недеља, 20.10.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 18:13

Радници „Фијата” поново у фабрици

Запослени још нису обавештени о новом моделу аутомобила, али имају уверавања наше владе, као мањинског власника да „Фијат” нема намеру да напусти Србију
Аутор: Маријана Авакумовићсреда, 04.09.2019. у 21:00
(Фото А. Васиљевић)

Радници „Фијат Крајслер аутомобили Србија” у Крагујевцу вратили су се јуче на посао после тронедељног колективног годишњег одмора.

Зоран Марковић, председник Самосталног синдиката фабрике „Фијат Крајслер аутомобили Србија” (ФЦА) каже да је преподневна смена радила скраћено до 11 часова, због квара робота у монтажи. Друга смена уобичајено ради. Он каже да у овом тренутку не знају колико ће још радити до краја године, да ли ће то бити још десет дана или више јер све зависи од потражње аутомобила.

– Ми радимо по поруџбини и посао усклађујемо са потражњом. Неозбиљно је у овом тренутку спекулисати да ли ћемо и колико ћемо до краја године имати посла. Сигурно ће бити још плаћеног одсуства, али колико, не зна се – каже Марковић за „Политику”.

Он наводи да званично још нису обавештени о новом моделу аутомобила. Али имају уверавања наше владе, као мањинског власника да „Фијат” нема намеру да напусти Србију. И сама компанија, каже у свом петогодишњем плану, рачуна на крагујевачку фабрику. И то је у овом тренутку најбитније за 4.500 радника.

Зоран Станић председник синдиката „Независност” крагујевачког „Фијата” рекао је за Танјуг да ће до нове године радници радити у две смене на производњи „фијата 500-Л”, а да званичних најава о почетку производње новог модела „фијат 500 ђардинијера” за сада нема.

Он додаје да производња сваке године опада, да, без обзира на то, није било отпуштања али да радници сами одлазе због смањених дневница.У синдикату „Независност” наводе да ће до краја године имати још око 25 радних дана, за које ће им бити исплаћена пуна дневница, док ће за остале дане бити плаћени 65 одсто од просечне зараде коју примају.

Менаџмент „Фијата” упутио је почетком јуна Министарству рада захтев за одлазак радника фабрике у Крагујевцу на принудни одмор од 90 дана, када је одлучио да се возила производе само у складу са потражњом на светском тржишту. Законом је предвиђено да  плаћено одсуство може да траје 45 дана. Послодавац има право да од Министарства рада затражи сагласност за додатне дане плаћеног одсуства, преко законом дозвољених дана, за које се плаћа 65 одсто редовне зараде од просека у последњих 12 месеци.


Коментари1
98eff
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

dušan
U Italiji je vest da će FIAT investirati milijardu eura u 'napuštenu' fabriku Pomiljano D Arko (Ex Alfa) blizu Napulja i da ubuduće neće iznositi pare i tehnologiju van EU i Poljsku .

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља