кине.
boce
Odakle nama ovoliki strucnjaci, gde su bili do sada?
Bezobrazluk
Ne znam kako drugačije nazvati ovu drsku pljačku. Očigledno da manje ide na izgradnju, a mnogo više na ugradnju.
Младен Николић
С обзиром да су планиране бициклистичке стазе уз саобраћајницу, да се саобраћајница наставља из постојећег булевара као и да се планира четири раскрснице у нивоу саобрачајнице, очигледно је да се не ради о ауто-путу. А с обзиром да мотопут такође не може укрштати са осталим саобраћаницама у нивоу (раскрснице са или без семафора, кружни ток...) ова саобраћајница не може бити ни мотопут. Што имплицира да ће ограничење брзине бити највише 80км/ч.
Aranđel Mihajlović
Tačnosti radi kružni tok u Dr Ivana Ribara je izgrađen pre 6 godina . Ova deonice nema ,, puno mostova '' jer je potrebno premostiti kanal Galovicu širine 15 m i dva kanalića širine po 4 m , što se postiže sa betonskim gredama u nivou puta . Petlja preko obilaznice je skoro završena i ona je plaćena iz kredita za deonicu Surčin - Obrenovac . Kako god ovo će po složenosti biti najjednostavnija deonica , pa bi cena po kilometru morala biti nekoliko puta manja .

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља