среда, 29.01.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 08:26

Камиони неће, а аутобуси не могу на нови ауто-пут

„Путеви Србије” разматрају могућност наплате путарине на Ибарској магистрали за тешке камионе, који у великој мери избегавају ауто-пут „Милош Велики”.– Аутобуски превозници не могу да примају путнике дуж ауто-пута, па чекају измене прописа
Аутор: М. Авакумовићуторак, 27.08.2019. у 22:55
Наплатна рампа на ауто-путу „Милош Велики” (Фото Танјуг)

Новоотворени ауто-пут „Милош Велики”, који води од Обреновца до Чачка, за сада не могу да користе сви аутобуси, а камиони се тренутно служе њиме јер је бесплатан. Али када од 1. септембра почне наплата путарине очекује се да камиони почну да га избегавају, као што су радили у претходне три године на делу овог ауто-пута између Љига и Чачка.

Због тога надлежни у „Путевима Србије” сматрају да би било сврсисходно увести наплату путарине на путевима нижег реда, искључиво за тешка теретна возила чија укупна тежина прелази 12 тона.

– На тај начин обезбедио би се додатни новац за одржавање управо тих путева, које највише и уништавају тешка теретна возила. Самим тим ти путеви били би квалитетнији за вожњу што би директно утицало на повећање безбедности учесника у саобраћају – кажу за „Политику” у овом јавном предузећу.

Према њиховој процени уколико би се прихватио предлог наплате путарине на путевима нижег реда, за тешка теретна возила, она би у већем броју користила ауто-пут, као пут са дозвољеном већом брзином кретања и без укрштања са споредним путевима. Они указују и на то да би се смањењем броја тешких возила на путевима нижег реда значајно повећала безбедност и ефикасност саобраћаја на тим путевима, а новац за одржавање путева рационалније користио.

– У сектору за наплату путарине, конципиран је систем за наплату путарине на путевима нижег реда, за тешка теретна возила чија укупна тежина прелази 12 тона, у складу са Европским директивама и коришћењем наплате путарине без заустављања. Са наведеним предлогом, односно карактеристикама и начином функционисања тог система, упознати су надлежни у ресорном министарству – кажу у „Путевима Србија”.

Да ли ће ово бити спроведено остаје да се види. Неђо Мандић, из Удружења за међународни транспорт, сматра да би то било неразумно и да није добар потез. Према његовим речима у свакој земљи у свету постоје алтернативни правци и нико никога не може да натера да користи неки ауто-пут. То су, каже, појединачне одлуке, чак и ако бира небезбедан правац и да троши више горива.

– Ја никада не бих избегавао ауто-пут јер он пре свега возачу даје сигурност процене када ће стићи на одредиште и безбеднији је, али све је ствар личне процене – каже Мандић.

Са аутобусима је потпуно другачија ситуација. Ауто-превознике, и да хоће да користе ауто-пут од Обреновца до Чачка, прописи у томе ограничавају. Њиме тренутно могу да саобраћају само експресне линије, које до крајњих дестинација немају успутна стајалишта. Односно, превозник може да користи ауто-пут, али не сме успут да прима нове путнике. Изузетак је деоница Љиг–Прељина, која је саграђена пре три године и где су успутна стајалишта раније одобрена.

Иначе, аутобуски превозници и по сада важећем, односно регистрованом, реду вожње, како објашњавају у Привредној комори Србије, могу да користе новоотворени ауто-пут, под условом да се обрате Министарству за измену реда вожње, брисањем станица и стајалишта која нису на траси новог ауто-пута. Они који имају директне линије сами бирају коју ће трасу користити.

– Међутим, до новог усаглашавања, редовног или ванредног, ни једни ни други, неће моћи да мењају утврђена долазна и полазна времена, што им реално представља проблем. Проблем ће бити утолико већи након отварања деонице Сурчин–Обреновац крајем године што ће додатно скратити време путовања и повећати одступања у односу на садашњу сатницу доласка и поласка са појединих одредишта – каже Милица Дубљевић, секретар Удружења за саобраћај Привредне коморе Србије.

Она наглашава да је важно, и да је то заједнички став и надлежних и привреде, да се нађе начин за што хитније измене законске регулативе за ванредно усаглашавање редова вожње и коришћење ауто-пута предвиђеном брзином. Тим поводом, ове недеље, требало би да буде одржан састанак представника превозника и надлежног Министарства за саобраћај како би се заједнички дошло до модела за измене закона и правилника, које ће омогућити ванредно усаглашавање редова вожње на новоизграђеним деоницама путева. Иначе, редовно годишње усаглашавање предлога редова вожње по закону почиње у марту.


Коментари35
f602e
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

dusko jugoslavija
Na plate i troskove inkasanata na auto-putevima se mesecno izdvaja 2,5-3 miliona evra,odnosno 30-35 miliona evra godisnje.Automatizujte naplatu putarine,kao u drugim drzavama i smanjenjem cena stimulisite kamionski prevoz.Putevi Srbije u zastiti svojih privilegija predlazu nesto jedinstveno u svetu.Medjunarodna konvencija koju je potpisala i Srbija obavezuje postojanje alternativne saobracajnice bez placanja putarine.Zamislite apsurd direktor naplate putarine i zamenik direktora naplate putarine.
milos
cena prevoza
dušan
Čitao sam članke po Hrvatskim novinama da se predlaže da za kamione bude manja putarina ili da se ukine jer i tamo kamioni zagušuju lokalni saobraćaj i uništvaja pueve a i 'plaše' pešake i bicikliste . I ponavljm da je jedino logično rešenje da se zabrani tranzit kamionima kroz naseljena mesta ukoliko ima alternative.
Aleksa
Sav pametan svet u jeku IT tehnologije ima nalepnice i tagove a mi još uvak po tri smene brdo zaposlenih na putevima. Upravo sam se vratio iz Turske gde je voziti milina što se tiče puteva visine i načina naplate putarine. U Bugarskoj je sistem isti mesec dana je 30 Leva (15€) koliko mi platimo da bi sišli iz Beograda do Dimitrovgrada.
Марија Грбоношић
Katastrofalna je situacija i na magistralnom putu Pančevo-Bavanište-Kovin-Smederevo. Šleperi koji izbegavaju auto put ne samo što uništavaju ovu saobraćajnicu, već i voze u kolonama ne ostavljajući rastojanje, pa je preticanje jako rizično. A rampa na prilazu Smederevu je tek posebna priča. Pošto šleperi ne mogu da se mimoiđu, zastoj počinje već na kilometar od pruge.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља