Иако Ријана већ три године није објавила студијски албум, јасно је да јој се труд који је уложила у бројне пословне подухвате у потпуности исплатио. Она је проглашена за најбогатију певачицу на свету у овогодишњем извештају магазина „Форбс”, преноси Би-Би-Си.
Вредност Ријанине имовине процењена је на 600 милиона долара, а највећи део прихода убира од козметичке робне марке „Фенти”, коју је основала претпрошле године. Интересантно је и то да је она на овој листи претекла Мадону и Бијонсе.
Робин Ријана Фенти рођена je у Сент Мајку на Барбадосу 1988. године, као кћерка Роналда и Монике Фенти. Њена мајка је досељеник пореклом из Гвајане, док је њен отац ирског порекла. Има два млађа брата, Рорија и Реџада Фентија.
Са шеснаест година преселила се у САД ради музичке каријере, потписавши уговор са издавачком кућом „Def Jam”. Светски успех постигла је својим дебитантским синглом „Pon de Replay” и албумом „Music of the Sun” из 2005. године.
Мадона – 570 милиона долара
Селин Дион – 445 милиона долара
Бијонсe – 400 милиона долара
Највећу популарност Ријана је достигла својим трећим албумом „Good Girl Gone Bad”, са којег су чак три сингла — „Umbrella”, „Take a Bow” „Disturbia” — достигла прво место на америчкој Билборд хот 100 листи. Њен четврти студијски албум „Rated R”, објављен је крајем 2009. године. Ријана је продала више од дванаест милиона плоча за само четири године, и освојила мноштво престижних музичких награда.
Нико вам неће замерити ако сте заборавили када је Ријана снимила последњи албум. Зове се „Anti” и изашао је 2016. године. Ипак, тридесетједногодишња певачица доста времена и новца уложила је у компаније које се баве производњом доњег веша, гардеробе и козметике.
Компанију „Фенти” основала је у септембру 2017. године и процењује се да су већ после неколико недеља приходи износили око 100 милиона долара. Прошле године ова компанија приходовала је 570 милиона долара, наводи „Форбс”.
Стручњаци кажу да је Ријана паметно уложила новац. „На светском нивоу козметичка индустрија вреди око 480 милијарди долара. У Великој Британији ова индустрија вреди 17 милијарди долара”, каже Хана Симонс из компаније „Еуромонитор интернешенeл”, која се бави истраживањем тржишта, истиче Би-Би-Си.
Њихов посао је праћење индустрије лепоте и козметичких производа.
„Њен успех не заснива се само на музици, иако је захваљујући њој дошла на велику сцену. Ријанине компаније постале су важне на тржишту. Она је повезана са обожаваоцима преко друштвених мрежа и стално их обавештава о новим производима”, додаје Симонс и истиче да Ријана пажљиво бира пословне партнере. Она је уложила новац и у производњу доњег веша, а круна њеног успеха јесте сарадња са славном француском модном компанијом „Луј Витон” (LVMH).
Симонс сматра да је једна од кључних ствари то што се Ријана обраћа разноврсној публици. „Многи који купују њене производе не слушају њену музику. Ријана је на великој сцени већ 15 година. А они који купују производе припадају и старосној групи од 16 до 19 година.”