среда, 08.07.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
четвртак, 29.08.2019. у 21:00 Дубравка Лакић
76. ВЕНЕЦИЈА

Микрокосмос породице и космос неизвесности

Хироказу Коре Еда прошао тест на иностраном терену спојивши Катрин Денев и Жилијет Бинош у топлој и хуморној причи званој „Истина”. После Џорџа Клунија, и Бред Пит се искушао као астронаут, и то у Грејевом филму „Ад астра”
Бред Пит у филму „Ад астра” Џејмса Греја (Фото: Прес-служба 76. Венецијанског фестивала)

Лидо, Венеција – Породични микрокосмос, односи између родитеља и деце, између унутарпородичних генерација, као и односи породице и спољашњег света чине стваралачки веома плодно тле филмског имагинаријума славног и вољеног јапанског редитеља Хироказа Коре Еде, којем је синоћ припала част да филмом „Истина” свечано започне 76. Венецијански фестивал.

Захваљујући том остварењу црвеним тепихом испред сале Гранде на Лиду прошетале су се две француске филмске диве различитих генерација, али велике глумачке снаге – Катрин Денев и Жилијет Бинош, које у овом првом иностраном Коре Едином филму играју мајку и ћерку и тако и први пут деле истоветно велико филмско платно.

Коре Еда је свој први излет у „непознато” начинио у Француској на француском језику. У Паризу, у кући легендарне, а сада и времешне француске глумице Фабијен (Катрин Денев), навикнуте да се око ње врти цео свет, којој у посету поводом изласка њене аутобиографије из Њујорка стиже ћерка, сценаристкиња Лумир (Жилијет Бинош), с мужем, трећеразредним ТВ глумцем и леченим алкохоличаром (Итан Хоук) и маленом ћерком Шарлот. То породично окупљање поклапа се и са снимањем новог Фабијениног филма с мало познатим редитељем, али и с младом и талентованом партнерком с којом ће Фабијен започети своју, деценијама увежбану, игру надметања – јер зна се ко мора бити главни, паралелно увлачећи у своју мрежу непревазиђене диве и своју (исфрустрирану и осећајем одбачености преплављену) ћерку и зета, и партнера, и свог верног агента и бившег мужа. И тако се у тој новој Коре Единој причи и иностраној авантури отвара простор и за игру лажи и истине, поноса и жаљења, али и помирења и изглађивања некада давно нарушених породичних односа.

Катрин Денев и Жилијет Бинош у филму „Истина” Хироказа Коре Еде (Фото: Прес-служба 76. Венецијанског фестивала)

Коре Еда, аутор вољених и награђиваних филмова попут: „Мабороси” (награда у Венецији 1995. за најбољи сценарио), „После живота”, „Нико не зна” („Златна палма” за комплетан дечји глумачки ансамбл 2003), „Мајка”, „Још увек ходамо”, „Ваздушна лутка”, „Ја желим”, „Какав отац, такав син” (Награда жирија на 66. Кану) и „Крадљивци” (72. канска „Златна палма” 2018), води „Истину” и с фино процењеним дозама хумора, с дискретним референцама на многе француске филмске глумице (укључујући и Брижит Бардо), саму Катрин Денев и филмове у којима је играла, што овај његов филм чини и додатно топлим, разумљивим и блиским европској публици.

Другим речима – Хироказу Коре Еда се на „страном терену” одлично снашао. Био је много мање претенциозан и амбициозан него његов ирански колега Асгхар Фархади с француским филмом „Прошлост”, а много сличнији Абасу Кијаростамију, који је свој инострани (француско-италијански) пројекат „Оверена копија” такође снимао са Жилијет Бинош. Захваљујући словеначко-српско дистрибутерској сарадњи на релацији Јанко Чретник (Фивиа) – Игор Станковић (Мегаком филм), филм „Истина” наћи ће се и у српским биоскопима.

На репертоар у Србији већ 19. септембра ући ће и филм „Ад астра” Џејмса Греја с Бредом Питом у главној улози, који ће вечерас у сали Гранде имати на фестивалу своју светску премијеру.

Инспирисан романом Џозефа Конрада „Срце таме”, сценариста и редитељ Џејмс Греј се сада окреће космосу као простору који је веома непријатељски расположен према нама. И ето прилике да после Џорџа Клунија и Куаронове „Гравитације” сада као астронаута видимо и Бреда Пита. Он сада тумачи лик Роја Мекбрајда, који путује до саме ивице Соларног система у покушају да пронађе свог несталог оца (Томи Ли Џонс). На том крајње неизвесном путу у непознато Мекбрајд суочава с мистеријом која прети да угрози опстанак планете Земље и открива тајну која доводи у питање и саму природу људског постојања и наше место у космосу.

После упечатљивог наступа на овогодишњем Канском фестивалу, захваљујући улози у Тарантиновом филму „Било једном у Холивуду”, Пит ће и на венецијанском црвеном тепиху вечерас изазвати цунами фото-репортера и камермана.

Хеди Ламар у Мачатијевој „Екстази” (Фото: Прес-служба 76. Венецијанског фестивала)

А као увод – еротика

Лидо, Венеција – Вече пре самог свечаног отварања 76. филмске Мостре, у венецијанском хотелу „Данијели” одржан је традиционални пријем часописа „Верајати”, којем је присуствовао и Емир Кустурица, а на самом Лиду одржана је и пројекција рестауриране копије филма „Екстаза” Густава Мачатија из 1933. године, с Хеди Ламар и Звонимиром Рогозом у главним улогама, који се сматра и једним од првих еротских филмова у кинематографској историји.

Мачатијева „Екстаза” је само један од 30 рестаурираних филмова који чине бисере светске кинематографије, а који ће се до 7. септембра приказивати на 76. Венецијанском фестивалу у оквиру програма „Класици”.

Коментари0
d7de8
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља