недеља, 15.09.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 19:19

Кола падају са Панчевачког моста, а његова обнова најраније 2024.

И док годинама пешаке, возаче и бициклисте брине стање моста, на коме нису постављене одговарајуће саобраћајне ограде, по оцени надлежних он и даље може нормално да се користи јер је безбедан.
Аутор: Дејан Алексићчетвртак, 05.09.2019. у 08:42
(Фото Д. Јевремовић)

Пре шест година ограду Панчевачког моста пробио је и испод ове саобраћајнице сурвао се шлепер и само пуком срећом озбиљнијих последица по учеснике у саобраћају није било. У зиму 2017. са истог овог моста пали су делови конструкције и опет, срећом, нико није настрадао.

Али, нажалост, отац и ћерка који су прошлог октобра аутомобилом слетели са овог моста погинули су. Слетање аутомобила, уз пробијање ограде моста, догодило се и прошлог викенда, а две особе које су биле у њему повређене су.

Ограда моста од силине удара опет је пробијена. И док годинама пешаке, возаче и бициклисте веома узнемирава стање Панчевачког моста, на коме нису постављене одговарајуће саобраћајне ограде, по оцени надлежних тај мост и даље може нормално да се користи уз редовну поштапалицу – „он је безбедан”.

Са тиме се ипак учесници у саобраћају никако не би сложили. Тротоари на мосту, које би требало да користе пешаци и бициклисти, у врло су лошем стању, из доброг дела њих као гратис „украс” избија коров. Тек не уливају поверење зарђале ограде које би требало да имају улогу заштите.

И не могу да га улију јер то и нису праве заштитне ограде. Како су ових дана у неколико наврата истакли саобраћајни стручњаци, ограде које би овај мост требало да има нису оне које на њему постоје годинама јер тренутне ограде нису за аутомобилски саобраћај, већ су само пешачке.

Да би мост имао одговарајућу заштиту, на њему би требало да постоји и метална одбојна, чврста ограда која не би могла да буде пробијена уколико у њу удари ауто који се креће брзином до 80 километара на сат. Све ово не потреса превише надлежне да кончано предузму конкретније кораке како би овај мост био детаљно обновљен после више од пола века.


(Фото З. Анастасијевић)

Планови надлежних потпуно су другачији. Они сматрају да прво треба да се изгради нови мост на Ади Хуји па да се тек онда реконструише прометни Панчевачки. Проблем је што градња новог дунавског моста у Београду неће кренути пре 2021 (најављивано је то и раније, али је по традицији и одлагано). Завршетак тог новог моста не може се очекивати пре 2024.

То би у пракси значило да ће „Панчевац” још најмање пола деценије бити својеврсни саобраћајни руски рулет. Главни аргумент надлежних за бесомучно одлагање обнове најстаријег дунавског речног колоса у Београду је што би његовим затварањем стари део града и банатска страна остали без ове везе. Али већина возача, без обзира на гужве које би та реконструкција донела, вероватно би са задовољством прихватила овај корак надлежних јер многи међу њима већ дуже прижељкују да на целом „Панчевцу” виде мајсторе.

Главни град ни у ком случају не би остао без речне везе са Банатом јер би као замена могао да послужи и Пупинов мост. У току реконструкције „Панчевца”, када би се одиграла под оваквим сценариом, једино би нешто више трпео железнички саобраћај. Мада ни он не превише, ако би се саобраћајне измене и радови добро организовали и координисали.

На питање шта треба да се догоди да би коначно „Панчевац” добио макар квалитетне ограде, један саобраћајни стручњак ових дана је иронично, али врло тачно нагласио: „Можда још једно слетање аутобуса са великим бројем погинулих путника као оно што се 2005. десило на Жабаљском мосту.”

Претходних година било је најава да ће Панчевачки мост бити обновљен, али свака се изјаловила. Пројекат за обнову овог речног колоса урађен је пре више од деценије. У међувремену су само делови овог моста освежавани и сређивани, али не детаљно цео дунавски речни колос.

У жељи да смире с разлогом узнемирене грађане, републички и градски органи и институције су истицали да ће се, док се чека потпуна обнова Панчевачког моста, радити неопходна реконструкција делова важних за његово функционисање. Указивали су и да се мост редовно одржава и да се на њему не би одвијао саобраћај да мост заиста није безбедан.

Недељно слетање аутомобила, чини се, по ко зна који пут је надлежне и те како демантовало. Трагично би било да дочекамо да разлог за детаљну обнову моста буде слетање неког возила са силазне рампе моста која иде преко Булевара деспота Стефана и пад тог возила на аутобус пун путника. Баш на овакав сценарио, као реалну могућност са тренутним стањем „Панчевца”, ових дана је указао још један саобраћајни стручњак.


Коментари18
225b3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Taki
Most koji spaja Srbiju i Vojvodinu izgleda nikome ne treba.
markoni
Ma ljudi, treba napraviti tunel ispod Dunava, pa da vidim da li će onda da probijaju ogradu.
Средоје
Што се тиче инвестиција и саобраћајних комуникација, изгледа да смо ми Банаћани "последња рупа на свирали" у овој држави! На другим подручјима се граде најсавременији аутопутеви, тунели, мостови, а у Банату само "крпа на закрпу". Докле да нас варају, као малу децу за сладолед? Важно је да праве пруге и путеве за Црну Гору, а Банат кад је чекао сто година, нек' сачека још сто! Важно је да редовно убирају порез од Банаћана! У каквом је то приоритету Црна Гора у односу на Банат?!
Перица
Размажен народ. А сујетан. Нико неће да пита шта може да уради за државу, него пита шта држава може да уради за њега или њу. Мост је у лошем стању, толико лошем да је и 50 на сат много, а не 80. Ставите ознаке и камере за почетак, најбрже и најлакше решење, а оправдано због безбедности и смртних искода.
Дека
Ставите на мост камере које бележе прекорачење брзине. Увек возим мостом 50, и људи негодују. Негде се чули да може да се вози брже и зато сви иду око 80 на сат. Поставите камере. Свака следећа казна двоструко већа од претходне. Дозволите извршитељима да наплаћују исте. И проблем ће се решити за годину дана, а добићете новца за поправку моста.
Средоје
По тој логици, и на Ибарској магистрали је требало ограничити брзину на 50 км/час, кажњавати прекршиоце и скупљати паре за аутопут! Зашто је Ада Хуја преча од Панчевачког моста?
Препоручујем 6

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /
Међу нама

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља